Komunikaty PR

Logistyka dla beverage w czasie zmian

2022-04-28  |  14:00
Biuro prasowe

W ciągu ostatnich dwóch lat branża napojów alkoholowych stanęła w obliczu wielu wyzwań, wykazując się dużą odpornością i umiejętnością szybkiej reakcji. Dziś analitycy rynku wskazują na 5 głównych trendów, które kształtują konsumpcję napojów alkoholowych na świecie. Hillebrand jako globalny operator logistyczny dla branży beverage śledzi wszystkie zmiany i dostosowuje łańcuchy dostaw do nowych potrzeb rynku.

 Najważniejsze trendy w konsumpcji napojów alkoholowych

 1. Rośnie sprzedaż w lokalach gastronomicznych

Raporty podsumowujące rok 2021 pokazują, że konsumenci coraz chętniej korzystają z możliwości spotkań towarzyskich poza domem. W 3. kwartale w Europie i Wielkiej Brytanii odnotowano gwałtowny wzrost sprzedaży w barach, restauracjach i pubach. 

2. Zwiększa się sprzedaż wina, ale rynek wciąż nie odrobił strat z 2019

Jak wynika z danych IWSR Drinks Market Analysis, opublikowanych w październiku 2021 r., w pierwszej połowie ubiegłego roku globalna sprzedaż wina w ujęciu ilościowym wzrosła o ok. 5% w porównaniu do 2020 r. Jednak sprzedaż ilościowa w poszczególnych kategoriach nadal utrzymuje się poniżej poziomu z 2019 r. Widać też, że konsumenci piją mniej wina ale za to lepszej jakości. Z danych Wine Intelligence wynika, że 39% konsumentów na kluczowych światowych rynkach świadomie ogranicza konsumpcję wina.

3. Zwrot w kierunku nowych smaków

Oprócz wahań popytu zmieniają się też wybory konsumentów co do rodzaju alkoholu. Widoczny jest wzrost zainteresowania spożyciem koktajli i napojów spirytusowych. Coraz starsze jest za to grono osób pijących wina, co oznacza, że spada zainteresowanie tym trunkiem wśród młodszych konsumentów. Ten trend może się jednak zmienić, a szansą na wzrost zainteresowania winem jest innowacyjność. Jak wynika z najnowszych badań, dla dwóch z trzech osób w wieku do 34 lat ważne jest to, aby być na bieżąco z nowymi trendami.  Jeśli więc dostawcy postawią na kreatywne strategie marketingowe i odkrywanie odważnych smaków, mogą spopularyzować wina także na młodym rynku. Tak, jak ma to miejsce w przypadku ginu i piwa rzemieślniczego.

4. Aplikacje do zamawiania jedzenia zwiększają sprzedaż alkoholu

W ubiegłym roku odnotowano rekordowy wzrost wykorzystania aplikacji do zamawiania  jedzenia online, co przyczyniło się też do zwiększenia sprzedaży napojów alkoholowych. Podczas gdy restauracje wciąż zmagają się z nieprzewidywalnością wprowadzania obostrzeń, konsumpcja w domu utrzymuje się na wysokim poziomie.

5. Rośnie popyt na wino z wyższej półki

W 2021 r. wzrósł popyt na wina wyższej jakości i w wyższej cenie. Wygląda na to, że konsumenci, którzy wcześniej przeznaczali swój budżet na wyjścia do restauracji, teraz chętniej wykorzystują go na zakup lepszej jakości żywności i napojów, z przeznaczeniem do spożycia w zaciszu domowym.

Jak logistyka odpowiada na trendy konsumenckie branży beverage?

Nowe trendy w konsumpcji alkoholu i wciąż nieprzewidywalne wahania popytu w znaczący sposób wpłynęły na logistykę dla branży beverage. Operatorzy muszą być gotowi na tworzenie  rozwiązań, które z jednej strony ułatwią dostawcom przystosowanie się do szybkich zmian na rynku, z drugiej pozwolą na oszczędność kosztów.

