CEVA Logistics organizuje dostawy dla zespołu Scuderia Ferrari
20 marca, na torze Bahrain International Circuit w Bahrajnie, odbył się pierwszy w tym sezonie wyścig Formuły 1, królowej sportów motorowych. GP Bahrajn zakończył się zwycięstwem zespołu Scuderia Ferrari. Za organizację transportu jego sprzętu i bolidów na wyścigi odpowiada zespół ekspertów CEVA Logistics, globalnego operatora logistycznego, który od tego roku jest Oficjalnym Partnerem Logistycznym zespołu Scuderia Ferrari.
CEVA Logistics, w oparciu o globalną sieci połączeń lotniczych, lądowych i morskich, zapewnia transport drogowy i morski bolidów oraz sprzętu do wszystkich miejsc na świecie, gdzie organizowane są wyścigi Grand Prix F1 i w których rywalizować będą kierowcy Scuderia Ferrari. Tegoroczny kalendarz Mistrzostw Świata obejmuje najdłuższą w historii tego sportu serię 23 rund (odwołano GP w Rosji), na 5 kontynentach, w Azji, Australii, Europie, Ameryce Północnej i Południowej. Tegoroczne zmagania kierowców zakończą się 20 listopada na torze w Abu Zabi.
Logistyczny wyścig z czasem już się zaczął
Operacje logistyczne dedykowane obsłudze sportów wyścigowych są bardzo skomplikowane, muszą być realizowane w bardzo szybkim tempie, często pod dużą presją czasu. Co więcej, w tym przypadku nie jest możliwe wypracowanie jednego, uniwersalnego rozwiązania, a cały proces transportowy może być dodatkowo skomplikowany przez warunki zewnętrzne, takie jak pogoda czy ruch uliczny.
Dla ekspertów CEVA, jako partnera logistycznego Scuderia Ferrari, wyścig nie kończy się na mecie. Wtedy, po zakończeniu rywalizacji kierowców rozpoczyna się kolejny wyścig z czasem. Mistrzostwa Świata Formuły 1, testy i imprezy towarzyszące często organizowane są z tygodnia na tydzień. To oznacza, że na demontaż, ponowne zapakowanie i przetransportowanie całego sprzętu wraz z wyposażeniem na kolejne zawody pozostaje zaledwie kilka dni. Zagwarantowanie, że zostaną dostarczone we właściwe miejsce i w odpowiednim terminie, wymaga od CEVA bardzo dokładnej i szczegółowej organizacji przepływów logistycznych. Kluczowe znaczenie ma zapewnienie wysokiego stopnia widoczności monitorowanego w ramach Control Towers oraz sprawna koordynacja kolejnych etapów transportu przy zachowaniu ciągłej komunikacji.
Zrównoważone partnerstwo
Współpraca partnerska między CEVA Logistics i Scuderia Ferrari łączy liderów w dziedzinie logistyki i sportów motorowych, którzy wyznają podobne wartości i są zaangażowani w osiągnięcie neutralności węglowej. CEVA Logistics, jako część Grupy CMA CGM, podejmuje działania na rzecz ochrony środowiska. CMA CGM zobowiązała się do osiągnięcia zerowej emisji CO2 do 2050 r. W trakcie całego sezonu F1, CEVA Logistics, organizując dostawy morskie dla Scuderia Ferrari, będzie wykorzystywać statki napędzane LNG. Od tego roku silniki F1 Scuderii Ferrari napędzane są paliwem etanolowym. Do 2026 r. bolidy wyścigowe będą korzystać z biopaliw, a do 2030 r. Formuła 1 zamierza osiągnąć zerowy poziom emisji CO2.

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.