Transport produktów medycznych – szczególna troska i surowe wymagania
MSL
ul. Wołoska 9
02-583 Warszawa
kinga.gora|mslgroup.com| |kinga.gora|mslgroup.com
+48 690 457 521
https://media.mslgroup.pl/3359/releases
Pandemia trwa od ponad roku i niestety wciąż nie widać jej końca. Ten trudny czas pokazał, jak ważne jest dostarczanie towarów na czas, szczególnie w przypadku niezbędnych wyrobów medycznych, takich jak maski, fartuchy ochronne, środki dezynfekcyjne czy leki. Nigdy wcześniej bezpieczeństwo lekarzy i nas wszystkich nie zależało tak bardzo od niezawodności i widoczności łańcucha dostaw.
Transport, na którym możesz polegać
Od początku pandemii logistycy stawali na głowie, aby zapewnić ciągłość łańcucha dostaw i sprostać rosnącym potrzebom transportowym, zwłaszcza jeśli chodzi o leki, wyroby i sprzęt medyczny. To duże wyzwanie dla logistyki nie tylko ze względu na wysokie zapotrzebowanie na te produkty, ale także specyficzne wymagania dotyczące temperatury, czasu transportu czy wilgotności. „Transport medyczny i farmaceutyczny to jeden z najbardziej regulowanych i wymagających rynków transportowych na świecie, a miniony rok, naznaczony pandemią, był dla nas sprawdzianem. W C.H. Robinson, pomimo globalnych wyzwań, z sukcesem sprostaliśmy rosnącym potrzebom naszych klientów z branży medycznej i farmaceutycznej” – komentuje Ivo Aris, Wiceprezes Europe Global Forwarding w C.H. Robinson.
Produkty specjalnej troski
W przypadku wyrobów farmaceutycznych, takich jak leki, niezwykle ważne jest zapewnienie odpowiedniego transportu. Produkty te są niezwykle wrażliwe na czynniki zewnętrzne, a ich właściwości mogą się zmieniać w zależności od dostępu światła, temperatury czy niestabilnego podłoża. W przypadku większości produktów farmaceutycznych temperatura powietrza podczas transportu nie powinna przekraczać 25 stopni Celsjusza, a maksymalna wartość wilgotności powietrza to 70%.[1] Jednak wymagane warunki transportu wynikają przede wszystkim ze specyfiki konkretnych leków i mogą się znacznie od siebie różnić. Tak jak w przypadku niektórych szczepionek przeciwko COVID-19, dla których wymagania transportowe są znacznie ostrzejsze.
„W C.H. Robinson wdrażamy najnowsze technologie oparte o pozyskiwanie i analizę danych w czasie rzeczywistym, jak choćby Internet rzeczy (IoT). W ten sposób wspieramy spedytorów w analizach predykcyjnych i monitorowaniu urządzeń w celu uzyskania większej wiedzy na temat transportu ich produktów – jak choćby kontrola temperatury podczas transportu oraz bezpieczeństwo danych. Dzięki temu nasi klienci mogą na bieżąco monitorować i otrzymywać ostrzeżenia o potencjalnym zepsuciu, uszkodzeniach lub manipulowaniu ich towarami, aby natychmiast podjąć odpowiednie kroki i rozwiązać problem, gdy tylko się pojawi” – mówi Ivo Aris.
Specyfika przewożonych produktów medycznych może determinować również decyzję o rodzaju transportu. Rozwiązaniem gwarantującym odpowiednie warunki przewozu są tzw. opakowania aktywne. Kontenery aktywne posiadają sterowane elektrycznie układy chłodzenia i grzania lub systemy chłodzenia suchym lodem, natomiast kontenery pasywne to izolowane skrzynki lub kontenery bez aktywnej kontroli temperatury. „Wybór odpowiedniej opcji pakowania w celu utrzymania wymaganych warunków transportu jest istotną częścią w łańcuchu dostaw” – dodaje Aris.
Śledzenie transportu medycznego
Głównym zagrożeniem w transporcie medycznym są wszelkie zakłócenia, które mogłyby opóźnić dostawę do szpitali i ośrodków medycznych. W niektórych przypadkach takie opóźnienie może prowadzić do konieczności wycofania całego transportu. Powoduje to nie tylko straty zysków, ale także braki niezbędnych środków medycznych w ośrodkach zdrowia. Dlatego kluczowym elementem transportu jest widoczność, która buduje elastyczne, odporne, konkurencyjne i dochodowe usługi.
Firma C.H. Robinson stworzyła globalną, światowej klasy platformę zarządzania transportem Navisphere®, która dostarcza w czasie rzeczywistym dane i informacje o wysyłce wraz ze wszystkimi aktualizacjami dotyczącymi transportu i czynników zewnętrznych, które mogą zakłócić lub wpłynąć na określony transport. „Jesteśmy świadomi spoczywającej na nas odpowiedzialności, zwłaszcza gdy przewożone produkty mogą mieć wpływ na zdrowie i życie ludzi. Dzięki technologii Navisphere® opartej na danych, stworzonej przez i dla ekspertów ds. łańcucha dostaw, wszystkie te wrażliwe przesyłki są monitorowane przez naszych niezawodnych i doświadczonych ekspertów, a lekarze mogą skupić się na zdrowiu i dobrym samopoczuciu ich pacjentów” – podsumowuje Ivo Aris.
[1]https://www.who.int/medicines/areas/quality_safety/quality_assurance/ModelGuidanceForStorageTransport
O firmie C.H. Robinson
C.H. Robinson zaspokaja potrzeby logistyczne firm na całym świecie i w różnych branżach, od tych prostych po najbardziej złożone. Zarządzając ładunkami o wartości ponad 21 miliardów dolarów oraz 19 milionami przesyłek rocznie, jesteśmy największą platformą logistyczną na świecie, a dzięki naszej rozwijającej się oraz wielojęzycznej sieci jesteśmy jednym z wiodących przewoźników drogowych i spedytorów w Europie. Nasz multimodalny system zarządzania transportem w połączeniu ze specjalistyczną wiedzą pozwala nam dostarczać inteligentne rozwiązania dla ponad 105 000 klientów i 73 000 przewoźników kontraktowych oraz zapewnia im przewagę, dzięki której poprawiają swoje wyniki biznesowe. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź nas na www.chrobinson.pl/pl-pl/ (Nasdaq: CHRW).

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.