Hillebrand, odpowiadając na nowe trendy, rozwija usługi transportu drobnicowego, wykorzystywanego do częstych/regularnych dostaw małych ilości butelkowanego wina i innych alkoholi. W dostawach drobnicowych wykorzystywany jest głównie transport drogowy, morski i kolejowy, w oparciu o sieć hubów Hillebrand i partnerskich w Europie oraz Azji. Regularna obsługa tras ważnych dla branży beverage zapewnia producentom i dystrybutorom alkoholi ciągłość oraz terminowość dostaw, co przekłada się na wymierne korzyści. Z pewnością należy do nich elastyczność i utrzymywanie niskich stanów magazynowych, bez konieczności przechowywania towaru przez dłuższy okres czasu. Dystrybutorzy nie muszą wyprzedawać starszych zapasów po obniżonej cenie, tak aby zrobić miejsce w magazynie na składowanie kolejnych. To ułatwia im szybsze sprowadzenie towaru i przygotowanie nowej oferty dla klientów, w oparciu o najnowsze roczniki win i innych alkoholi, w butelkach ze zmienionymi etykietami czy w oryginalnym smaku.

W dostawach alkoholi ważne jest zachowanie jakości, szczególnie w przypadku wina wrażliwego na ekstremalne wahania temperatury. Przed ich wpływem mają chronić specjalne folie termostatyczne VinLiner, opracowane przez Hillebrand. W transporcie przesyłek drobnicowych można też wykorzystać różne rodzaje kontenerów, tj. uniwersalne, z wkładem izolacyjnym, chłodnicze i w temperaturze kontrolowanej.

Wybór transportu drobnicowego, zamiast całokontenerowego, i obniżenie kosztów magazynowania przekłada się na oszczędności. Pozyskany w ten sposób dodatkowy kapitał może być przeznaczony na efektywniejsze zarządzanie, inwestycje czy budowanie marki.

Odpowiadając na nowe trendy na rynku, Hillebrand rozwija też transporty specjalne.  Przykładem może być ekspresowa dostawa lotnicza ponad 160 ton wina i alkoholi z Francji do USA. Z kolei w ramach usług dedykowanych logistyce ekskluzywnych i kolekcjonerskich alkoholi Hillebrand zorganizował ostatnio dostawy unikatowych alkoholi na aukcje w Hong Kongu. Przewożonym ładunkiem było 800 butelek wina z Japonii o wartości 700 tys. euro i 130 butelek wina z Austrii wartych 600 tys. euro.    

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu

Wojna handlowa i trudna sytuacja geopolityczna stanowią zagrożenie dla funkcjonowania firm. Niepewność sytuacji gospodarczej to obok wysokich kosztów pracowniczych najczęściej wskazywana bariera utrudniająca działalność. 60 proc. właścicieli i zarządzających firmami w Polsce uważa ją za największe zagrożenie. – Kryzysy są tyleż szokiem dla systemu, co szansą. Jeśli wykorzystamy nowo tworzące się sytuacje, mamy szansę wyjść wzmocnieni – ocenia Małgorzata Mroczkowska-Horne, dyrektor generalna Konfederacji Lewiatan.

Transport

Ataki cybernetyczne na kolej stają się coraz częstsze. Hakerzy zwykle chcą doprowadzić do paraliżu

W pierwszym kwartale tego roku hakerzy zaatakowali systemy sprzedaży biletów w polskiej i ukraińskiej kolei. Zagrożenia wiążą się jednak również z atakami na systemy zasilania i zarządzania ruchem. Wszystkie tego typu zdarzenia mają jeden cel – mniejszy lub większy paraliż transportu kolejowego, co w obecnej sytuacji geopolitycznej przekłada się na bezpieczeństwo strategiczne. W wielu przypadkach wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek – albo dlatego, że nienależycie chroni hasła i dostęp do urządzeń, albo dlatego, że nadane mu uprawnienia są nieadekwatnie szerokie w stosunku do realnych potrzeb.

Edukacja

Polska nauka potrzebuje różnych źródeł finansowania. Trwają rozmowy o zmianach w systemie

– Finansowanie polskiej nauki wymaga zmian, ale do tego potrzeba politycznej woli i odwagi – ocenia prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego. Wśród propozycji wymienia stworzenie systemu zachęt dla biznesu do inwestowania w naukę i edukację, wyznaczenie strategicznych obszarów badań, na które będą trafiały fundusze, czy rozliczanie instytucji naukowych z wykorzystania publicznych pieniędzy. W ramach cyklu „Porozmawiajmy o polskiej nauce” MNiSW w ostatnich miesiącach prowadzi konsultacje ze środowiskiem akademickim i badawczym na temat stojących przed sektorem wyzwań i możliwych do wdrożenia rozwiązań, nie tylko dotyczących finansowania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.