Jakie wózki widłowe sprawdzą się w obsłudze gabarytów w portach?
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Transport gabarytowych ładunków dużej masy zawsze jest wyzwaniem - tym większym, jeśli odbywa się w niesprzyjających warunkach atmosferycznych. Firma PTS Logistics szukała wózka, który sprosta trudom pracy w hamburskim porcie. Jakie rozwiązanie wybrano?
PTS Logistics to operator logistyczny obsługujący na rzecz klientów zróżnicowane ładunki – od małych części po duże i ciężkie komponenty maszyn. Za sprawą lokalizacji w Bremerhaven, Bremie, Hamburgu, Heeslingen, Mönchengladbach i Ravensburgu firma jest obecna w najważniejszych portach morskich i śródlądowych Niemiec. W ciągu roku wysyła z nich – w tym na eksport drogą morską – nawet 7 000 ładunków zajmujących około 65 tys. m3 i ważących 15 tys. ton. Kompleksowa oferta przedsiębiorstwa obejmuje magazynowanie, kompletację zamówień, pakowanie, odprawę celną, a także montaż i instalację maszyn w siedzibie klienta. Oddziałowi PTS w hamburskim porcie potrzebne były wózki widłowe zdolne efektywnie obsługiwać zróżnicowane ładunki i niezawodne funkcjonować w trudnych warunkach atmosferycznych. – W przeszłości konserwacja i naprawy pojazdów transportowych – szczególnie tych przeznaczonych do obsługi najcięższych ładunków – powodowały wąskie gardła. Szukając rozwiązania, zdecydowaliśmy się poddać intensywnym testom wózki widłowe różnych producentów – relacjonuje Patrick Rehberg, dyrektor generalny PTS Logistics. Jednym z pojazdów, na którego wynajem krótkoterminowy zdecydowano się w ramach testów był czołowy wózek widłowy STILL serii RCD o udźwigu do 16 ton.
Zastosowane rozwiązanie
Użyte w hamburskim oddziale PTS spalinowe wózki czołowe serii RCD 100-180 z silnikami Diesla zostały zoptymalizowane przez projektantów pod kątem wydajności i minimalizacji wpływu na środowisko. Automatyczna skrzynia eliminuje konieczność sprzęgania i przełączania biegów. Dwa ciche silniki turbo charakteryzują się imponującym momentem obrotowym i automatycznie dostosowują swoją pracę do ciężaru ładunku. W połączeniu z nowoczesnym systemem oczyszczania spalin, trwale zmniejsza to zarówno zużycie paliwa, jak i emisję CO2. Do istotnych z perspektywy PTS Logistics wyróżników modelu należały także wygoda manewrowania i ergonomia pracy. – Co było korzystne w świetle ograniczeń przestrzennych w naszej siedzibie, czołowy wózek widłowy STILL RCD charakteryzuje się kompaktową jak na tak duży pojazd konstrukcją, niewielkim promieniem skrętu oraz precyzyjnym sterowaniem hydraulicznym. O wygodzie i wydajności pracy z jego zużyciem stanowi także doskonała widoczność zapewniona przez duże okna kabiny, okno dachowe i przemyślną budowę masztu – opowiada André Stelley, Technical Operations Manager w PTS Logistics Hamburg. Do dodatkowego zwiększenia komfortu pracy przyczyniają się takie cechy spalinowego wózka widłowego RCD 16 t jak:
- prowadzące do kabiny duże, antypoślizgowe stopnie,
- regulowany fotel operatora,
- 7-calowy, kolorowy wyświetlacz dotykowy wysokiej rozdzielczości, na którym prezentowane są wszystkie istotne informacje.
W razie potrzeby cały obszar pracy operatora – wraz z elementami sterującymi – można obrócić o 180 stopni. Co istotne ze względów bezpieczeństwa, pojazd automatycznie się wyłącza, kiedy operator nie ma kontaktu z pedałem przyspieszenia, a automatyczny hamulec postojowy prosto aktywuje się z użyciem przełącznika.
Efekt wdrożenia
Krótkoterminowy wynajem wózka widłowego RCD 100-180 na potrzeby testów pozwolił PTS Logistics ocenić i docenić przewagi konkurencyjne tego stosunkowo nowego w ofercie STILL pojazdu o udźwigu do 16 ton. W czasie „okresu próbnego” dowiedziono, że RCD pozwala niezawodnie, bezpiecznie i prosto obsługiwać ładunki dużej masy – także w stosunkowo ciasnych przestrzeniach. Co więcej, wózek charakteryzuje się najniższym zużyciem paliwa wśród pojazdów z napędem hydrodynamicznym w tej klasie udźwigu. Minimalizuje to koszty eksploatacji oraz emisję CO2 podczas pracy.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rząd zapowiada nową strategię wspierającą polski kapitał. Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji państwowych
Premier Donald Tusk podczas otwarcia wiosennej odsłony Europejskiego Forum Nowych Idei zapowiedział nową politykę gospodarczą, opartą na odbudowie i repolonizacji krajowej gospodarki. Przy wyborze wykonawców w państwowych inwestycjach mają być promowane polskie firmy, a zadaniem administracji ma być dbanie o interes narodowy. – Wydaje mi się, że powinniśmy jednak przede wszystkim patrzeć na to, kto i jak skutecznie będzie wspierał polskie firmy, inwestycje, bo to jest to, czego potrzebujemy – ocenia dr Henryka Bochniarz, przewodnicząca Rady Głównej Konfederacji Lewiatan.
Finanse
Członek RPP spodziewa się obniżki stóp procentowych już w maju, może nawet o 50 pb. Potem dyskusja o kolejnej obniżce możliwa w lipcu

Nie najlepsze dane z gospodarki w I kwartale roku oraz inflacja o połowę niższa niż w chwili ostatniej obniżki stóp – to zdaniem Ludwika Koteckiego, członka RPP, wystarczająco mocne powody przemawiające za cięciem kosztu pieniądza już na majowym posiedzeniu. W grze może być nawet 50 punktów bazowych na początek, a do końca roku dwa razy tyle. Podwyższona niepewność w globalnej gospodarce spowodowana polityką administracji w Waszyngtonie to dodatkowy czynnik, który powinien wesprzeć decyzję o poluzowaniu polityki pieniężnej.
Prawo
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP. Urząd zyska nowe kompetencje

Zgodnie z procedowaną ustawą Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców stanie się Rzecznikiem Praw Przedsiębiorców i zyska nowe uprawnienia. Wśród nich najważniejsze to możliwość reprezentowania wszystkich przedsiębiorstw, niezależnie od ich wielkości, i rolników, a także inicjatywa ustawodawcza. Ustawą w kolejnych tygodniach ma się zająć rząd.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.