CEVA Logistics tworzy joint venture z Almajdouie Logistics
CEVA Logistics, globalny lider logistyki 3PL, oraz Almajdouie Logistics, wiodący dostawca kompleksowych rozwiązań logistycznych na Bliskim Wschodzie, podpisali umowę o utworzeniu spółki joint venture w Arabii Saudyjskiej.
Utworzenie joint venture CEVA Almajdouie Logistics, zostało ogłoszone w lipcu 2024 roku, a następnie zatwierdzone przez odpowiednie organy regulacyjne Królestwa Arabii Saudyjskiej. Nowa spółka będzie wykorzystywać mocne strony obu firm tak, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na zintegrowane rozwiązania logistyczne. W ten sposób przyczyni się do rozwoju sektora usług logistycznych w regionie, jednocześnie wspierając wzrost gospodarczy Arabii Saudyjskiej. CEVA Logistics objęła większościowy pakiet udziałów w nowej spółce.
CEVA Logistics, obecna w Arabii Saudyjskiej od lat 80. XX wieku, współpracuje z Almajdouie Logistics już od wielu lat głównie w ramach logistyki pojazdów gotowych. Teraz CEVA Almajdouie Logistics ma połączyć operacje transportowe i logistyczne obu firm prowadzone na terenie Arabii Saudyjskiej, a klienci skorzystają z integracji krajowej infrastruktury Almajdouie z globalną siecią CEVA. Siedziba nowej spółki mieści się w Dammamie, a za jej zarządzanie jako CEO odpowiada Bassel El Dabbagh z zespołem ok. 2000 pracowników i lokalną flotą liczącą ponad 2000 pojazdów.
Mohammed Almajdouie, prezes CEVA Almajdouie Logistics, mówi: „W Almajdouie Holding nasze ramię logistyczne rosło wraz z lokalną gospodarką. W rozwój sektora usług logistycznych angażujemy się od wczesnych etapów rozwoju Królestwa, obsługując kluczowe branże i przyczyniając się do szybkiej transformacji kraju. Jesteśmy przekonani, że teraz nadszedł właściwy moment, aby połączyć siły z globalnym liderem logistyki i oferować naszym klientom prawdziwie zintegrowane usługi na skalę światową. Nasze joint venture z CEVA Logistics jest początkiem nowego rozdziału, który wzmocni globalny zasięg saudyjskich firm. Jesteśmy dumni, że nasz rozwój jest zgodny z celami Wizji 2030 i z entuzjazmem przygotowujemy się do dalszego wspierania transformacji Arabii Saudyjskiej”.
Mathieu Friedberg, prezes zarządu CEVA Logistics, podkreśla: „W obliczu szybkiego wzrostu rynku saudyjskiego, kluczowe znaczenie dla krajowej gospodarki ma sprawna logistyka i globalna sieć połączeń. Obie firmy łączy wspólna wizja rozwoju oraz zaangażowanie w dostarczanie naszym klientom światowej klasy usług logistycznych. Dzięki ugruntowanej pozycji i renomie naszego partnera w Arabii Saudyjskiej, nowa spółka joint venture już od samego początku będzie jednym z pięciu największych graczy na rynku usług logistycznych Królestwa. Postrzegamy tę współpracę jako silny, strategiczny krok dla obu partnerów oraz doskonałą wiadomość dla naszych klientów”.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.