Komunikaty PR

ID Logistics w 2019 roku - dynamiczny rozwój i wzrost sprzedaży o 10 proc.

2020-02-07  |  12:00
Biuro prasowe

ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, ogłosił wyniki sprzedaży za IV kwartał i cały rok 2019.

Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny Grupy ID Logistics, komentuje: „Dla ID Logistics był to kolejny, bardzo dynamiczny rok, głównie dzięki licznym start-upom. Z roku na rok wzmacniamy naszą obecność w Europie, szczególnie w Hiszpanii, a także w Niemczech, krajach Beneluksu i Polsce. Nowością jest to, że w grudniu, po przejęciu firmy Jagged Peak, po raz pierwszy odnotowaliśmy sprzedaż w Stanach Zjednoczonych”.

IV KWARTAŁ - DYNAMIKA WZROSTU UTRZYMANA

W IV kwartale 2019 r. sprzedaż Grupy ID Logistics wzrosła o 8,4 proc. (8,5 proc. w ujęciu like-for-like) do 405,5 mln EUR.  

We Francji, rynku macierzystym, Grupa ID Logistics odnotowała wzrost sprzedaży o 4,1 proc. do 185,7 mln EUR. W bardzo szybkim tempie wzrosły przychody z działalności na rynkach międzynarodowych. Przy wzroście na poziomie 12,4 proc. (12,7 proc. w ujęciu like-for-like) przychody ze sprzedaży wyniosły 219,8 mln EUR. Na osiągnięte wyniki w pozytywny sposób wpłynęły kursy wymiany walut. Duże znaczenie miały też przejęcia i zmiany w strukturze Grupy ID Logistics, w tym zakończenie we wrześniu działalności w Republice Południowej Afryki oraz przejęcie amerykańskiej firmy Jagged Peak w grudniu 2019 roku. Ponownie największy wpływ na wyniki ID Logistics wywarła działalność w Europie.

W 2019 roku Grupa ID Logistics odnotowała gwałtowny wzrost sprzedaży o 8,8 proc. (10 proc. w ujęciu like-for-like) do 1,534 mld EUR. Na osiągnięcie tak dobrego wyniku w znaczący sposób wpłynęło 21 nowych kontraktów zarejestrowanych w 2019 roku oraz 16 start-upów uruchomionych w 2018 roku. W ubiegłym roku, po raz kolejny najbardziej rozwijającym się obszarem biznesu był e-commerce, który po przejęciu Jagged Peak w Stanach Zjednoczonych, stanowi obecnie 20 proc. sprzedaży Grupy ID Logistics.

ROZWÓJ BIZNESU

W IV kwartale Grupa ID Logistics utrzymała dynamiczne tempo rozwoju i odpowiedziała na różne zaproszenia do składania ofert przetargowych.

Nowe kontrakty - wybrane

• We Francji Grupa podpisała pierwszą umowę z jedną z największych sieci handlowych w Europie - LIDL. Nowy klient zaufał ID Logistics, powierzając mu uruchomienie trzeciego magazynu i zarządzanie przepływem zwrotów produktów nieżywnościowych. Platforma o powierzchni 47 tys. mkw. będzie zatrudniać ok. 90 pracowników. ID Logistics ma zintegrować rozwiązania związane ze śledzeniem towarów w sieci sprzedaży LIDL. Zautomatyzowany magazyn będzie wyposażony w sorter do przyjmowania i sortowania towarów.

• W Holandii ID Logistics ma zarządzać magazynowaniem i transportem dla Intratuin, jednej z największych holenderskich sieci handlowych specjalizujących się w sprzedaży artykułów ogrodniczych, gospodarstwa domowego i produktów dla zwierząt. Uruchomienie nowego magazynu typu built-to-suit o powierzchni 23 tys. mkw. w Den Bosch jest zaplanowane na październik 2020 r. Zespół 55 pracowników ma przygotowywać zamówienia dla 70 sklepów w Holandii, Belgii i Niemczech.

• W Polsce w styczniu 2020 r. ID Logistics uruchomił największe centrum dystrybucyjne sieci handlowej Carrefour o powierzchni 61 tys. mkw. w Podkonicach Dużych k/Rawy Mazowieckiej. 600-osobowy zespół odpowiada za obsługę magazynową i zaopatrzenie supermarketów, hipermarketów oraz sklepów franczyzowych w centralnej i północno-wschodniej części kraju. Od lutego ID Logistics będzie zarządzać największym magazynem centralnym PepsiCo w Mszczonowie. Przekąski i napoje, dostarczane tu z fabryk PepsiCo, zostaną następnie dystrybuowane do supermarketów i hipermarketów w całej Polsce oraz sklepów mniejszych formatów na terenie północno-wschodnim. W magazynie o powierzchni 58 tys. mkw. zespół 240 pracowników będzie odpowiadać za obsługę magazynową, co-packing i transport. Obecnie operator przygotowuje się też do uruchomienia nowego centrum dystrybucyjnego producenta czekolady Lindt&Sprungli (Poland) o powierzchni 7,6 tys. mkw. w Grodzisku Mazowieckim. Jego otwarcie zaplanowano na II kwartał 2020 r.

