Komunikaty PR

4 powody, dla których wózki używane są na topie

2022-03-24  |  10:23
Biuro prasowe
Kontakt
Wojciech Podsiadły
More&More Marketing

ul. Obrońców Poczty Gdańskiej 5/13
52-204 Wrocław
wojciech|getmorepr.pl| |wojciech|getmorepr.pl
+48571246669
www.moreandmore.pl

Na rynku transportu wewnętrznego ostatnie lata przyniosły wzrosty w dziedzinie automatyzacji oraz odnowionych przez producenta wózków używanych. Z czego wynika popularność pojazdów intralogistycznych po renowacji? 

Jak wynika z danych STILL Polska na temat jej działalności w segmencie używanych wózków widłowych, rynek odnowionych przez producenta pojazdów transportu wewnętrznego rozwija się dynamicznie. W latach 2015-2020 liczba odnowionych wózków widłowych firmy rosła w średnim rocznym tempie sięgającym 9 proc. W 2020 roku nabywców znalazło ponad 2,5 tys. używanych wózków widłowych z jej oferty – o około 13 proc. więcej niż w poprzednim roku. Z czego wynika fakt, że zainteresowanie pojazdami używanymi rośnie, pomimo że szeroki rynek wózków widłowych nie rozwija się obecnie tak dynamicznie?

Powód 1: Inwestycyjna ostrożność 

Epidemia, dynamiczna sytuacja geopolityczna i związane z nimi zakłócenia w łańcuchach dostaw sprawiają, że trudno przewidzieć, jak zmieniać się będą w najbliższym czasie uwarunkowania funkcjonowania przemysłu. Część firm inwestuje w związku z tym dość zachowawczo, minimalizując ryzyko zmniejszenia płynności finansowej. – W pewnej mierze wzrosty w segmencie używanych wózków widłowych postrzegamy jako przejaw zachowawczych strategii inwestycyjnych – mówi Piotr Piotrowski, Dyrektor Działu Fleet Services STILL Polska. – W pełni sprawne i posiadające gwarancję jakości STILL, ale znacząco tańsze niż nowe pojazdy, wózki używane są dla klientów szczególnie atrakcyjne w typowej dla obecnych czasów sytuacji niepewności – tłumaczy.

Powód 2: Daleko idąca zastępowalność 

Odnowione gruntownie przez producenta wózki używane z pełną dokumentacją techniczną są kupowane tym chętniej, że nie odbiegają właściwie poziomem niezawodności od pojazdów z rynku pierwotnego. Dotyczące jakości argumenty na rzecz pojazdów używanych przytaczają ich użytkownicy. – O zakupie wózków używanych zdecydowała przede wszystkim cena – wspominał podczas poświęconego wózkom używanym webinaru STILL Polska Stanisław Cierzniak, prezes zarządu Fabryki Papieru Kaczory, w której odnowione wózki używane funkcjonują w trybie ciągłym. – Pracują one doskonale i nie mamy żadnych problemów. Przez 15-16 lat ich stosowania mieliśmy może 4 przypadki drobnych usterek. Poza tym – oprócz przeglądów i badań UDT – właściwie nie korzystaliśmy z serwisu. W mojej ocenie wózki używane niczym nie odbiegają dzisiaj od nowych – relacjonował.

Powód 3: Wysoka dostępność 

Odnowione wózki widłowe cieszą się dużą popularnością także dlatego, że w obecnej sytuacji trudno przewidzieć terminy dostaw nowych maszyn. Ich opóźnienia, częściowo związane z labilnością otoczenia, a częściowo z sytuacją na rynku półprzewodników, sprawiają, że nie da się obecnie z całą pewnością oszacować, ile wyniesie czas oczekiwania na nowe pojazdy. Choć eksperci spodziewają się, że braki na rynku chipów to kwestia przejściowa, nie do końca wiadomo, kiedy rynek się ustabilizuje. Dostępne niemal od ręki z magazynu producenta i mogące zostać dopasowane do specyficznych potrzeb danej firmy używane wózki widłowe po odnowieniu dobrze trafiają w tę niszę i bieżące potrzeby.

Powód 4: Niski ślad węglowy 

Pozytywną, niezwiązaną z okołopandemicznymi i geopolitycznymi trudnościami stroną popularności wózków używanych jest ich ekologiczność. Wózek starszej generacji może zapewne odbiegać nieco efektywnością energetyczną od rozwiązań bazujących na najbardziej innowacyjnych obecnie technologiach. Jednak renowacja pojazdu i zastąpienie zużytych części nowymi jest z całą pewnością mniej obciążające dla środowiska naturalnego niż wyprodukowanie wszystkich części od podstaw. W kontekście wszystkich proekologicznych zmian może mieć to w przyszłości znaczenie dla utrzymania się popularności używanych wózków widłowych, nawet gdy ustaną COVID-owe, półprzewodnikowe i inne niepokoje.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: More&More Marketing
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024” Biuro prasowe
2024-07-03 | 15:00

Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”

Wyróżnienie „Kobieta roku w Logistyce” przyznawane jest od 13 lat przez Forum Kobiet w Logistyce, które skupia społeczność menedżerek pracujących
Transport Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
2024-07-01 | 15:00

Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori

Hillebrand Gori, globalny operator logistyczny dla branży beverage, powołał nowego Country Managera oddziału w Polsce. Z początkiem maja stanowisko to objęła Olga Kołakowska. Olga
Transport Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
2024-07-01 | 15:00

Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV

Girteka, największy przewoźnik drogowy w Europie, promuje inicjatywy na rzecz dekarbonizacji i zrównoważonego transportu drogowego, w oparciu o elektryczne samochody  ciężarowe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.