CEVA Logistics organizuje dostawy dla zespołu Scuderia Ferrari
20 marca, na torze Bahrain International Circuit w Bahrajnie, odbył się pierwszy w tym sezonie wyścig Formuły 1, królowej sportów motorowych. GP Bahrajn zakończył się zwycięstwem zespołu Scuderia Ferrari. Za organizację transportu jego sprzętu i bolidów na wyścigi odpowiada zespół ekspertów CEVA Logistics, globalnego operatora logistycznego, który od tego roku jest Oficjalnym Partnerem Logistycznym zespołu Scuderia Ferrari.
CEVA Logistics, w oparciu o globalną sieci połączeń lotniczych, lądowych i morskich, zapewnia transport drogowy i morski bolidów oraz sprzętu do wszystkich miejsc na świecie, gdzie organizowane są wyścigi Grand Prix F1 i w których rywalizować będą kierowcy Scuderia Ferrari. Tegoroczny kalendarz Mistrzostw Świata obejmuje najdłuższą w historii tego sportu serię 23 rund (odwołano GP w Rosji), na 5 kontynentach, w Azji, Australii, Europie, Ameryce Północnej i Południowej. Tegoroczne zmagania kierowców zakończą się 20 listopada na torze w Abu Zabi.
Logistyczny wyścig z czasem już się zaczął
Operacje logistyczne dedykowane obsłudze sportów wyścigowych są bardzo skomplikowane, muszą być realizowane w bardzo szybkim tempie, często pod dużą presją czasu. Co więcej, w tym przypadku nie jest możliwe wypracowanie jednego, uniwersalnego rozwiązania, a cały proces transportowy może być dodatkowo skomplikowany przez warunki zewnętrzne, takie jak pogoda czy ruch uliczny.
Dla ekspertów CEVA, jako partnera logistycznego Scuderia Ferrari, wyścig nie kończy się na mecie. Wtedy, po zakończeniu rywalizacji kierowców rozpoczyna się kolejny wyścig z czasem. Mistrzostwa Świata Formuły 1, testy i imprezy towarzyszące często organizowane są z tygodnia na tydzień. To oznacza, że na demontaż, ponowne zapakowanie i przetransportowanie całego sprzętu wraz z wyposażeniem na kolejne zawody pozostaje zaledwie kilka dni. Zagwarantowanie, że zostaną dostarczone we właściwe miejsce i w odpowiednim terminie, wymaga od CEVA bardzo dokładnej i szczegółowej organizacji przepływów logistycznych. Kluczowe znaczenie ma zapewnienie wysokiego stopnia widoczności monitorowanego w ramach Control Towers oraz sprawna koordynacja kolejnych etapów transportu przy zachowaniu ciągłej komunikacji.
Zrównoważone partnerstwo
Współpraca partnerska między CEVA Logistics i Scuderia Ferrari łączy liderów w dziedzinie logistyki i sportów motorowych, którzy wyznają podobne wartości i są zaangażowani w osiągnięcie neutralności węglowej. CEVA Logistics, jako część Grupy CMA CGM, podejmuje działania na rzecz ochrony środowiska. CMA CGM zobowiązała się do osiągnięcia zerowej emisji CO2 do 2050 r. W trakcie całego sezonu F1, CEVA Logistics, organizując dostawy morskie dla Scuderia Ferrari, będzie wykorzystywać statki napędzane LNG. Od tego roku silniki F1 Scuderii Ferrari napędzane są paliwem etanolowym. Do 2026 r. bolidy wyścigowe będą korzystać z biopaliw, a do 2030 r. Formuła 1 zamierza osiągnąć zerowy poziom emisji CO2.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.