Komunikaty PR

CEVA Logistics i Kodiak Robotics autonomiczne ciężarówki

2022-03-15  |  16:00
Biuro prasowe

CEVA Logistics, globalny lider logistyki 3PL, rozwija współpracę z Kodiak Robotics, Inc., firmą specjalizującą się w dziedzinie pojazdów autonomicznych. Dotyczy ona dostaw ładunków z wykorzystaniem autonomicznych ciężarówek na kilku trasach w USA w stanie Oklahoma. Warto dodać, że Kodiak i CEVA stały się pierwszymi firmami, które zorganizowały tego typu transporty w tym miejscu.

„CEVA angażuje się we współpracę z wiodącymi dostawcami automatyki i robotyki - takimi jak Kodiak z jego sprawdzonymi technologiami autonomicznymi - w celu tworzenia nowych wartości dla operacji łańcucha dostaw naszych klientów" - mówi Shawn Stewart, prezes i dyrektor zarządzający, CEVA Logistics Ameryka Północna. „W CEVA definiujemy innowacyjność jako wdrażanie nowych pomysłów, które mają wpływ na biznes. Nasze partnerstwo z Kodiakiem zapewni klientom jeszcze większą wartość biznesową, szczególnie w obliczu obecnego kryzysu w łańcuchu dostaw i utrzymującego się braku kierowców".

CEVA zrealizowała pierwszą autonomiczną dostawę ładunków przy współpracy z firmą Kodiak w listopadzie 2021 r., a obecnie przewozi towary co tydzień na liczącej 322 km trasie między Dallas-Fort Worth a Austin w Teksasie. W lutym 2022 r. firmy rozszerzyły współpracę o nową trasę pomiędzy Dallas-Fort Worth a Oklahoma City na pasie towarowym autostrady międzystanowej Interstate 35. Odcinek o długości 322 km łączy oddział CEVA w Dallas z punktem dostawy w Oklahoma City. Na obu trasach autonomiczny ciągnik siodłowy Kodiak połączony jest z naczepą CEVA, w której przewożone są towary konsumpcyjne.

Oprócz dwóch tras realizowanych przy współpracy z CEVA, od połowy 2019 r. Kodiak Robotics codziennie dostarcza ładunki w relacji Dallas- Fort Worth – Houston. Natomiast od połowy 2021 r. Kodiak Robotics realizuje cotygodniowe przewozy na trasie Dallas-Fort Worth - San Antonio.

„CEVA jest liderem światowych innowacji w logistyce i już wcześniej zrozumiała, że branża transportu drogowego będzie świadkiem pierwszego, powszechnego zastosowania technologii pojazdów autonomicznych" - powiedział Don Burnette, założyciel i CEO firmy Kodiak. „Kodiak i CEVA koncentrują się na obsłudze Dallas-Fort Worth, Austin i Oklahoma City, ponieważ należą one do jednych z najczęściej wykorzystywanych korytarzy towarowych w USA. W czasie, gdy Amerykanie zmagają się z problemami łańcucha dostaw, co wiąże się z pandemią i długotrwałym brakiem kierowców ciężarówek, CEVA jest liderem w branży w zakresie wdrażania nowych technologii, które przynoszą korzyści jej klientom”.

Jako światowy lider logistyki 3PL, CEVA ma duże doświadczenie w integrowaniu automatyki i robotyki zarówno w logistyce kontraktowej, jak i w operacjach zarządzania transportem. Firma ma spójną koncepcję integracji różnych technologii, a kluczowe znaczenie przy podejmowaniu decyzji odgrywa sukces klienta.  CEVA, która w Ameryce Północnej posiada flotę liczącą 2449 kierowców, jest zainteresowana wykorzystaniem technologii autonomicznej jazdy i wiążącymi się z nią możliwościami odciążenia swoich pracowników.

Firma Kodiak pracuje nad rozwojem Kodiak Driver, systemu jazdy autonomicznej, tak aby zwiększyć bezpieczeństwo i wydajność transportu drogowego. Kodiak Driver, zaprojektowany specjalnie dla dalekobieżnych ciężarówek, wykorzystuje Iris LiDAR firmy Luminar, radar pełnego zasięgu ZF, skanujący w zakresie 360 stopni LiDAR firmy Hesai, a także szereg kamer do rejestrowania i przetwarzania setek megabajtów danych percepcyjnych w każdej sekundzie. Dzięki czujnikom pojazd „wizualizuje" to, co się dzieje wokół niego, zarówno w bliższej jak i dalszej perspektywie, w różnych warunkach pogodowych. Umożliwia to bezpieczną jazdę przy dużych prędkościach dopuszczalnych na autostradach. System jazdy autonomicznej Kodiak poprawia bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg, przyczyniając się do ratowania życia, zwiększenia wydajności sieci, zmniejszenia kosztów i emisji spalin oraz poprawy jakości pracy kierowców ciężarówek.

Partnerstwo CEVA i Kodiak jest ważnym krokiem w kierunku realizacji długoterminowego celu, jakim jest integracja technologii Kodiak z flotą samochodów ciężarowych CEVA w Ameryce Północnej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024” Biuro prasowe
2024-07-03 | 15:00

Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”

Wyróżnienie „Kobieta roku w Logistyce” przyznawane jest od 13 lat przez Forum Kobiet w Logistyce, które skupia społeczność menedżerek pracujących
Transport Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
2024-07-01 | 15:00

Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori

Hillebrand Gori, globalny operator logistyczny dla branży beverage, powołał nowego Country Managera oddziału w Polsce. Z początkiem maja stanowisko to objęła Olga Kołakowska. Olga
Transport Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
2024-07-01 | 15:00

Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV

Girteka, największy przewoźnik drogowy w Europie, promuje inicjatywy na rzecz dekarbonizacji i zrównoważonego transportu drogowego, w oparciu o elektryczne samochody  ciężarowe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.