CEVA Logistics organizuje dostawy dla zespołu Scuderia Ferrari
20 marca, na torze Bahrain International Circuit w Bahrajnie, odbył się pierwszy w tym sezonie wyścig Formuły 1, królowej sportów motorowych. GP Bahrajn zakończył się zwycięstwem zespołu Scuderia Ferrari. Za organizację transportu jego sprzętu i bolidów na wyścigi odpowiada zespół ekspertów CEVA Logistics, globalnego operatora logistycznego, który od tego roku jest Oficjalnym Partnerem Logistycznym zespołu Scuderia Ferrari.
CEVA Logistics, w oparciu o globalną sieci połączeń lotniczych, lądowych i morskich, zapewnia transport drogowy i morski bolidów oraz sprzętu do wszystkich miejsc na świecie, gdzie organizowane są wyścigi Grand Prix F1 i w których rywalizować będą kierowcy Scuderia Ferrari. Tegoroczny kalendarz Mistrzostw Świata obejmuje najdłuższą w historii tego sportu serię 23 rund (odwołano GP w Rosji), na 5 kontynentach, w Azji, Australii, Europie, Ameryce Północnej i Południowej. Tegoroczne zmagania kierowców zakończą się 20 listopada na torze w Abu Zabi.
Logistyczny wyścig z czasem już się zaczął
Operacje logistyczne dedykowane obsłudze sportów wyścigowych są bardzo skomplikowane, muszą być realizowane w bardzo szybkim tempie, często pod dużą presją czasu. Co więcej, w tym przypadku nie jest możliwe wypracowanie jednego, uniwersalnego rozwiązania, a cały proces transportowy może być dodatkowo skomplikowany przez warunki zewnętrzne, takie jak pogoda czy ruch uliczny.
Dla ekspertów CEVA, jako partnera logistycznego Scuderia Ferrari, wyścig nie kończy się na mecie. Wtedy, po zakończeniu rywalizacji kierowców rozpoczyna się kolejny wyścig z czasem. Mistrzostwa Świata Formuły 1, testy i imprezy towarzyszące często organizowane są z tygodnia na tydzień. To oznacza, że na demontaż, ponowne zapakowanie i przetransportowanie całego sprzętu wraz z wyposażeniem na kolejne zawody pozostaje zaledwie kilka dni. Zagwarantowanie, że zostaną dostarczone we właściwe miejsce i w odpowiednim terminie, wymaga od CEVA bardzo dokładnej i szczegółowej organizacji przepływów logistycznych. Kluczowe znaczenie ma zapewnienie wysokiego stopnia widoczności monitorowanego w ramach Control Towers oraz sprawna koordynacja kolejnych etapów transportu przy zachowaniu ciągłej komunikacji.
Zrównoważone partnerstwo
Współpraca partnerska między CEVA Logistics i Scuderia Ferrari łączy liderów w dziedzinie logistyki i sportów motorowych, którzy wyznają podobne wartości i są zaangażowani w osiągnięcie neutralności węglowej. CEVA Logistics, jako część Grupy CMA CGM, podejmuje działania na rzecz ochrony środowiska. CMA CGM zobowiązała się do osiągnięcia zerowej emisji CO2 do 2050 r. W trakcie całego sezonu F1, CEVA Logistics, organizując dostawy morskie dla Scuderia Ferrari, będzie wykorzystywać statki napędzane LNG. Od tego roku silniki F1 Scuderii Ferrari napędzane są paliwem etanolowym. Do 2026 r. bolidy wyścigowe będą korzystać z biopaliw, a do 2030 r. Formuła 1 zamierza osiągnąć zerowy poziom emisji CO2.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów
Polskie przedsiębiorstwa w coraz mniejszym stopniu finansują się kredytem bankowym, zwłaszcza w porównaniu z rosnącym PKB. Powoduje to wysoką nadpłynność sektora bankowego. Deregulacja mogłaby pomóc w skróceniu drogi firm do finansowania bankowego, zwłaszcza że Polskę czekają ogromne wydatki na transformację energetyczną i obronność. Sektor ma bardzo dobre wyniki finansowe, co powoduje, że politycy patrzą w stronę jego zysków. Ryzyko prawne, jakim wciąż są kredyty frankowe, pociąga za sobą brak zainteresowania ze strony zagranicznych inwestorów.
Firma
Bezrobocie może zacząć rosnąć. Ochłodzenie odczuwane szczególnie w branży budowlanej i automotive

W Polsce od kilku lat stopa bezrobocia utrzymuje się poniżej 6 proc., a według metodologii unijnej jest o połowę niższa i jedna z najniższych w Unii. Pracownicy przywykli już, że sytuacja na rynku pracy jest dla nich korzystna. Jednak zaczynają się pojawiać pierwsze niepokojące sygnały zwiastujące możliwą zmianę trendu. Część branż ucierpiała np. z powodu spowolnienia w Niemczech, inne rozważają wybór innej niż Polska lokalizacji ze względu na wysokie koszty pracy czy energii. Na razie ogromnym wyzwaniem pozostaje aktywizacja osób biernych zawodowo.
Ochrona środowiska
Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych

Centra danych to jeden z dynamicznie rozwijających się, ale przy tym energochłonnych sektorów gospodarki. Prognozy PMR wskazują, że do 2030 roku operatorzy w Polsce będą dysponować centrami danych o mocy przekraczającej 500 MW, co oznacza, że wzrośnie ona ponad trzykrotnie względem 2024 roku. Przyspieszona cyfryzacja i dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji sprawiają, że w ciągu kilku następnych lat zużycie energii elektrycznej w centrach danych tylko w Europie wzrośnie o 66 proc. Dlatego coraz więcej firm sięga po zrównoważone rozwiązania i energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.