Dostawy do punktów odbioru to mniej zwrotów w e-commerce
Według danych Izby Gospodarki Elektronicznej, aż 84% konsumentów w Polsce robi zakupy w Internecie. Co ciekawe, aż 97 proc. z nich zakłada możliwość zwrotu przy zakupach on-line. Ich sprawna obsługa jest dziś ważnym elementem e-handlu, zwłaszcza w sektorze modowym, gdzie darmowe zwroty czy długi czas na zwrot towaru są dziś standardem.
E-sklepy mają dziś wiele możliwości dostawy i zwrotu towarów, ale to właśnie tzw. punkty odbioru PUDO (ang. Pick Up Drop Off) są najbardziej efektywne. Każdy e-sklep nie oferujący jeszcze możliwości dostawy czy zwrotu przy wykorzystaniu PUDO powinien ją dodać.
Dlaczego warto dodać PUDO w swoim e-sklepie?
W krajach, w których liczba punktów PUDO jest niewielka, liczba nieodebranych przez konsumentów przesyłek jest wyższa o 10 do 13% w porównaniu z rynkami z dobrze rozwiniętą siecią PUDO. Dla przykładu, w ubiegłym roku w Czechach – na rodzimym rynku Packeta Group, do punktów PUDO trafiły 44 mln przesyłek, z czego jedynie 2,5% nie zostało odebranych przez klientów.
- Polskie e-sklepy wysyłające towary do klientów na rynku czeskim, słowackim, węgierskim czy rumuńskim mogą skorzystać z ponad 10 tys. punktów PUDO, mają też do dyspozycji sieć naszych własnych automatów paczkowych - Z-BOX’ów. Dzięki temu odbiór paczek czy ewentualny zwrot towarów odbywa się sprawnie, klienci nie muszą długo czekać czy daleko jeździć. To często decyduje o wyborze oferty danego e-sklepu – mówi Adam Zając, Country Sales Manager w Packeta Poland.
Zalety wprowadzenia i korzystania z PUDO
Wygoda – rozumiana jako możliwość odebrania czy zwrotu paczki w dowolnym czasie i blisko domu – to dla klientów najważniejsze, oprócz ceny, atrybuty zakupów w Internecie. Brak możliwości odbioru paczki w dowolnym momencie często powoduje nieodebranie przesyłki w ogóle. W dobie automatów paczkowych i punktów PUDO pojawiających się w każdej mniejszej miejscowości oraz na każdej większej ulicy większego miasta, logistyka staje się bardziej efektywna. Mniejsza liczba zwrotów i podjazdów pod dany adres, to również mniejszy ślad węglowy i korzyść dla środowiska.
PUDO a ekologia
Korzystanie z PUDO to ekologiczne rozwiązanie w logistyce tzw. ostatniej mili. Przesyłki mogą być transportowane mniejszymi samochodami do danego punktu, auta nie krążą między odbiorcami jak w przypadku dostaw kurierem, nie generują pustych przebiegów, a co za tym idzie - emitują mniej spalin, zmniejsza się liczba ewentualnych nieudanych prób doręczenia paczek, a zwiększa terminowość dostarczenia. To rozwiązanie to także możliwość wprowadzenia ekologicznych opakowań wielorazowego użytku, które można oddać do PUDO, a także niższe koszty.
- Wszystko to sprawia, że klienci coraz częściej i chętniej wybierają PUDO jako preferowaną metodę dostawy – szczególnie, że mogą zapłacić za dostawę nieco taniej, dzięki czemu maleje liczba zwrotów - dodaje Adam Zając.
***
Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne posiadając własną sieć kurierską. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, świadcząc kompleksowe usługi logistyczne dla sklepów internetowych, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 6 krajach, realizuje dostawy do 33 krajów, posiada ponad 10200 własnych punktów odbioru, 92 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 32 tys. sklepów internetowych. W 2021 roku obsłużyła 73 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów
Polskie przedsiębiorstwa w coraz mniejszym stopniu finansują się kredytem bankowym, zwłaszcza w porównaniu z rosnącym PKB. Powoduje to wysoką nadpłynność sektora bankowego. Deregulacja mogłaby pomóc w skróceniu drogi firm do finansowania bankowego, zwłaszcza że Polskę czekają ogromne wydatki na transformację energetyczną i obronność. Sektor ma bardzo dobre wyniki finansowe, co powoduje, że politycy patrzą w stronę jego zysków. Ryzyko prawne, jakim wciąż są kredyty frankowe, pociąga za sobą brak zainteresowania ze strony zagranicznych inwestorów.
Firma
Bezrobocie może zacząć rosnąć. Ochłodzenie odczuwane szczególnie w branży budowlanej i automotive

W Polsce od kilku lat stopa bezrobocia utrzymuje się poniżej 6 proc., a według metodologii unijnej jest o połowę niższa i jedna z najniższych w Unii. Pracownicy przywykli już, że sytuacja na rynku pracy jest dla nich korzystna. Jednak zaczynają się pojawiać pierwsze niepokojące sygnały zwiastujące możliwą zmianę trendu. Część branż ucierpiała np. z powodu spowolnienia w Niemczech, inne rozważają wybór innej niż Polska lokalizacji ze względu na wysokie koszty pracy czy energii. Na razie ogromnym wyzwaniem pozostaje aktywizacja osób biernych zawodowo.
Ochrona środowiska
Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych

Centra danych to jeden z dynamicznie rozwijających się, ale przy tym energochłonnych sektorów gospodarki. Prognozy PMR wskazują, że do 2030 roku operatorzy w Polsce będą dysponować centrami danych o mocy przekraczającej 500 MW, co oznacza, że wzrośnie ona ponad trzykrotnie względem 2024 roku. Przyspieszona cyfryzacja i dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji sprawiają, że w ciągu kilku następnych lat zużycie energii elektrycznej w centrach danych tylko w Europie wzrośnie o 66 proc. Dlatego coraz więcej firm sięga po zrównoważone rozwiązania i energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.