Jakie wózki widłowe sprawdzą się w obsłudze gabarytów w portach?
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Transport gabarytowych ładunków dużej masy zawsze jest wyzwaniem - tym większym, jeśli odbywa się w niesprzyjających warunkach atmosferycznych. Firma PTS Logistics szukała wózka, który sprosta trudom pracy w hamburskim porcie. Jakie rozwiązanie wybrano?
PTS Logistics to operator logistyczny obsługujący na rzecz klientów zróżnicowane ładunki – od małych części po duże i ciężkie komponenty maszyn. Za sprawą lokalizacji w Bremerhaven, Bremie, Hamburgu, Heeslingen, Mönchengladbach i Ravensburgu firma jest obecna w najważniejszych portach morskich i śródlądowych Niemiec. W ciągu roku wysyła z nich – w tym na eksport drogą morską – nawet 7 000 ładunków zajmujących około 65 tys. m3 i ważących 15 tys. ton. Kompleksowa oferta przedsiębiorstwa obejmuje magazynowanie, kompletację zamówień, pakowanie, odprawę celną, a także montaż i instalację maszyn w siedzibie klienta. Oddziałowi PTS w hamburskim porcie potrzebne były wózki widłowe zdolne efektywnie obsługiwać zróżnicowane ładunki i niezawodne funkcjonować w trudnych warunkach atmosferycznych. – W przeszłości konserwacja i naprawy pojazdów transportowych – szczególnie tych przeznaczonych do obsługi najcięższych ładunków – powodowały wąskie gardła. Szukając rozwiązania, zdecydowaliśmy się poddać intensywnym testom wózki widłowe różnych producentów – relacjonuje Patrick Rehberg, dyrektor generalny PTS Logistics. Jednym z pojazdów, na którego wynajem krótkoterminowy zdecydowano się w ramach testów był czołowy wózek widłowy STILL serii RCD o udźwigu do 16 ton.
Zastosowane rozwiązanie
Użyte w hamburskim oddziale PTS spalinowe wózki czołowe serii RCD 100-180 z silnikami Diesla zostały zoptymalizowane przez projektantów pod kątem wydajności i minimalizacji wpływu na środowisko. Automatyczna skrzynia eliminuje konieczność sprzęgania i przełączania biegów. Dwa ciche silniki turbo charakteryzują się imponującym momentem obrotowym i automatycznie dostosowują swoją pracę do ciężaru ładunku. W połączeniu z nowoczesnym systemem oczyszczania spalin, trwale zmniejsza to zarówno zużycie paliwa, jak i emisję CO2. Do istotnych z perspektywy PTS Logistics wyróżników modelu należały także wygoda manewrowania i ergonomia pracy. – Co było korzystne w świetle ograniczeń przestrzennych w naszej siedzibie, czołowy wózek widłowy STILL RCD charakteryzuje się kompaktową jak na tak duży pojazd konstrukcją, niewielkim promieniem skrętu oraz precyzyjnym sterowaniem hydraulicznym. O wygodzie i wydajności pracy z jego zużyciem stanowi także doskonała widoczność zapewniona przez duże okna kabiny, okno dachowe i przemyślną budowę masztu – opowiada André Stelley, Technical Operations Manager w PTS Logistics Hamburg. Do dodatkowego zwiększenia komfortu pracy przyczyniają się takie cechy spalinowego wózka widłowego RCD 16 t jak:
- prowadzące do kabiny duże, antypoślizgowe stopnie,
- regulowany fotel operatora,
- 7-calowy, kolorowy wyświetlacz dotykowy wysokiej rozdzielczości, na którym prezentowane są wszystkie istotne informacje.
W razie potrzeby cały obszar pracy operatora – wraz z elementami sterującymi – można obrócić o 180 stopni. Co istotne ze względów bezpieczeństwa, pojazd automatycznie się wyłącza, kiedy operator nie ma kontaktu z pedałem przyspieszenia, a automatyczny hamulec postojowy prosto aktywuje się z użyciem przełącznika.
Efekt wdrożenia
Krótkoterminowy wynajem wózka widłowego RCD 100-180 na potrzeby testów pozwolił PTS Logistics ocenić i docenić przewagi konkurencyjne tego stosunkowo nowego w ofercie STILL pojazdu o udźwigu do 16 ton. W czasie „okresu próbnego” dowiedziono, że RCD pozwala niezawodnie, bezpiecznie i prosto obsługiwać ładunki dużej masy – także w stosunkowo ciasnych przestrzeniach. Co więcej, wózek charakteryzuje się najniższym zużyciem paliwa wśród pojazdów z napędem hydrodynamicznym w tej klasie udźwigu. Minimalizuje to koszty eksploatacji oraz emisję CO2 podczas pracy.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.