Komunikaty PR

Burkhard Eling nowym CEO w DACHSER

2021-01-12  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Ciuchta
Konkret PR

ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl

Czas na kolejne pokolenie: Skład nowego zarządu na 2021 rok

Wraz z początkiem roku, Burkhard Eling został Chief Excecutive Officerem (CEO) oraz rzecznikiem zarządu dostawcy usług logistycznych – firmy DACHSER.  Kieruje on również działami: Strategii Korporacyjnej, Zasobów Ludzkich oraz Marketingu – w skład którego wchodzą dywizje zarządzające kluczowymi klientami korporacyjnymi (Corporate Key Account Management) oraz spójnością i ładem korporacyjnym (Corporate Governance & Compliance). Eling zastąpi Bernharda Simona, który obejmie stanowisko przewodniczącego rady nadzorczej DACHSER w połowie 2021 roku.

Wraz z Simonem do rady nadzorczej przechodzi Michael Schilling, były Chief Operations Officer (COO) Road Logistics. W związku z tym, DACHSER dokonał kolejnych zmian w Zarządzie, które weszły w życie 1 stycznia br. Dwóch wieloletnich menadżerów firmy zostało awansowanych do organu zarządzającego operacjami dostawcy usług logistycznych: Stefan Hohm objął stanowisko Chief Development Officera (CDO), a Alexander Tonn COO Road Logistics. Skład zarządu zasilił również Robert Erni, były pracownik DSV Panalpina, który dołączył do DACHSER 1 września 2020 roku jako Chief Financial Officer (CFO). Pięcioosobowy zespół uzupełnił Edoardo Podestà -  pozostanie na stanowisku COO Air & Sea Logistics, które objął w październiku 2019 roku.

Burkhard Eling, który niedługo skończy 50 lat, zasilił zespół DACHSER w 2012 roku obejmując stanowisko deputy head of the Finance Legal and Tax excecutive unit. Rok później dołączył do zarządu jako Chief Financial Officer (CFO), w ramach którego był odpowiedzialny za strategię całej grupy i program zarządzania innowacjami operatora logistycznego. Eling posiada stopień naukowy w zakresie inżynierii przemysłowej i poprzednio pracował w grupie inżynieryjno-usługowej Bilfinger SE, gdzie był szefem departamentów kontrolingu i audytu wewnętrznego (controlling and internal audit departments), a także CFO oddziału w USA oraz całej firmy. Na początku swojej kariery Elling pracował w firmach budowlanych Hochtief AG i Philipp Holzmann AG.

“Z moimi kolegami z zarządu przejmujemy silną i niezwykle prężnie rozwijającą się firmę, która nie zboczyła z kursu nawet pod wpływem wyzwań związanych z pandemią koronawirusa. Dzięki ogromnemu know-how i jeszcze większemu zaangażowaniu pracowników DACHSER udało się utrzymać łańcuchy dostaw naszych globalnych klientów, nawet w niesprzyjających warunkach” – mówi Burkhard Eling, CEO DACHSER. „Dzięki zaufaniu i wsparciu rodziny założycielskiej zachowamy wyjątkową, zorientowaną na ludzi kulturę DACHSER jako firmy rodzinnej. Jednocześnie dalej będziemy rozwijać przedsiębiorstwo, kierując się rozsądkiem i elastycznością, aby stać się najbardziej zintegrowanym operatorem logistycznym na świecie” – kontynuuje Eling.

Nowy zespół zarządu z bogatym doświadczeniem

Alexander Tonn jest członkiem zarządu DACHSER od 1 stycznia 2021 roku. Jako COO Road Logistics, będzie odpowiedzialny za europejskie sieci transportu drogowego towarów przemysłowych i żywności. Ponadto, wciąż będzie kierował niemieckim oddziałem European Logistics. Tonn, który w zeszłym roku skończył 47 lat, jest związany z firmą od ponad dwóch dekad, zajmując stanowiska kierownicze, m.in. w centrum logistycznym DACHSER Allgau w Memmingen oraz w centrali firmy, gdzie przez kilka lat był odpowiedzialny za działalność logistyki kontraktowej przedsiębiorstwa.

Stefan Hohm, który w ubiegłym roku skończył 48 lat, stanie na czele nowopowstałej jednostki wykonawczej IT & Development jako Chief Development Officer (CDO). Hohm jest związany z DACHSER od 27 lat, podczas których zarządzał m.in. oddziałami w Erfurcie (Turyngia) i Hof (Górna Frankonia). Ostatnio zajmował stanowisko Corporate Directora odpowiedzialnego za prace badawczo-rozwojowe oraz dział rozwiązań korporacyjnych firmy. Oprócz dalszego rozwoju w zakresie IT, Hohm jest odpowiedzialny również za globalną logistykę kontraktową DACHSER.

Następcą Burkharda Elinga jako CFO jest  Robert Erni –  doświadczony na arenie międzynarodowej menadżer finansowy ds. logistyki.  Obecne stanowisko CFO (Chief Financial Officer) objął 1 stycznia 2021 roku, po 4-miesięcznym wdrożeniu i okresie przejściowym. Przed dołączeniem do DACHSER, 54-letni Szwajcar przez blisko 7 lat był CFO w firmie logistycznej Panalpina.

