CEVA Logistics kontynuuje ekspansję w Afryce i przejmuje Spedag Interfreight
CEVA Logistics, realizując strategiczny plan rozwoju, ogłasza zamknięcie transakcji przejęcia Spedag Interfreight, eksperta w dziedzinie spedycji międzynarodowej w krajach Afryki Wschodniej. Ogłoszenie akwizycji poprzedziło sfinalizowanie wszystkich warunków zamknięcia transakcji, w tym uzyskanie zgód regulacyjnych od odpowiednich organów. CEVA przejęła spółkę od M+R Spedag Group, rodzinnej firmy transportowo-logistycznej z siedzibą w Szwajcarii.
Lokalny ekspert w spedycji, obsługa kluczowych branż
Spedag Interfreight jest jednym z najbardziej kompetentnych i niezawodnych dostawców usług logistycznych w Afryce Wschodniej. Jego zespoły mają już duże doświadczenie w obsłudze firm z różnych sektorów, m.in. energetycznej i infrastruktury, pomocy humanitarnej, oil&gas oraz innych surowców. W wyniku zamknięcia transakcji do zespołu CEVA dołączyło ok. 400 pracowników z 24 lokalizacji w Kenii, Ugandzie, Tanzanii, Rwandzie oraz Sudanie Południowym.
CEVA rozszerza globalny zasięg i lokalny know-how
CEVA Logistics kontynuuje realizację strategii rozwoju „myśl globalnie, działaj lokalnie", uzupełniając wiodącą, światową sieć CEVA o znajomość zasad funkcjonowania lokalnego rynku, jaką ma Spedag Interfreight. Dodatkowo przejęcie wzmacnia globalne możliwości CEVA w zakresie logistyki end-to-end. Dziś CEVA Logistics obecna jest w 44 krajach Afryki. Ambicją firmy jest to, aby do 2025 roku rynek afrykański stanowił znaczącą część jej przychodów, a przejęcie Spedag Interfreight ma dać CEVA nowe możliwości wykorzystania potencjału wzrostu Afryki Wschodniej. Przykładem może być Kenia, która uważana jest za kluczową bramę morską dla tego regionu. Dzięki zakończonemu niedawno projektowi rozbudowy i modernizacji, w 2023 roku port w Mombasie ma przeładowywać ponad 1,7 mln TEU. Jak prognozuje Kenya Ports Authority, do 2032 r. port będzie obsługiwać 47 mln ton ładunków, o 57 proc. więcej niż obecnie.
Strategiczny rozwój, ciągły wzrost
CEVA kontynuuje realizację strategicznego planu rozwoju zgodnie z wizją Grupy CMA CGM. Dzięki wsparciu Grupy, zespół CEVA został wzmocniony przez ponad 20 tys. nowych pracowników. To efekt przejęcia Commerce & Lifecycle Services firmy Ingram Micro oraz francuskiego Colis Privé, wiodącego dostawcy usług logistycznych ostatniej mili. Dodatkowo, Grupa CMA CGM ogłosiła w kwietniu podpisanie umowy zakupu blisko 100 proc. kapitału GEFCO, europejskiego lidera w logistyce dla branży motoryzacyjnej i międzynarodowego eksperta w zakresie rozwiązań multimodalnych w łańcuchu dostaw. Komisja Europejska upoważniła Grupę do natychmiastowego przejęcia kapitału GEFCO, w oczekiwaniu na ostateczną zgodę.
Mathieu Friedberg, dyrektor generalny CEVA Logistics, mówi: „Wraz z przyłączeniem Spedag Interfreight w Afryce Wschodniej, kontynuujemy realizację kluczowych inicjatyw regionalnych określonych w strategicznym planie rozwoju. To przejęcie jest perfekcyjnym uzupełnieniem naszego organicznego wzrostu i aktywności M&A w Afryce w ciągu ostatnich dwóch lat, a także akwizycji Ingram Micro CLS i Colis Privé. Globalna skala działalności pozwala nam na oferowanie szerokiego zakresu responsywnych rozwiązań logistycznych dzięki doświadczonym, lokalnym zespołom."

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.