Komunikaty PR

Transport małych ładunków – wyzwania i rozwiązania

2021-11-02  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Kinga Gora
MSL

ul. Wołoska 9
02-583 Warszawa
kinga.gora|mslgroup.com| |kinga.gora|mslgroup.com
+48 690 457 521
https://media.mslgroup.pl/3359/releases

Pandemia i związane z nią lokalne zamknięcia przyczyniły się do znaczącego wzrostu rynku e-commerce na całym świecie. Trend ten nie ominął także Polski. Co więcej, prawie 85% Polaków deklaruje, że nawet po zakończeniu pandemii nie zamierza zmniejszać częstotliwości e-zakupów.[1] Prowadzi to bezpośrednio do zwiększonego zapotrzebowania na transport LTL i wysyłki mniejszych ładunków z większą częstotliwością. Jak specjaliści logistyki mogą opracować opłacalną kosztowo i niezawodną strategię transportu LTL?

Wyzwania transportu LTL

LTL to sposób transportu, w którym mniejsze paczki, czyli ładunki częściowe łączone są w całopojazdowe ładunki wieloprzystankowe. To rozwiązanie nie tylko bardzo wydajne, ale również przyjazne dla środowiska. Koszty wysyłki zależą od wykorzystanego miejsca, klasy wysyłanych przedmiotów oraz lokalizacji odbioru i miejsca docelowego. Chociaż wysyłka LTL jest zazwyczaj tańszym środkiem transportu, może okazać się bardzo kosztowna, jeśli spedytorzy nie pracują z niezawodnymi przewoźnikami.

Moje wieloletnie doświadczenie w branży logistycznej pokazało mi, że nic nie przebije łatwego dostępu do niezawodnej, spójnej sieci transportowej. Jeśli nie nawiązałeś długotrwałych relacji i nie masz zaufania do przewoźników, z którymi współpracujesz, skąd możesz mieć pewność, że ładunek dotrze na czas w całości, zwłaszcza jeśli pojawią się nieplanowane zakłócenia? – mówi Arkadiusz Glinka, dyrektor ds. zarządzania produktem w C.H. Robinson Europa.

Niezawodne sieci transportowe

W świecie, w którym wymagania konsumentów stale rosną, firmy muszą mieć pewność, że ich metody wysyłki są zgodne z potrzebami klientów. Wysyłka LTL poprawia wydajność i szybkość dostaw, omijając konieczność zapełnienia całej ciężarówki własnymi przesyłkami. Jednak, aby uzyskać tę przewagę, spedytorzy potrzebują dostawców, na których mogą w pełni polegać.

W C.H. Robinson, od lat współpracujemy ze sprawdzonymi i godnymi zaufania przewoźnikami w całej Europie. Dzięki temu ​​nasi klienci mogą być pewni, że do transportu ich ładunków dostępna będzie odpowiednia ładowność ciężarówek – nawet w czasach ograniczonej przepustowości, której doświadczamy w dzisiejszych czasach. Co więcej, nagradzamy naszych przewoźników za terminowe działanie i zapewnianie pełnej widoczności przez cały czas trwania wysyłki, aby zapewnić najwyższą jakość usług. Przewoźnicy korzystają z narzędzi cyfrowych i automatycznych aktualizacji, aby nasi klienci otrzymywali informacje o swoich przesyłkach w czasie rzeczywistym, wtedy, gdy najbardziej ich potrzebują – dodaje Arkadiusz Glinka.

Wiodąca w branży technologia dla LTL

Korzystanie z usług i rozwiązań jednego dostawcy może przynieść wiele oszczędności czasu i pieniędzy. Wybierając zewnętrznego dostawcę do współpracy, nadawcy powinni wziąć pod uwagę, czy jest on w stanie odpowiedzieć na wszystkie potrzeby, niezależnie od ich wielkości lub złożoności. Istotne jest również to z jakiej technologii korzysta.  Idealnie, gdy ten wybrany dostawca używa jednego systemu zarządzania transportem, działającego w oparciu o technologię premium. Zapewnia ona optymalizację transportu, widoczność oraz inteligentne systemy wysyłek. Rozwiązania te obniżają koszty, poprawiają wydajność i zapewniają przewagę konkurencyjną łańcuchom dostaw – zarówno globalnym, jak i lokalnym, ponieważ zapewniają widoczność w czasie rzeczywistym, dzięki czemu można szybko reagować i rozwiązywać pojawiające się problemy.

Łącząc naszą wiodącą w branży platformę Navisphere, zbudowaną przez i dla ekspertów ds. łańcucha dostaw, z wiedzą naszych ekspertów branżowych, możemy sprawdzić i zoptymalizować każdy łańcuch dostaw.  Na tej podstawie rekomendujemy czy i jak najlepiej zastosować strategię LTL. Dzięki temu oszczędzamy czas i obniżamy koszty, a nasi klienci mogą identyfikować i łączyć lub grupować ładunki od wielu nadawców – powiedział Arkadiusz Glinka.

 


[1] Raport PwC i Digital Experts Club „Strategie, które wygrywają. Liderzy e-commerce o rozwoju handlu internetowego”

O firmie C.H. Robinson

C.H. Robinson zaspokaja potrzeby logistyczne firm na całym świecie i w różnych branżach, od tych prostych po najbardziej złożone. Zarządzając ładunkami o wartości ponad 21 miliardów dolarów oraz 19 milionami przesyłek rocznie, jesteśmy największą platformą logistyczną na świecie, a dzięki naszej rozwijającej się oraz wielojęzycznej sieci jesteśmy jednym z wiodących przewoźników drogowych i spedytorów w Europie. Nasz multimodalny system zarządzania transportem w połączeniu ze specjalistyczną wiedzą pozwala nam dostarczać inteligentne rozwiązania dla ponad 105 000 klientów i 73 000 przewoźników kontraktowych oraz zapewnia im przewagę, dzięki której poprawiają swoje wyniki biznesowe. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź nas na www.chrobinson.pl/pl-pl/ (Nasdaq: CHRW).

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: MSL
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych Biuro prasowe
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Kongres Rady Podatkowej

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu

Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.

Rolnictwo

Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.

Polityka

Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.