CEVA Logistics rozwija przewozy intermodalne na trasie Polska-Czechy-Francja
CEVA Logistics, angażując się w działania na rzecz CSR, inwestuje w innowacyjne rozwiązania dla optymalizacji efektywności operacyjnej i redukcji śladu węglowego. Jako część Grupy CMA CGM, dąży do osiągnięcie zerowej emisji CO2 do 2050 r. Realizując ten cel, stawia na usługi intermodalne, w oparciu o kolej jako jeden z najbardziej zrównoważonych środków transportu. Wsparciem dla ich rozwoju ma być 41 nowych naczep intermodalnych P400 mega huckepack przeznaczonych do realizacji dostaw na trasie Polska-Czechy-Francja.
Nowe naczepy intermodalne P400, dostosowane do długodystansowego transportu kolejowego i drogowego, mają być wykorzystywane głównie do obsługi klientów z branży motoryzacyjnej. CEVA szacuje, że przejście z transportu drogowego na kolejowy, pozwoli im na zmniejszenie emisję CO2 o ok. 60 proc.
Do przeładunku naczep P400 z kolei na drogę (i na odwrót) wykorzystywane są wózki typu reach stacker lub suwnice bramowe. Z ich pomocą naczepy przenoszone są z wagonów kolejowych na ziemię, a następnie dołączane do samochodów ciężarowych, realizujących kolejny etap dostawy. Naczepy, dzięki swojej budowie, umożliwiają nie tylko płynną zmianę z transportu drogowego na kolejowy, ale też zapewniają możliwość załadunku bocznego, co pozwala je dobrze dostosować do specyficznych potrzeb klientów z branży motoryzacyjnej.
Naczepy P400 mega wykorzystywane są w większości rozwiązań intermodalnych - drogowo-kolejowych w Europie, z wyjątkiem Hiszpanii i Portugalii z powodu obowiązujących w tych krajach ograniczeniach wysokości.
CEVA, wspierając swoich klientów w dążeniu do dekarbonizacji, na bieżąco oblicza ślad węglowy transportu (CO2e) oraz przygotowała też nowe rozwiązanie „Low Carbon European Rail”. Optymalizuje ono trasy end-to-end, koncentrując się na transporcie przed i po dostawie. Rozwiązanie umożliwia klientom przejście z transportu drogowego na kolejowy zasilany elektrycznie, a także kompensację pozostałych emisji.
W odpowiedzi na zachodzące zmiany, CEVA aktywnie wprowadza innowacyjne rozwiązania ukierunkowane na zrównoważony rozwój. Działania CEVA na rzecz dekarbonizacji transportu koncentrują się na innowacjach, współpracy oraz ścisłym monitorowaniu wpływu operacji na klientów. Wykorzystanie nowych naczep P400 mega huckepack na trasie Polska-Czechy-Francja jest konkretnym krokiem w kierunku realizacji planu redukcji emisji CO2. Wykorzystując efektywność i korzyści zrównoważonego transportu kolejowego, szczególnie w ramach długodystansowych korytarzy transportowych, takich jak Polska-Czechy-Francja, CEVA oferuje swoim klientom bardziej efektywne i zrównoważone metody dystrybucji produktów do konsumentów.
EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw
CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.