Jakie wózki widłowe sprawdzą się w obsłudze gabarytów w portach?
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Transport gabarytowych ładunków dużej masy zawsze jest wyzwaniem - tym większym, jeśli odbywa się w niesprzyjających warunkach atmosferycznych. Firma PTS Logistics szukała wózka, który sprosta trudom pracy w hamburskim porcie. Jakie rozwiązanie wybrano?
PTS Logistics to operator logistyczny obsługujący na rzecz klientów zróżnicowane ładunki – od małych części po duże i ciężkie komponenty maszyn. Za sprawą lokalizacji w Bremerhaven, Bremie, Hamburgu, Heeslingen, Mönchengladbach i Ravensburgu firma jest obecna w najważniejszych portach morskich i śródlądowych Niemiec. W ciągu roku wysyła z nich – w tym na eksport drogą morską – nawet 7 000 ładunków zajmujących około 65 tys. m3 i ważących 15 tys. ton. Kompleksowa oferta przedsiębiorstwa obejmuje magazynowanie, kompletację zamówień, pakowanie, odprawę celną, a także montaż i instalację maszyn w siedzibie klienta. Oddziałowi PTS w hamburskim porcie potrzebne były wózki widłowe zdolne efektywnie obsługiwać zróżnicowane ładunki i niezawodne funkcjonować w trudnych warunkach atmosferycznych. – W przeszłości konserwacja i naprawy pojazdów transportowych – szczególnie tych przeznaczonych do obsługi najcięższych ładunków – powodowały wąskie gardła. Szukając rozwiązania, zdecydowaliśmy się poddać intensywnym testom wózki widłowe różnych producentów – relacjonuje Patrick Rehberg, dyrektor generalny PTS Logistics. Jednym z pojazdów, na którego wynajem krótkoterminowy zdecydowano się w ramach testów był czołowy wózek widłowy STILL serii RCD o udźwigu do 16 ton.
Zastosowane rozwiązanie
Użyte w hamburskim oddziale PTS spalinowe wózki czołowe serii RCD 100-180 z silnikami Diesla zostały zoptymalizowane przez projektantów pod kątem wydajności i minimalizacji wpływu na środowisko. Automatyczna skrzynia eliminuje konieczność sprzęgania i przełączania biegów. Dwa ciche silniki turbo charakteryzują się imponującym momentem obrotowym i automatycznie dostosowują swoją pracę do ciężaru ładunku. W połączeniu z nowoczesnym systemem oczyszczania spalin, trwale zmniejsza to zarówno zużycie paliwa, jak i emisję CO2. Do istotnych z perspektywy PTS Logistics wyróżników modelu należały także wygoda manewrowania i ergonomia pracy. – Co było korzystne w świetle ograniczeń przestrzennych w naszej siedzibie, czołowy wózek widłowy STILL RCD charakteryzuje się kompaktową jak na tak duży pojazd konstrukcją, niewielkim promieniem skrętu oraz precyzyjnym sterowaniem hydraulicznym. O wygodzie i wydajności pracy z jego zużyciem stanowi także doskonała widoczność zapewniona przez duże okna kabiny, okno dachowe i przemyślną budowę masztu – opowiada André Stelley, Technical Operations Manager w PTS Logistics Hamburg. Do dodatkowego zwiększenia komfortu pracy przyczyniają się takie cechy spalinowego wózka widłowego RCD 16 t jak:
- prowadzące do kabiny duże, antypoślizgowe stopnie,
- regulowany fotel operatora,
- 7-calowy, kolorowy wyświetlacz dotykowy wysokiej rozdzielczości, na którym prezentowane są wszystkie istotne informacje.
W razie potrzeby cały obszar pracy operatora – wraz z elementami sterującymi – można obrócić o 180 stopni. Co istotne ze względów bezpieczeństwa, pojazd automatycznie się wyłącza, kiedy operator nie ma kontaktu z pedałem przyspieszenia, a automatyczny hamulec postojowy prosto aktywuje się z użyciem przełącznika.
Efekt wdrożenia
Krótkoterminowy wynajem wózka widłowego RCD 100-180 na potrzeby testów pozwolił PTS Logistics ocenić i docenić przewagi konkurencyjne tego stosunkowo nowego w ofercie STILL pojazdu o udźwigu do 16 ton. W czasie „okresu próbnego” dowiedziono, że RCD pozwala niezawodnie, bezpiecznie i prosto obsługiwać ładunki dużej masy – także w stosunkowo ciasnych przestrzeniach. Co więcej, wózek charakteryzuje się najniższym zużyciem paliwa wśród pojazdów z napędem hydrodynamicznym w tej klasie udźwigu. Minimalizuje to koszty eksploatacji oraz emisję CO2 podczas pracy.
Emitel przeprowadził z powodzeniem testy bezzałogowego transportu ładunków
Hiszpania: nowe urządzenia do wykrywania naruszeń w inteligentnych tachografach
Jak działają strefy niskich emisji w Europie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
4 mld zł z KPO na e-zdrowie. Trafią m.in. na ucyfrowienie dokumentacji medycznej oraz narzędzia przyspieszające diagnostykę
Polska platforma e-zdrowia jest piątym najbardziej zaawansowanym systemem w UE – wskazuje unijny raport. Mimo że wiele cyfrowych usług w zakresie zdrowia już zostało wdrożone, wciąż są obszary, które wymagają dalszych nakładów i inwestycji. Należą do nich m.in. wdrażanie centralnej e-rejestracji, wykorzystanie danych medycznych i zapewnienie ich interoperacyjności. Teraz inwestycje mogą przyspieszyć dzięki dodatkowym miliardom złotych, które trafią z Krajowego Planu Odbudowy na e-zdrowie. Czas na ich wykorzystanie będzie jednak krótki, więc trzeba się do tego dobrze przygotować.
Ochrona środowiska
Wysokie ceny energii zagrażają konkurencyjności polskiego przemysłu. Firmy muszą zmienić podejście do zużycia energii
Polski przemysł, który wytwarza ok. 1/5 krajowego PKB, jest silnie energochłonny na tle innych krajów UE, a wysokie ceny energii elektrycznej w coraz większym stopniu wpływają na jego konkurencyjność. To zaś stawia sektor przemysłowy pod coraz silniejszą presją pilnej modernizacji i przechodzenia na zieloną energię. – Kluczowym elementem budowy przewagi konkurencyjnej będzie w szczególności zużycie energii, ilość i czas tego zużycia oraz świadome podejście do tego zagadnienia – podkreśla Michał Orłowski z Grupy Tauron.
Transport
Rośnie zapotrzebowanie na szkolenia z gaszenia elektryków. Wiedza na ten temat jest coraz szersza
Temat bezpieczeństwa przeciwpożarowego aut elektrycznych powraca wraz z rosnącą popularnością zeroemisyjnych napędów. Narosło wokół niego wiele mitów, co może wynikać z braku powszechnej wiedzy o metodach radzenia sobie z pożarem elektryków. Jak podkreślają eksperci, ćwiczenia z gaszenia takich pojazdów stają się niezbędnym elementem oferty szkoleniowej dla strażaków. Tym bardziej że dostępne metody i dobre praktyki stale ewoluują.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.