Hillebrand przejmuje Braid
Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku beverage, ogłosił przejęcie firmy Braid, czołowego gracza specjalizującego się w logistce towarów płynnych. To umocni pozycję Hillebrand jako eksperta od transportu płynnych produktów masowych takich jak wina, oliwa z oliwek, soki i oleje spożywcze.
Dzięki połączeniu obu firm powstanie światowy lider wyspecjalizowany w kompleksowej obsłudze logistycznej płynnych towarów masowych oraz jeden z największych na świecie operatorów wykorzystujących ISO tanki do transportu artykułów spożywczych.
- Przejęcie Braid zapewnia Hillebrand wyjątkową okazję do wzmocnienia oferty usług, produktów, umiejętności, wiedzy i zespołów - mówi Cees van Gent, dyrektor generalny i prezes zarządu Hillebrand. – To przejęcie, dzięki globalnemu zasięgowi, szerokiej ofercie niestandardowych rozwiązań logistycznych w transporcie masowym, a także know-how w produkcji i wykorzystaniu technologii, wspiera realizację naszej strategii, nie tylko jako lidera na rynku usług logistycznych dedykowanych obsłudze napojów alkoholowych, ale także towarów płynnych, innych niż niebezpieczne.
- Producenci i dystrybutorzy, dla których organizujemy transporty masowe płynów, takich jak soki owocowe, wina czy oleje, stanowią bardzo ważną a jednocześnie wymagającą grupę naszych klientów. Przejęcie firmy Braid, z tak dużym doświadczeniem i know-how, z pewnością pozwoli nam na rozszerzenie oferty i zaproponowanie klientom nowych rozwiązań i możliwości współpracy. Wzmocni też naszą pozycją na polskim rynku usług logistycznych dedykowanych branży beverage – podkreśla Ellina Lolis, wiceprezes zarządu Hillebrand Poland i prezes zarządu Hillebrand Russia.
Na całym świecie firma Braid jest znana jako dostawca usług logistycznych oferujący innowacyjne rozwiązania w masowym transporcie substancji płynnych. Wykorzystanie jej potencjału pozwoli Hillebrand na rozszerzenie portfolio własnych rozwiązań wykorzystywanych do przewozu płynów. Wzbogaci też wieloletnie doświadczenie w zakresie kompleksowej obsługi logistycznej towarów przewożonych w kontenerach. Możliwości produkcyjne operatora wzmocnią też dwa zakłady firmy Braid, zlokalizowane w Wielkiej Brytanii i w Chinach.
- Przejęcie Braid przez Hillebrand stanowi dużą szansę rozwoju dla obu firm. Działając wspólnie możemy więcej osiągnąć, stworzymy nową wartość dla klientów, zważywszy na bardzo dobrą reputację obu firm jako liderów w logistyki płynów – mówi Allan Leddra, dyrektor generalny Braid.
Allan Leddra i jego zespół menedżerów dołączą do Hillebrand, aby przeprowadzić proces integracji a następnie wspierać rozwój skonsolidowanej działalności w zakresie obsługi płynnych towarów masowych - Wyznajemy te same wartości i kulturę, dlatego jesteśmy przekonani, że nasi pracownicy łatwo zintegrują się z nową organizacją i znajdą dla siebie nowe możliwości rozwoju zawodowego w strukturach Hillebrand – podkreśla Leddra.
Zrównoważony rozwój
Zarówno Hillebrand jak i Braid zaangażowane są w działania na rzecz bezpiecznego i zrównoważonego transportu, inwestując w badania i rozwój innowacyjnych oraz przyjaznych środowisku rozwiązań dla klientów. Wymiana wiedzy i doświadczenia, dążenie do zapewnienia kompleksowej obsługi jeszcze większej liczbie klientów, to oprócz szerszej oferty produktowej, kolejne korzyści wynikające z połączenia obu firm w jedną organizację.
Mimo obecnej sytuacji na świecie związanej z epidemią Covid-19, usługi i wyniki finansowe obydwóch firm utrzymują się na bardzo stabilnym poziomie. Hillebrand konsekwentnie realizuje swoje cele biznesowe, ukierunkowane zarówno na rozwój organiczny, jak i przejęcia innych organizacji. Dzięki temu rozszerza zakres usług i dedykowanych rozwiązań dostosowanych do potrzeb klientów na całym świecie.
- Zrobiliśmy kolejny krok na drodze do budowania jeszcze silniejszej, większej i lepszej pozycji Hillebrand niż ma obecnie, co umożliwia nam strategia przejęć i rozwoju - wyjaśnia Cees van Gent. To już trzecie przejęcie w ciągu ostatniego roku, po 3W-Logistik (Niemcy) i Royal Logistics (USA), które ma zwiększyć wydajność i znacząco rozszerzyć ofertę produktową Hillebrand.
Obecnie firmy będą prowadziły swoją działalność niezależnie. Proces integracji zostanie przeprowadzony stopniowo i ma się zakończyć w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
– Oczywiście, w tym czasie zapewnimy naszym klientom tak sam wysoką jakość usług, jakiej od nas oczekują – zapewnia Cees van Gent.
Braid powstał w Wielkiej Brytanii ponad 60 lat temu. Działa w 19 krajach, z zespołem 400 profesjonalistów, osiągając obroty na poziomie ok. 200 mln EUR. Jest uznawany za globalnego gracza w logistyce towarów płynnych, z wykorzystaniem podwójnych modułów flexitanków i ISO tanków przeznaczonych do transportu żywności. Braid dysponuje własną flotą ISO tanków, projektuje i produkuje flexitanki przy użyciu unikalnej technologii Hexopure.
Gotowi na różne scenariusze - ID Logistics o branży fashion
PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa (HVO100)
Gruba Logistics z Gdyni: Wspierając Dzień Ziemi poprzez Ekologiczny Transport
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.