Break&Wash pierze coraz więcej
Do końca I kwartału 2022 spółka Break&Wash, będzie oferować 40 punktów z pralkomatami na stacjach benzynowych, w Miejscach Obsługi Podróżnych (MOP) oraz w centrach dużych miast w całej Polsce. Latem pralko-suszarki pojawią się na kempingach, a na koniec roku łączna liczba dostępnych punktów przekroczy 140, a w perspektywie roku firmę czeka wejście na rynki zagraniczne.
Marka Break&Wash zadebiutowała w ubiegłym roku, wprowadzając całkowicie nowy koncept na polskim rynku: pralko-suszarki dla osób podróżujących. Okazuje się, że model, który umożliwia zadbanie o czystą odzież w każdych warunkach, bardzo dobrze wpasowuje się w potrzeby Polaków w długich podróżach – zarówno tych służbowych jak i wakacyjnych.
Pralkomaty dostępne są wewnątrz budynków oraz w zabudowie zewnętrznej. Dla stacji benzynowych ta inwestycja nie wiąże się z wysokim kosztem zakupu ani bieżącej eksploatacji. Urządzenia nie wymagają również dodatkowej obsługi, choć w prosty sposób wzbogacają infrastrukturę obiektu i zwiększają jego atrakcyjność.
Do automatów Break&Wash użytkowników przyciągają przystępność cen i prostota obsługi. Pranie kosztuje zaledwie 15 zł, suszenie 8 zł, a za detergent należy zapłacić złotówkę. Klienci w zamian otrzymują czyste i suche ubranie w zaledwie godzinę. Zaoszczędzony czas mogą wykorzystać np. na zjedzenie posiłku na stacji benzynowej czy relaks na kempingu. Stąd nazwa Break&Wash, którą w wolnym tłumaczeniu z języka angielskiego można przełożyć jako odpocznij i wypierz.
Z usługi chętnie korzystają między innymi firmy transportowe, które dzięki temu mogą spełnić wymogi Państwowej Inspekcji Pracy dot. zachowania czystej odzieży roboczej dla pracowników, a zarazem zaoferować kierowcom pewną formę benefitu podczas długich przejazdów. Pranie można rozliczyć jako koszt służbowy lub skorzystać z niego w ramach kart pre-paid wydawanych przez Break&Wash. Możliwość przeprania ubrań w czasie przymusowej przerwy zdecydowanie pozytywnie wpływa na komfort pracy oraz higienę kierowcy, a zarazem nie narusza planu podróży.
Obecnie nowoczesne urządzenia Break&Wash znajdziemy w 22 punktach, m.in. na stacjach w Zgorzelcu, Kątach Wrocławskich, Wrześni czy Miejscach Obsługi Podróżnych (MOP). Nowe punkty na MOP-ach w Niesułkowie i Nowostawach Dolnych zostaną uruchomione 10 lutego. Do końca I kwartału br. firma planuje zarządzać już 40 punktami. Dalsze plany rozwoju obejmują obecność w akademikach, ośrodkach wczasowych czy zakładach pracy – nie tylko w Polsce, ale też poza granicami kraju.
Startup wspierany finansowo i merytorycznie przez Grupę Assay chce nie tylko szybko skalować swój biznes, ale także robić to w zgodzie ze środowiskiem naturalnym. Dlatego, część energii do zasilania automatów pralniczych pochodzić będzie z paneli fotowoltaicznych umieszczonych na dachu urządzeń w zabudowie zewnętrznej.
– Chcemy, aby nasze pralkomaty były dostępne w całej Polsce. Myślimy jednak o naszych rozwiązaniach długofalowo, dlatego w drugim kwartale 2022 planujemy podjąć współpracę z firmą z branży fotowoltaicznej. Dzięki temu nasze urządzenia staną się jeszcze bardziej nowoczesne i ekologiczne – ujawnia Krzysztof Lubiszewski, prezes zarządu Break&Wash.
Break&Wash przyznaje, że spory wpływ na budowanie rozpoznawalności oraz pozycjonowanie firmy na Mapach Google ma wizytówka w Google Moja Firma, dzięki której start-up może bieżąco monitorować opinie i utrzymywać kontakt z klientami.
– Pod koniec zeszłego roku zawarliśmy również umowę z firmą zajmującą się performance marketingiem. Współpraca ta pozwala nam efektywnie i na bieżąco dzielić się z klientami informacjami o kolejnych otwarciach naszych punktów – podkreśla Szymon Bauza, członek zarządu Break&Wash.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.