Zarządzanie Air & Sea DACHSER pozostaje bez zmian – tym obszarem dalej kierować będzie Edoardo Podesta, który od października 2019 roku jest COO Air & Sea Logistics. Mieszkający w Honkongu 58-letni Włoch w 2014 roku objął stanowisko Managing Directora w zakresie frachtu lotniczego i morskiego w jednostce biznesowej Azji i Pacyfiku. Podesta jest menadżerem DACHSER z 17-letnim doświadczeniem. Dołączył do firmy w 2003 roku, kiedy przejął spółkę joint venture Züst Ambrosetti Far East Ltd.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Rynek wózków widłowych po epidemii Biuro prasowe
2021-03-04 | 11:10

Rynek wózków widłowych po epidemii

Po związanym z epidemią spowolnieniu dynamiki wzrostu w 2020 r. analitycy przewidują, że rok 2021 może przynieść odbicie na globalnym rynku wózków widłowych. W parze ze
Transport DPDgroup – rekordowe wzrosty w 2020 roku i strategia na najbliższe pięć lat
2021-03-03 | 09:15

DPDgroup – rekordowe wzrosty w 2020 roku i strategia na najbliższe pięć lat

DPDgroup ogłosiła wyniki za rok 2020 i przedstawiła swoją strategię rozwoju na kolejne pięć lat. W obliczu bezprecedensowej pandemii COVID-19 Grupa stała się kluczowym partnerem
Transport Wirus szaleje, a autobusy i tramwaje jadą dalej
2021-03-02 | 15:30

Wirus szaleje, a autobusy i tramwaje jadą dalej

Codzienny wysiłek w trosce o zdrowotne bezpieczeństwo pasażerów i pracowników, wyścig z czasem, aby nadążyć za dynamicznymi zmianami prawnymi – to tylko niektóre

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

W czasie pandemii Polacy zaczęli korzystać z carsharingu na dłuższe dystanse. Na krótkoterminowy wynajem aut stawia też coraz więcej firm

W czasie kolejnych lockdownów mobilność Polaków była mniejsza, ale z drugiej strony własny samochód stał się jedynym pewnym i bezpiecznym środkiem transportu. Za zmianami wynikającymi z obostrzeń pandemicznych szybko nadążyły też firmy carsharingowe, które wprowadziły do oferty usługę dezynfekcji pojazdu, tak żeby ich użytkowanie było bezpieczne dla zdrowia. Po chwilowym zahamowaniu popytu w ubiegłym roku w kolejnych miesiącach klienci chętniej sięgali po auta na minuty. I to nie tylko na krótkich dystansach, lecz również na dłuższe podróże. – Musieliśmy rozszerzyć naszą ofertę o pakiety dobowe czy tygodniowe i weszliśmy do 100 kolejnych miast – mówi Maciej Panek z PANEK Carsharing. Wynajem aut na minuty – zamiast własnej floty – rozważa też coraz więcej firm.

Ochrona środowiska

Do końca czerwca Krajowy Plan Odbudowy powinien uzyskać zgodę Komisji Europejskiej. Polska liczy na pierwsze środki już w wakacje

W drugiej połowie tego roku krajową gospodarkę powinny realnie wesprzeć środki przewidziane na realizację Krajowego Planu Odbudowy. Projekt tego dokumentu kilka dni temu trafił do konsultacji. Jego głównymi celami mają być m.in. wzmocnienie konkurencyjności i odbudowa polskiej gospodarki po pandemii, wsparcie ochrony zdrowia i zielonej transformacji. Do rozdysponowania będzie prawie 60 mld euro. – W najbliższych miesiącach będziemy obserwowali boom gospodarczy i rozwojowy, o ile uporamy się z pandemią – mówi wiceminister Waldemar Buda. 

Prawo

W kwietniu możliwe duże zmiany w ubezpieczeniach społecznych. Rząd pracuje nad ustawą, która ma usprawnić rozliczenia płatników z ZUS-em

1 kwietnia 2021 roku ma wejść w życie nowelizacja ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, nad którą pracuje Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej. Zgodnie z założeniami projekt ma uporządkować system ubezpieczeń społecznych, wprowadzić jednolite rozwiązania w zakresie przyznawania i wypłaty świadczeń oraz usprawnić rozliczanie płatników z ZUS-em. Część rozwiązań budzi jednak wątpliwości. – Skrócenie do roku możliwości samodzielnego złożenia korekt informacji ZUS IWA, czyli dokumentów, na podstawie których ZUS ustala wysokość składki wypadkowej dla płatnika, zaburza równowagę między przedsiębiorcą a urzędem – komentują eksperci Inventage.

Problemy społeczne

Efektem pandemii może być fala samobójstw wśród nastolatków. Prawie 40 proc. zmaga się z objawami depresji, a co piąty z nich ma myśli samobójcze

Polska jeszcze przed pandemią COVID-19 była w niechlubnej czołówce państw z najwyższym odsetkiem samobójstw wśród dzieci i młodzieży. W 2019 roku w grupie wiekowej 13–18 lat odnotowano blisko tysiąc prób samobójczych. W ubiegłym roku było ich nieco mniej, ale specjaliści od zdrowia psychicznego obawiają się, że długotrwałym skutkiem pandemii może być fala samobójstw wśród nastolatków. – W grupie nastolatków z objawami depresji, potrzebującej natychmiastowej pomocy psychologa i psychiatry, ok. 18 proc. zmaga się z myślami samobójczymi – alarmuje psycholog dr Beata Rajba. – Nie oznacza to, że te nastolatki popełnią samobójstwo, ale że są w grupie wysokiego ryzyka i potrzebują natychmiastowej pomocy – dodaje.