Dobry rok dla Packeta Group i Packeta Poland
- Packeta – globalna platforma dla e-commerce, która rozpoczęła ekspansję na polskim rynku we wrześniu ubiegłego roku, ma za sobą udany rok i ambitne plany na 2022.
- Działająca w 34 krajach firma ma podpisane umowy z ponad 32 tys. e-sklepów i dostarczyła w ub. roku ponad 73 mln przesyłek (wzrost o 80 proc. w porównaniu z rokiem 2020), osiągając obroty na poziomie przeszło 200 mln EUR (dwukrotny wzrost rok do roku).
- W Polsce Packeta specjalizuje się w obsłudze e-sklepów sprzedających produkty za granicę – od września, kiedy zintensyfikowała działania na polskim rynku, do końca grudnia 4-krotnie zwiększyła liczbę dostarczonych z Polski przesyłek, podpisała umowy z kilkudziesięcioma e-sklepami sprzedającymi swoje towary za granicę.
- Packeta nawiązała też strategiczną współpracę z InPostem, rozszerzając działalność o obsługę klientów indywidualnych.
- W tym roku firma planuje dalszy dynamiczny wzrost.
Packeta to firma utworzona w Czechach, która szybko stała się marką globalną. Jest obecna w Europie, Stanach Zjednoczonych i na Bliskim Wschodzie, między innymi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. W 2021 roku niemal podwoiła skalę swojego biznesu - dostarczyła przeszło 73 milionów paczek i osiągnęła obroty na poziomie ponad 200 mln euro.
W Polsce Packeta jest stosunkowo młodym graczem. I choć jest tu obecna od 2015 roku, to wcześniej nie prowadziła działalności operacyjnej, miała jedynie punkt transferowy dla przesyłek przechodzących przez kraj albo wysyłanych do Polski. Intensywny rozwój rozpoczął się dopiero we wrześniu 2021 roku, kiedy to firma szerzej weszła na rynek, oferując polskim e-sklepom wsparcie w ich ekspansji zagranicznej, oferując dostęp do ponad 9 tys. własnych i ponad 90 tys. partnerskich punktów odbioru w 34 krajach, na trzech kontynentach.
W tym czasie Packeta podpisała umowy na dostarczanie przesyłek za granicę z kilkudziesięcioma działającymi w Polsce e-sklepami, m.in. z tak znanymi markami jak Grupa LPP (Sinsay, Reserved, Mohito, Cropp, House), 4F, TATUUM czy The Body Shop.
Packeta rozpoczęła też współpracę i zintegrowała swoje usługi z platformą sklepową IdoSell oraz integratorem e-commerce BaseLinker, dzięki czemu polskie e-sklepy prowadzące działalność na tych platformach uzyskały możliwość szybkiego i taniego dostarczania przesyłek do 34 krajów, w których obecna jest Packeta, optymalizując czas i koszty oraz automatyzując proces dystrybucji. Tym samym, podpisując jedną umowę z dostawcą swoich produktów do klienta końcowego, polskie e-sklepy uzyskały dostęp do rynków 34 krajów – w Europie, USA oraz na Bliskim Wschodzie.
Wszystko to sprawiło, że w okresie od września do końca ubiegłego roku Packeta 4-krotnie zwiększyła swoje obroty na polskim rynku.
- Polski rynek e-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się w Europie, działa u nas już ponad 52 tys. e-sklepów i liczba ta cały czas rośnie. W sytuacji dość mocno nasyconego rynku krajowego rodzime e-sklepy stale poszukują coraz lepszych rozwiązań związanych z logistyką, a także możliwości biznesowych poza granicami kraju. Ważny jest dla nich nie tylko koszt przesyłki, ale i zintegrowany sposób obsługi całej logistyki oraz wsparcie na zagranicznym, często dla polskiego e-sklepu nowym rynku. I właśnie to oferujemy - konkurencyjne ceny przesyłek, intuicyjną w obsłudze platformę do zarządzania logistyką przesyłek i rozliczeniami – w tym celnymi oraz wsparcie dla polskich podmiotów w dotarciu do klientów i budowaniu pozycji rynkowej poza granicami Polski. Ta strategia dobrze się sprawdza – potwierdza to nasz dynamiczny wzrost, mówi Justyna Andreas, Dyrektor Zarządzająca Packeta Poland.
W ostatnim czasie Packeta nawiązała też współpracę z InPostem, dzięki czemu polscy klienci indywidualni mogą robić zakupy w e-sklepach działających na zagranicznych rynkach korzystających z usług Packety i wygodnie je odbierać - bądź zwrócić - w wybranym Paczkomacie InPostu na terenie całej Polski. Podobną współpracę Packeta chce nawiązać z Pocztą Polską.
- Choć naszą podstawową kompetencją jest w Polsce wspieranie rodzimych e-sklepów w ich ekspansji zagranicznej, to widzimy też wyraźnie, że rośnie zapotrzebowanie na dostawy przesyłek z innych rynków do Polski. Dlatego zdecydowaliśmy się na obsługę klientów detalicznych w Polsce. Ten rynek jest oczywiście już bardzo nasycony, dlatego nie powtarzamy strategii z innych krajów i nie tworzymy własnej sieci kurierów czy automatów, a stawiamy na współpracę z lokalnymi graczami – jak InPost czy Poczta Polska – mówi Justyna Andreas.
W tym roku Packeta planuje dalszy rozwój. Chce podpisać umowy z kolejnymi e-sklepami, które zamierzają wchodzić na rynki zagraniczne. Oprócz dostarczania przesyłek ich klientom końcowym, może zaoferować pomoc w nawiązywaniu relacji z partnerami biznesowymi na poszczególnych rynkach, w organizowaniu kampanii marketingowych, zapewnia też informacje na temat danego rynku.
Packeta inwestuje w Polsce także w rozwój swojej infrastruktury. Już teraz posiada magazyny w Cieszynie i w Warszawie, a w najbliższym czasie planuje otwarcie obiektów w Poznaniu i Krakowie.
***
Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne posiadając własną sieć kurierską. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, świadcząc kompleksowe usługi logistyczne dla sklepów internetowych, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 6 krajach, realizuje dostawy do 34 krajów, posiada ponad 9 tys. własnych punktów odbioru, 92 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 32 tys. sklepów internetowych. W 2021 roku obsłużyła 73 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.