ID Logistics w 2019 roku - dynamiczny rozwój i wzrost sprzedaży o 10 proc.
ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, ogłosił wyniki sprzedaży za IV kwartał i cały rok 2019.
Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny Grupy ID Logistics, komentuje: „Dla ID Logistics był to kolejny, bardzo dynamiczny rok, głównie dzięki licznym start-upom. Z roku na rok wzmacniamy naszą obecność w Europie, szczególnie w Hiszpanii, a także w Niemczech, krajach Beneluksu i Polsce. Nowością jest to, że w grudniu, po przejęciu firmy Jagged Peak, po raz pierwszy odnotowaliśmy sprzedaż w Stanach Zjednoczonych”.
IV KWARTAŁ - DYNAMIKA WZROSTU UTRZYMANA
W IV kwartale 2019 r. sprzedaż Grupy ID Logistics wzrosła o 8,4 proc. (8,5 proc. w ujęciu like-for-like) do 405,5 mln EUR.
We Francji, rynku macierzystym, Grupa ID Logistics odnotowała wzrost sprzedaży o 4,1 proc. do 185,7 mln EUR. W bardzo szybkim tempie wzrosły przychody z działalności na rynkach międzynarodowych. Przy wzroście na poziomie 12,4 proc. (12,7 proc. w ujęciu like-for-like) przychody ze sprzedaży wyniosły 219,8 mln EUR. Na osiągnięte wyniki w pozytywny sposób wpłynęły kursy wymiany walut. Duże znaczenie miały też przejęcia i zmiany w strukturze Grupy ID Logistics, w tym zakończenie we wrześniu działalności w Republice Południowej Afryki oraz przejęcie amerykańskiej firmy Jagged Peak w grudniu 2019 roku. Ponownie największy wpływ na wyniki ID Logistics wywarła działalność w Europie.
W 2019 roku Grupa ID Logistics odnotowała gwałtowny wzrost sprzedaży o 8,8 proc. (10 proc. w ujęciu like-for-like) do 1,534 mld EUR. Na osiągnięcie tak dobrego wyniku w znaczący sposób wpłynęło 21 nowych kontraktów zarejestrowanych w 2019 roku oraz 16 start-upów uruchomionych w 2018 roku. W ubiegłym roku, po raz kolejny najbardziej rozwijającym się obszarem biznesu był e-commerce, który po przejęciu Jagged Peak w Stanach Zjednoczonych, stanowi obecnie 20 proc. sprzedaży Grupy ID Logistics.
ROZWÓJ BIZNESU
W IV kwartale Grupa ID Logistics utrzymała dynamiczne tempo rozwoju i odpowiedziała na różne zaproszenia do składania ofert przetargowych.
Nowe kontrakty - wybrane
• We Francji Grupa podpisała pierwszą umowę z jedną z największych sieci handlowych w Europie - LIDL. Nowy klient zaufał ID Logistics, powierzając mu uruchomienie trzeciego magazynu i zarządzanie przepływem zwrotów produktów nieżywnościowych. Platforma o powierzchni 47 tys. mkw. będzie zatrudniać ok. 90 pracowników. ID Logistics ma zintegrować rozwiązania związane ze śledzeniem towarów w sieci sprzedaży LIDL. Zautomatyzowany magazyn będzie wyposażony w sorter do przyjmowania i sortowania towarów.
• W Holandii ID Logistics ma zarządzać magazynowaniem i transportem dla Intratuin, jednej z największych holenderskich sieci handlowych specjalizujących się w sprzedaży artykułów ogrodniczych, gospodarstwa domowego i produktów dla zwierząt. Uruchomienie nowego magazynu typu built-to-suit o powierzchni 23 tys. mkw. w Den Bosch jest zaplanowane na październik 2020 r. Zespół 55 pracowników ma przygotowywać zamówienia dla 70 sklepów w Holandii, Belgii i Niemczech.
• W Polsce w styczniu 2020 r. ID Logistics uruchomił największe centrum dystrybucyjne sieci handlowej Carrefour o powierzchni 61 tys. mkw. w Podkonicach Dużych k/Rawy Mazowieckiej. 600-osobowy zespół odpowiada za obsługę magazynową i zaopatrzenie supermarketów, hipermarketów oraz sklepów franczyzowych w centralnej i północno-wschodniej części kraju. Od lutego ID Logistics będzie zarządzać największym magazynem centralnym PepsiCo w Mszczonowie. Przekąski i napoje, dostarczane tu z fabryk PepsiCo, zostaną następnie dystrybuowane do supermarketów i hipermarketów w całej Polsce oraz sklepów mniejszych formatów na terenie północno-wschodnim. W magazynie o powierzchni 58 tys. mkw. zespół 240 pracowników będzie odpowiadać za obsługę magazynową, co-packing i transport. Obecnie operator przygotowuje się też do uruchomienia nowego centrum dystrybucyjnego producenta czekolady Lindt&Sprungli (Poland) o powierzchni 7,6 tys. mkw. w Grodzisku Mazowieckim. Jego otwarcie zaplanowano na II kwartał 2020 r.
PERSPEKTYWY ROZWOJU BIZNESU
Dzięki pełnej integracji z amerykańską firmą Jagged Peak oraz dalszemu wzrostowi organicznemu, Grupa ID Logistics przewiduje, że rok 2020 będzie kolejnym rokiem dynamicznego rozwoju.
„W Polsce ten rok zapowiada się bardzo obiecująco i perspektywicznie, szczególnie stawiamy na dalszy rozwój organiczny. Już teraz jesteśmy zaangażowani w wiele nowych, ciekawych projektów z obszaru dedykowanej logistyki kontraktowej, których realizację mamy nadzieję rozpocząć w roku 2021” zapowiada Sylwia Dunn, business development director, ID Logistics Polska.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.