PERSPEKTYWY ROZWOJU BIZNESU

Dzięki pełnej integracji z amerykańską firmą Jagged Peak oraz dalszemu wzrostowi organicznemu, Grupa ID Logistics przewiduje, że rok 2020 będzie kolejnym rokiem dynamicznego rozwoju.  

„W Polsce ten rok zapowiada się bardzo obiecująco i perspektywicznie, szczególnie stawiamy na dalszy rozwój organiczny. Już teraz jesteśmy zaangażowani w wiele nowych, ciekawych projektów z obszaru dedykowanej logistyki kontraktowej, których realizację mamy nadzieję rozpocząć w roku 2021” zapowiada Sylwia Dunn, business development director, ID Logistics Polska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport CEVA Logistics Mistrzem ESG w Logistyce 2024! Biuro prasowe
2024-07-17 | 15:00

CEVA Logistics Mistrzem ESG w Logistyce 2024!

CEVA Logistics otrzymała tytuł Mistrza ESG w Logistyce 2024 w kategorii: ład korporacyjny (Governance), przyznawany przez Forum Kobiet w Logistyce. Nagroda podkreśla osiągnięcia i
Transport Nowość na rynku kurierskim w Polsce
2024-07-17 | 11:40

Nowość na rynku kurierskim w Polsce

GLS Poland i ORLEN rozpoczynają współpracę i tworzą pierwszą w Polsce sieć współdzieloną. To oznacza, że już wkrótce przesyłki krajowe
Transport Rozszyfrować dekarbonizację: nowy podcast Girteki
2024-07-17 | 09:00

Rozszyfrować dekarbonizację: nowy podcast Girteki

Girteka, największy przewoźnik drogowy w Europie, angażując się w działania na rzecz zrównoważonych rozwiązań w transporcie, rozpoczyna kolejny etap kampanii edukacyjnej -

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządowe budżety będą niezależne od rządowych zmian w podatkach. Nowe przepisy mają zacząć obowiązywać od 2025 roku

Obniżenie podatków, zwłaszcza PIT-u, zubożyło w ostatnich latach budżety polskich samorządów, szczególnie dużych miast. Nowy rząd po konsultacjach z jednostkami samorządu terytorialnego przedstawił w połowie lipca projekt nowej ustawy, zgodnie z którą dochody miast, gmin, powiatów i województw miałyby się opierać na udziale w dochodzie osób mieszkających i pracujących na danym obszarze, a nie w samych podatkach od osób fizycznych i prawnych. W ten sposób zmiany w opodatkowaniu nie będą się przekładać na wysokość wpływów do lokalnych budżetów i ułatwią planowanie inwestycji.

Finanse

Investors TFI: Hossa na giełdach nie skończy się przed 2026 rokiem. Wszystko będzie zależeć od trendu na Wall Street

Polska gospodarka w tym roku urośnie o 3–4 proc. po minimalnym wzroście w 2023 roku. To powinno się przełożyć na dobre wyniki polskich spółek, czyli również ich pozytywne notowania na giełdzie. Trend może zmienić jedynie wolta na Wall Street. Na nią jednak na razie się nie zanosi. Jednak za mniej więcej półtora roku amerykańscy przedsiębiorcy zaczną odczuwać skutki wysokich stóp procentowych, nawet jeśli Fed do tego czasu zdecyduje się na ich obniżki. Wtedy nastroje inwestorów mogą się odwrócić.

Konsument

Nie tylko Zielony, ale też Niebieski Ład. UE intensyfikuje wysiłki na rzecz ochrony zasobów wodnych

Europejski Komitet Regionów wezwał niedawno tworzącą się nową Komisję Europejską do prac nad Europejska Strategią Wodną i powołania komisarza odpowiedzialnego za zasoby wodne w UE. Impulsem do planowania zmian w tym obszarze ma być Blue Deal, czyli Niebieski Ład – inicjatywa stworzona w ubiegłym roku na wzór Zielonego Ładu. Przyspieszenie działań na rzecz ochrony zasobów wodnych to zdaniem ekspertów konieczność w obliczu coraz częstszych i poważniejszych susz, powodzi i problemów z dostępem do wody pitnej. Niebieski Ład ma być istotnym elementem dostosowywania się do zmian klimatu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.