CEVA Logistics kontynuuje ekspansję w Afryce i przejmuje Spedag Interfreight
CEVA Logistics, realizując strategiczny plan rozwoju, ogłasza zamknięcie transakcji przejęcia Spedag Interfreight, eksperta w dziedzinie spedycji międzynarodowej w krajach Afryki Wschodniej. Ogłoszenie akwizycji poprzedziło sfinalizowanie wszystkich warunków zamknięcia transakcji, w tym uzyskanie zgód regulacyjnych od odpowiednich organów. CEVA przejęła spółkę od M+R Spedag Group, rodzinnej firmy transportowo-logistycznej z siedzibą w Szwajcarii.
Lokalny ekspert w spedycji, obsługa kluczowych branż
Spedag Interfreight jest jednym z najbardziej kompetentnych i niezawodnych dostawców usług logistycznych w Afryce Wschodniej. Jego zespoły mają już duże doświadczenie w obsłudze firm z różnych sektorów, m.in. energetycznej i infrastruktury, pomocy humanitarnej, oil&gas oraz innych surowców. W wyniku zamknięcia transakcji do zespołu CEVA dołączyło ok. 400 pracowników z 24 lokalizacji w Kenii, Ugandzie, Tanzanii, Rwandzie oraz Sudanie Południowym.
CEVA rozszerza globalny zasięg i lokalny know-how
CEVA Logistics kontynuuje realizację strategii rozwoju „myśl globalnie, działaj lokalnie", uzupełniając wiodącą, światową sieć CEVA o znajomość zasad funkcjonowania lokalnego rynku, jaką ma Spedag Interfreight. Dodatkowo przejęcie wzmacnia globalne możliwości CEVA w zakresie logistyki end-to-end. Dziś CEVA Logistics obecna jest w 44 krajach Afryki. Ambicją firmy jest to, aby do 2025 roku rynek afrykański stanowił znaczącą część jej przychodów, a przejęcie Spedag Interfreight ma dać CEVA nowe możliwości wykorzystania potencjału wzrostu Afryki Wschodniej. Przykładem może być Kenia, która uważana jest za kluczową bramę morską dla tego regionu. Dzięki zakończonemu niedawno projektowi rozbudowy i modernizacji, w 2023 roku port w Mombasie ma przeładowywać ponad 1,7 mln TEU. Jak prognozuje Kenya Ports Authority, do 2032 r. port będzie obsługiwać 47 mln ton ładunków, o 57 proc. więcej niż obecnie.
Strategiczny rozwój, ciągły wzrost
CEVA kontynuuje realizację strategicznego planu rozwoju zgodnie z wizją Grupy CMA CGM. Dzięki wsparciu Grupy, zespół CEVA został wzmocniony przez ponad 20 tys. nowych pracowników. To efekt przejęcia Commerce & Lifecycle Services firmy Ingram Micro oraz francuskiego Colis Privé, wiodącego dostawcy usług logistycznych ostatniej mili. Dodatkowo, Grupa CMA CGM ogłosiła w kwietniu podpisanie umowy zakupu blisko 100 proc. kapitału GEFCO, europejskiego lidera w logistyce dla branży motoryzacyjnej i międzynarodowego eksperta w zakresie rozwiązań multimodalnych w łańcuchu dostaw. Komisja Europejska upoważniła Grupę do natychmiastowego przejęcia kapitału GEFCO, w oczekiwaniu na ostateczną zgodę.
Mathieu Friedberg, dyrektor generalny CEVA Logistics, mówi: „Wraz z przyłączeniem Spedag Interfreight w Afryce Wschodniej, kontynuujemy realizację kluczowych inicjatyw regionalnych określonych w strategicznym planie rozwoju. To przejęcie jest perfekcyjnym uzupełnieniem naszego organicznego wzrostu i aktywności M&A w Afryce w ciągu ostatnich dwóch lat, a także akwizycji Ingram Micro CLS i Colis Privé. Globalna skala działalności pozwala nam na oferowanie szerokiego zakresu responsywnych rozwiązań logistycznych dzięki doświadczonym, lokalnym zespołom."
![Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024” Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_2133089085,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”
![Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_326991895,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
![Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1057875235,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/jakub-zerdzicki-ip7gfn5jqx8-unsplash,w_274,_small.jpg)
Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
![](https://www.newseria.pl/files/11111/rolnictwo-transformacja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.
Transport
Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy
![](https://www.newseria.pl/files/11111/furgalski-inwestycje-srodki-foto,w_133,r_png,_small.png)
W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.