CEVA Logistics rozwija przewozy intermodalne na trasie Polska-Czechy-Francja
CEVA Logistics, angażując się w działania na rzecz CSR, inwestuje w innowacyjne rozwiązania dla optymalizacji efektywności operacyjnej i redukcji śladu węglowego. Jako część Grupy CMA CGM, dąży do osiągnięcie zerowej emisji CO2 do 2050 r. Realizując ten cel, stawia na usługi intermodalne, w oparciu o kolej jako jeden z najbardziej zrównoważonych środków transportu. Wsparciem dla ich rozwoju ma być 41 nowych naczep intermodalnych P400 mega huckepack przeznaczonych do realizacji dostaw na trasie Polska-Czechy-Francja.
Nowe naczepy intermodalne P400, dostosowane do długodystansowego transportu kolejowego i drogowego, mają być wykorzystywane głównie do obsługi klientów z branży motoryzacyjnej. CEVA szacuje, że przejście z transportu drogowego na kolejowy, pozwoli im na zmniejszenie emisję CO2 o ok. 60 proc.
Do przeładunku naczep P400 z kolei na drogę (i na odwrót) wykorzystywane są wózki typu reach stacker lub suwnice bramowe. Z ich pomocą naczepy przenoszone są z wagonów kolejowych na ziemię, a następnie dołączane do samochodów ciężarowych, realizujących kolejny etap dostawy. Naczepy, dzięki swojej budowie, umożliwiają nie tylko płynną zmianę z transportu drogowego na kolejowy, ale też zapewniają możliwość załadunku bocznego, co pozwala je dobrze dostosować do specyficznych potrzeb klientów z branży motoryzacyjnej.
Naczepy P400 mega wykorzystywane są w większości rozwiązań intermodalnych - drogowo-kolejowych w Europie, z wyjątkiem Hiszpanii i Portugalii z powodu obowiązujących w tych krajach ograniczeniach wysokości.
CEVA, wspierając swoich klientów w dążeniu do dekarbonizacji, na bieżąco oblicza ślad węglowy transportu (CO2e) oraz przygotowała też nowe rozwiązanie „Low Carbon European Rail”. Optymalizuje ono trasy end-to-end, koncentrując się na transporcie przed i po dostawie. Rozwiązanie umożliwia klientom przejście z transportu drogowego na kolejowy zasilany elektrycznie, a także kompensację pozostałych emisji.
W odpowiedzi na zachodzące zmiany, CEVA aktywnie wprowadza innowacyjne rozwiązania ukierunkowane na zrównoważony rozwój. Działania CEVA na rzecz dekarbonizacji transportu koncentrują się na innowacjach, współpracy oraz ścisłym monitorowaniu wpływu operacji na klientów. Wykorzystanie nowych naczep P400 mega huckepack na trasie Polska-Czechy-Francja jest konkretnym krokiem w kierunku realizacji planu redukcji emisji CO2. Wykorzystując efektywność i korzyści zrównoważonego transportu kolejowego, szczególnie w ramach długodystansowych korytarzy transportowych, takich jak Polska-Czechy-Francja, CEVA oferuje swoim klientom bardziej efektywne i zrównoważone metody dystrybucji produktów do konsumentów.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu
Wojna handlowa i trudna sytuacja geopolityczna stanowią zagrożenie dla funkcjonowania firm. Niepewność sytuacji gospodarczej to obok wysokich kosztów pracowniczych najczęściej wskazywana bariera utrudniająca działalność. 60 proc. właścicieli i zarządzających firmami w Polsce uważa ją za największe zagrożenie. – Kryzysy są tyleż szokiem dla systemu, co szansą. Jeśli wykorzystamy nowo tworzące się sytuacje, mamy szansę wyjść wzmocnieni – ocenia Małgorzata Mroczkowska-Horne, dyrektor generalna Konfederacji Lewiatan.
Transport
Ataki cybernetyczne na kolej stają się coraz częstsze. Hakerzy zwykle chcą doprowadzić do paraliżu

W pierwszym kwartale tego roku hakerzy zaatakowali systemy sprzedaży biletów w polskiej i ukraińskiej kolei. Zagrożenia wiążą się jednak również z atakami na systemy zasilania i zarządzania ruchem. Wszystkie tego typu zdarzenia mają jeden cel – mniejszy lub większy paraliż transportu kolejowego, co w obecnej sytuacji geopolitycznej przekłada się na bezpieczeństwo strategiczne. W wielu przypadkach wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek – albo dlatego, że nienależycie chroni hasła i dostęp do urządzeń, albo dlatego, że nadane mu uprawnienia są nieadekwatnie szerokie w stosunku do realnych potrzeb.
Edukacja
Polska nauka potrzebuje różnych źródeł finansowania. Trwają rozmowy o zmianach w systemie

– Finansowanie polskiej nauki wymaga zmian, ale do tego potrzeba politycznej woli i odwagi – ocenia prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego. Wśród propozycji wymienia stworzenie systemu zachęt dla biznesu do inwestowania w naukę i edukację, wyznaczenie strategicznych obszarów badań, na które będą trafiały fundusze, czy rozliczanie instytucji naukowych z wykorzystania publicznych pieniędzy. W ramach cyklu „Porozmawiajmy o polskiej nauce” MNiSW w ostatnich miesiącach prowadzi konsultacje ze środowiskiem akademickim i badawczym na temat stojących przed sektorem wyzwań i możliwych do wdrożenia rozwiązań, nie tylko dotyczących finansowania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.