Komunikaty PR

Dachser dostarcza szkło do nowych tarcz Big Bena

2020-02-20  |  12:30
Kontakt
Kinga Szkutnik
Practum Consulting

Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl

Blisko 1300 paneli z dmuchanego szkła, które posłużą do odnowienia tarcz londyńskiego Big Bena, przewozi z niemieckiej huty szkła Lamberts w Górnym Palatynacie międzynarodowa firma logistyczna Dachser. Renowacja najsłynniejszego londyńskiego zegara ma zakończyć się w drugiej połowie 2021 roku.

Od momentu, gdy dzwon w wieży zegarowej Elizabeth Tower można było usłyszeć po raz ostatni, minęło już ponad dwa i pół roku. Przez cały ten czas trwają intensywne prace mające przywrócić symbolowi Londynu pełny blask. Jednym z elementów wymagających wymiany okazały się być cztery niezwykle efektowne, siedmiometrowe tarcze zegara. Każda z nich składa się z ponad 300 szklanych tafli, połączonych ze sobą pozłacaną ramą. Nowe szkło dla Big Bena zostało wyprodukowane ręcznie w bawarskiej Glashütte Lamberts. Dalsza obróbka, czyli precyzyjne przycięcie poszczególnych kawałków tak, by idealnie pasowały do tarcz w zegarowej wieży, będzie przeprowadzana przez brytyjską firmę w Londynie.

„Jest to jeden z najbardziej znanych zabytków na świecie. To niezwykle poruszające, kiedy pomyślimy, że to właśnie my wytwarzamy do niego szkło. Jesteśmy z tego dumni”, mówi Robert Christ, dyrektor marketingu w Glashütte Lamberts.

Przewiezienie tak kruchego i delikatnego towaru jak szklane tafle jest dużym wyzwaniem logistycznym, wymaga bowiem ogromnej precyzji i wiedzy, by wszystko poszło zgodnie z planem i towar dotarł do miejsca przeznaczenia bez żadnych uszkodzeń. Do tego zadania wybrano Dachser, międzynarodowego operatora logistycznego, specjalizującego się w transporcie drobnicowym. Firma ma już doświadczenie przy podobnych przedsięwzięciach – między innymi kilka lat temu dostarczała szkło z Glashütte Lamberts do Pałacu Buckingham.

„Jesteśmy partnerem huty szkła Lamberts od 2009 roku i obsługujemy ich też w innych europejskich krajach” - mówi Angela Puchtler z centrum logistycznego Dachser w Hof. „Dzięki ścisłej współpracy z naszymi klientami możemy tworzyć rozwiązania transportowe dopasowane do bardzo konkretnych wymagań, tak jak w tym przypadku”, dodaje. „Jesteśmy dumni z tego, że od strony logistycznej przyczyniamy się do przywrócenia świetności Elizabeth Tower”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Practum Consulting
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.