CEVA Logistics i Kodiak Robotics autonomiczne ciężarówki
CEVA Logistics, globalny lider logistyki 3PL, rozwija współpracę z Kodiak Robotics, Inc., firmą specjalizującą się w dziedzinie pojazdów autonomicznych. Dotyczy ona dostaw ładunków z wykorzystaniem autonomicznych ciężarówek na kilku trasach w USA w stanie Oklahoma. Warto dodać, że Kodiak i CEVA stały się pierwszymi firmami, które zorganizowały tego typu transporty w tym miejscu.
„CEVA angażuje się we współpracę z wiodącymi dostawcami automatyki i robotyki - takimi jak Kodiak z jego sprawdzonymi technologiami autonomicznymi - w celu tworzenia nowych wartości dla operacji łańcucha dostaw naszych klientów" - mówi Shawn Stewart, prezes i dyrektor zarządzający, CEVA Logistics Ameryka Północna. „W CEVA definiujemy innowacyjność jako wdrażanie nowych pomysłów, które mają wpływ na biznes. Nasze partnerstwo z Kodiakiem zapewni klientom jeszcze większą wartość biznesową, szczególnie w obliczu obecnego kryzysu w łańcuchu dostaw i utrzymującego się braku kierowców".
CEVA zrealizowała pierwszą autonomiczną dostawę ładunków przy współpracy z firmą Kodiak w listopadzie 2021 r., a obecnie przewozi towary co tydzień na liczącej 322 km trasie między Dallas-Fort Worth a Austin w Teksasie. W lutym 2022 r. firmy rozszerzyły współpracę o nową trasę pomiędzy Dallas-Fort Worth a Oklahoma City na pasie towarowym autostrady międzystanowej Interstate 35. Odcinek o długości 322 km łączy oddział CEVA w Dallas z punktem dostawy w Oklahoma City. Na obu trasach autonomiczny ciągnik siodłowy Kodiak połączony jest z naczepą CEVA, w której przewożone są towary konsumpcyjne.
Oprócz dwóch tras realizowanych przy współpracy z CEVA, od połowy 2019 r. Kodiak Robotics codziennie dostarcza ładunki w relacji Dallas- Fort Worth – Houston. Natomiast od połowy 2021 r. Kodiak Robotics realizuje cotygodniowe przewozy na trasie Dallas-Fort Worth - San Antonio.
„CEVA jest liderem światowych innowacji w logistyce i już wcześniej zrozumiała, że branża transportu drogowego będzie świadkiem pierwszego, powszechnego zastosowania technologii pojazdów autonomicznych" - powiedział Don Burnette, założyciel i CEO firmy Kodiak. „Kodiak i CEVA koncentrują się na obsłudze Dallas-Fort Worth, Austin i Oklahoma City, ponieważ należą one do jednych z najczęściej wykorzystywanych korytarzy towarowych w USA. W czasie, gdy Amerykanie zmagają się z problemami łańcucha dostaw, co wiąże się z pandemią i długotrwałym brakiem kierowców ciężarówek, CEVA jest liderem w branży w zakresie wdrażania nowych technologii, które przynoszą korzyści jej klientom”.
Jako światowy lider logistyki 3PL, CEVA ma duże doświadczenie w integrowaniu automatyki i robotyki zarówno w logistyce kontraktowej, jak i w operacjach zarządzania transportem. Firma ma spójną koncepcję integracji różnych technologii, a kluczowe znaczenie przy podejmowaniu decyzji odgrywa sukces klienta. CEVA, która w Ameryce Północnej posiada flotę liczącą 2449 kierowców, jest zainteresowana wykorzystaniem technologii autonomicznej jazdy i wiążącymi się z nią możliwościami odciążenia swoich pracowników.
Firma Kodiak pracuje nad rozwojem Kodiak Driver, systemu jazdy autonomicznej, tak aby zwiększyć bezpieczeństwo i wydajność transportu drogowego. Kodiak Driver, zaprojektowany specjalnie dla dalekobieżnych ciężarówek, wykorzystuje Iris LiDAR firmy Luminar, radar pełnego zasięgu ZF, skanujący w zakresie 360 stopni LiDAR firmy Hesai, a także szereg kamer do rejestrowania i przetwarzania setek megabajtów danych percepcyjnych w każdej sekundzie. Dzięki czujnikom pojazd „wizualizuje" to, co się dzieje wokół niego, zarówno w bliższej jak i dalszej perspektywie, w różnych warunkach pogodowych. Umożliwia to bezpieczną jazdę przy dużych prędkościach dopuszczalnych na autostradach. System jazdy autonomicznej Kodiak poprawia bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg, przyczyniając się do ratowania życia, zwiększenia wydajności sieci, zmniejszenia kosztów i emisji spalin oraz poprawy jakości pracy kierowców ciężarówek.
Partnerstwo CEVA i Kodiak jest ważnym krokiem w kierunku realizacji długoterminowego celu, jakim jest integracja technologii Kodiak z flotą samochodów ciężarowych CEVA w Ameryce Północnej.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.