Burkhard Eling nowym CEO w DACHSER
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Czas na kolejne pokolenie: Skład nowego zarządu na 2021 rok
Wraz z początkiem roku, Burkhard Eling został Chief Excecutive Officerem (CEO) oraz rzecznikiem zarządu dostawcy usług logistycznych – firmy DACHSER. Kieruje on również działami: Strategii Korporacyjnej, Zasobów Ludzkich oraz Marketingu – w skład którego wchodzą dywizje zarządzające kluczowymi klientami korporacyjnymi (Corporate Key Account Management) oraz spójnością i ładem korporacyjnym (Corporate Governance & Compliance). Eling zastąpi Bernharda Simona, który obejmie stanowisko przewodniczącego rady nadzorczej DACHSER w połowie 2021 roku.
Wraz z Simonem do rady nadzorczej przechodzi Michael Schilling, były Chief Operations Officer (COO) Road Logistics. W związku z tym, DACHSER dokonał kolejnych zmian w Zarządzie, które weszły w życie 1 stycznia br. Dwóch wieloletnich menadżerów firmy zostało awansowanych do organu zarządzającego operacjami dostawcy usług logistycznych: Stefan Hohm objął stanowisko Chief Development Officera (CDO), a Alexander Tonn COO Road Logistics. Skład zarządu zasilił również Robert Erni, były pracownik DSV Panalpina, który dołączył do DACHSER 1 września 2020 roku jako Chief Financial Officer (CFO). Pięcioosobowy zespół uzupełnił Edoardo Podestà - pozostanie na stanowisku COO Air & Sea Logistics, które objął w październiku 2019 roku.
Burkhard Eling, który niedługo skończy 50 lat, zasilił zespół DACHSER w 2012 roku obejmując stanowisko deputy head of the Finance Legal and Tax excecutive unit. Rok później dołączył do zarządu jako Chief Financial Officer (CFO), w ramach którego był odpowiedzialny za strategię całej grupy i program zarządzania innowacjami operatora logistycznego. Eling posiada stopień naukowy w zakresie inżynierii przemysłowej i poprzednio pracował w grupie inżynieryjno-usługowej Bilfinger SE, gdzie był szefem departamentów kontrolingu i audytu wewnętrznego (controlling and internal audit departments), a także CFO oddziału w USA oraz całej firmy. Na początku swojej kariery Elling pracował w firmach budowlanych Hochtief AG i Philipp Holzmann AG.
“Z moimi kolegami z zarządu przejmujemy silną i niezwykle prężnie rozwijającą się firmę, która nie zboczyła z kursu nawet pod wpływem wyzwań związanych z pandemią koronawirusa. Dzięki ogromnemu know-how i jeszcze większemu zaangażowaniu pracowników DACHSER udało się utrzymać łańcuchy dostaw naszych globalnych klientów, nawet w niesprzyjających warunkach” – mówi Burkhard Eling, CEO DACHSER. „Dzięki zaufaniu i wsparciu rodziny założycielskiej zachowamy wyjątkową, zorientowaną na ludzi kulturę DACHSER jako firmy rodzinnej. Jednocześnie dalej będziemy rozwijać przedsiębiorstwo, kierując się rozsądkiem i elastycznością, aby stać się najbardziej zintegrowanym operatorem logistycznym na świecie” – kontynuuje Eling.
Nowy zespół zarządu z bogatym doświadczeniem
Alexander Tonn jest członkiem zarządu DACHSER od 1 stycznia 2021 roku. Jako COO Road Logistics, będzie odpowiedzialny za europejskie sieci transportu drogowego towarów przemysłowych i żywności. Ponadto, wciąż będzie kierował niemieckim oddziałem European Logistics. Tonn, który w zeszłym roku skończył 47 lat, jest związany z firmą od ponad dwóch dekad, zajmując stanowiska kierownicze, m.in. w centrum logistycznym DACHSER Allgau w Memmingen oraz w centrali firmy, gdzie przez kilka lat był odpowiedzialny za działalność logistyki kontraktowej przedsiębiorstwa.
Stefan Hohm, który w ubiegłym roku skończył 48 lat, stanie na czele nowopowstałej jednostki wykonawczej IT & Development jako Chief Development Officer (CDO). Hohm jest związany z DACHSER od 27 lat, podczas których zarządzał m.in. oddziałami w Erfurcie (Turyngia) i Hof (Górna Frankonia). Ostatnio zajmował stanowisko Corporate Directora odpowiedzialnego za prace badawczo-rozwojowe oraz dział rozwiązań korporacyjnych firmy. Oprócz dalszego rozwoju w zakresie IT, Hohm jest odpowiedzialny również za globalną logistykę kontraktową DACHSER.
Następcą Burkharda Elinga jako CFO jest Robert Erni – doświadczony na arenie międzynarodowej menadżer finansowy ds. logistyki. Obecne stanowisko CFO (Chief Financial Officer) objął 1 stycznia 2021 roku, po 4-miesięcznym wdrożeniu i okresie przejściowym. Przed dołączeniem do DACHSER, 54-letni Szwajcar przez blisko 7 lat był CFO w firmie logistycznej Panalpina.
Zarządzanie Air & Sea DACHSER pozostaje bez zmian – tym obszarem dalej kierować będzie Edoardo Podesta, który od października 2019 roku jest COO Air & Sea Logistics. Mieszkający w Honkongu 58-letni Włoch w 2014 roku objął stanowisko Managing Directora w zakresie frachtu lotniczego i morskiego w jednostce biznesowej Azji i Pacyfiku. Podesta jest menadżerem DACHSER z 17-letnim doświadczeniem. Dołączył do firmy w 2003 roku, kiedy przejął spółkę joint venture Züst Ambrosetti Far East Ltd.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.