Mathieu Deloly Dyrektorem Generalnym CEE w TIER Mobility
Mathieu Deloly Dyrektorem Generalnym CEE w TIER Mobility
Warszawa, 12 maja 2022 r. – W związku z dynamicznym rozwojem TIER Mobility, Mathieu Deloly awansuje z pozycji Dyrektora Generalnego TIER Mobility Poland i obejmuje stanowisko Dyrektora Generalnego Europy Środkowo-Wschodniej. To nowo utworzone stanowisko, dzięki któremu możliwa będzie jeszcze efektywniejsza koordynacja działań w tym regionie i tym samym realizacja misji TIER - Zmiany Mobilności na Dobre.
Mathieu Deloly posiada szerokie doświadczenie zarządzania obszarem nie tylko e-hulajnóg, lecz także innych form współdzielonej mikromobilności, takich jak rowery oraz rowery elektryczne. W swojej karierze pracował m.in. dla BIRD – operatora e-hulajnóg oraz BikeU, dostawcy publicznych programów rowerowych, dzięki czemu dobrze poznał sektor mikromobilności miejskiej.
- TIER Mobility stoi na czele rewolucji zrównoważonego transportu. Kieruje nami misja, dzięki czemu mam duże poczucie satysfakcji z osiąganych przez nas celów. TIER daje mi możliwość wykorzystywania mojego doświadczenia do realnej zmiany mobilności i ograniczania jej negatywnego oddziaływania na środowisko. Wierzę, że to właśnie mikromobilność ma moc przekształcania otoczenia. Dlatego tak ważne jest efektywne łączenie jej z systemem komunikacji publicznej, a moim osobistym celem jest ścisła współpraca i budowanie partnerskich relacji z samorządami miast. – mówi Mathieu Deloly.
Deloly współpracę z TIER rozpoczął w 2021 roku i dotychczas sprawował funkcję Dyrektora Generalnego w Polsce. Z początkiem maja awansował na stanowisko Dyrektora Generalnego regionu Europy Środkowo-Wschodniej, w której usługa TIER obecnie obejmuje 3 kraje: Polskę, Słowację i Węgry. Do jego zadań należy zarządzanie ponad dwustuosobowym zespołem oraz rozszerzanie zasięgu działania TIER na kolejne kraje i miasta regionu. Jest również odpowiedzialny za bliską współpracę z miastami oraz oferowanie im jak najbardziej dopasowanej do ich potrzeb usługi neutralnego klimatycznie transportu.

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.