CEVA Logistics rozpoczyna testy elektrycznych pojazdów
CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, ogłosił rozpoczęcie testów elektrycznych pojazdów ciężarowych w dostawach towarów do centrum Londynu. CEVA stała się również pierwszym partnerem logistycznym biorącym udział w projekcie elektryfikacji, przeprowadzanym z inicjatywy firmy Tevva, który ma na celu wspieranie firm w badaniach technologii pojazdów elektrycznych dla łańcuchów dostaw. Głównym celem współpracy i testów jest znalezienie sposobów na zmniejszenie negatywnego wpływu pojazdów dostawczych na powietrze, hałas i natężenie ruchu.
Przez okres od 3 do 6 miesięcy, dwa pojazdy o dmc 12 ton będą realizować codzienne dostawy z centrum dystrybucji CEVA Logistics w Dartford do centrum Londynu. Jeden z samochodów wyposażony jest w agregat chłodniczy, a drugi jest ciężarówką w wersji standardowej. Wprowadzanie elektrycznych aut dostawczych do floty CEVA Logistics jest kluczowym elementem trwałego jej zaangażowania na rzecz ograniczenia emisji spalin w łańcuchach dostaw. W tym celu operator nawiązał współpracę z Tevva, brytyjskim producentem modułowych systemów elektryfikacyjnych do pojazdów użytkowych o średniej ładowności, aby przeprowadzić testy sprzętu, które pokażą, jakie rozwiązania przynoszą najlepsze rezultaty. W oparciu o zebrane dane podczas działalności operacyjnej CEVA Logistics, mają one dostarczyć praktycznych rozwiązań dla firm, które chcą wykorzystać pojazdy elektryczne w swoich flotach.
Plany na wprowadzenie dodatkowych aut elektrycznych
Wszystkie dane badawcze zebrane w ramach testów i cały program elektryfikacji zostaną uwzględnione w podejmowaniu kolejnych kroków związanych z wprowadzaniem większej liczby i różnego rodzaju pojazdów elektrycznych do floty CEVA Logistics. Dane telematyczne pozyskane w ramach testów pozwolą, zarówno CEVA Logistics jak i Tevva, dokładnie określić, w jaki sposób można w przyszłości wykorzystać pojazdy, aby sprostać wymaganiom klientów.
Testy przeprowadzane są również w ramach wsparcia lokalnego operatora systemu transportu zbiorowego TfL (Transport for London) i jego inicjatywy FreightLab, których CEVA Logistics jest także partnerem. Ma to na celu rozwiązanie problemu natężenia i utrzymanie płynnego transportu towarów w Londynie.
- CEVA Logistics, dzięki tym ambitnym testom i partnerstwu, przyczynia się do osiągnięcia przez Grupę CMA CGM pozycji lidera w transformacji całej branży w zakresie wykorzystania energii. Wszystko to dzięki strategii, która łączy wydajność operacyjną i dbałość o środowisko. Liczymy na to, że inne podobnie myślące firmy wkrótce do nas dołączą – powiedział Mathieu Friedberg, dyrektor generalny CEVA Logistics.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.