Komunikaty PR

Nestlé i European Clean Trucking Alliance wzywają do zrównoważonego transportu

2020-07-27  |  14:00
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.06 MB )

Nestlé dołączyło do grona partnerów tworzących European Clean Trucking Alliance. Ten wyjątkowy sojusz skupia organizacje pozarządowe, spedytorów, logistyków i firmy zajmujące się towarami konsumpcyjnymi. Ich wspólnym celem jest przyspieszenie dekarbonizacji transportu drogowego w Unii Europejskiej.

Podczas gdy kraje europejskie starają się wyjść z kryzysu spowodowanego COVID-19, Nestlé i pozostali członkowie tego sojuszu wzywają rządy do inwestowania i przyspieszenia przejścia na bardziej ekologiczny transport. Dalsze ograniczanie emisji CO2 i zanieczyszczenia powietrza spowodowanych transportem drogowym pomoże zrealizować cele Europejskiego Zielonego Ładu (ang. European Green Deal) i sprawi, że Europa będzie pierwszym kontynentem, który osiągnął neutralność emisyjną.

Paul Lammers, Dyrektor ds. Łańcucha Dostaw w Nestlé na Region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej, powiedział: „Cieszymy się, że jesteśmy jednym z członków-założycieli European Clean Trucking Alliance. Poprawa wydajności naszego transportu i dystrybucji ma kluczowe znaczenie, jeśli chcemy osiągnąć zerową emisję netto dwutlenku węgla do 2050 roku. Od 2014 roku zmniejszyliśmy emisję CO2 w logistyce w Europie o ponad 10%. Posiadanie większej liczby pojazdów bezemisyjnych i wymaganej infrastruktury pomoże przyspieszyć ten postęp”.

Adam Jarubas, polski poseł Parlamentu Europejskiego, mówi: „Z zadowoleniem przyjmuję fakt, że europejskie przedsiębiorstwa popierają redukcję emisji w transporcie. Trzeba włożyć wiele pracy, aby przezwyciężyć ograniczenia techniczne. Z powodzeniem działaliśmy na rzecz ekologicznego miejskiego transportu autobusowego, co jest pierwszym ważnym krokiem. Było to jednak możliwe na krótkich, przewidywalnych trasach pojazdów, o czym nie ma mowy w przypadku ciężkiego transportu drogowego na dalekie odległości. Aby osiągnąć nasz cel, potrzebujemy ścisłej współpracy wszystkich podmiotów: przedsiębiorstw, przemysłu wytwórczego i organów regulacyjnych”.

Nestlé już wkroczyło na ścieżkę ku bezemisyjnej przyszłości. We wrześniu 2019 roku firma ogłosiła, że będzie dążyć do osiągnięcia zerowej emisji netto gazów cieplarnianych do 2050 roku. Nestlé wkrótce opublikuje plan spójny z tym celem, w tym cele pośrednie.

 

Oto niektóre działania usprawniające operacje transportowe i dystrybucyjne Nestlé:

◾ Niedawno otwarto Europejskie Centrum Planowania Transportu (ang. European Transportation Planning Hub), które pomaga efektywniej zarządzać całym transgranicznym transportem Nestlé w Europie. Pomaga firmie w lepszej optymalizacji cennych zasobów transportowych, lepszym napełnianiu ciężarówek i łączeniu tras w celu ograniczenia liczby przejechanych pustych kilometrów.

◾ Nestlé w Polsce zastępuje wszystkie swoje auta służbowe samochodami hybrydowymi. Pierwsze z nich wyjechały na ulice już rok temu. Do końca 2020 roku firma wymieni ponad 380 z 700 aut. W ciągu kolejnych 2 lat 100% samochodów we flocie Nestlé będzie miało napęd hybrydowy. W ten sposób firma ograniczy emisję dwutlenku węgla aż o 30%. 

◾ Działania w celu minimalizowania wpływu transportu na środowisko prowadzi także Nestlé Waters z zakładem rozlewniczym w Nałęczowie. Firma m.in. eliminuje załadunek samochodów z klasą emisji spalin Euro 3 i Euro 4 na rzecz samochodów z bardziej przyjaznymi środowisku klasami Euro 5 i Euro 6. Nestlé Waters korzysta także z lekkich naczep, którymi można przewozić więcej ton towaru bez zwiększonego zużycia paliwa. Natomiast dzięki współpracy z innymi firmami i klientami w ramach backhaulingu, tworzone są optymalne trasy i domknięte kółka transportowe, pozwalające redukować ilość przejechanych przez samochody „pustych kilometrów” (bez ładunku). Te same korzyści środowiskowe przynosi także projekt Drop Trailer, maksymalnie optymalizujący proces załadunkowy w magazynie. Puste naczepy ładowane są w nocy, a następnie odbierane przez kierowców w dzień, gdzie cała operacja nie trwa dłużej niż pół godziny.

◾ Tam, gdzie to możliwe, Nestlé rezygnuje z transportu drogowego i korzysta z alternatywnych środków transportu. Na przykład we Francji firma zmniejszyła równowartość 27 000 przejazdów ciężarówek rocznie, zmieniając transport drogowy swoich marek wodowych Perrier na pociąg elektryczny.

◾Firma przechodzi na już dostępne rozwiązania, takie jak paliwa alternatywne
i elektryczne ciężarówki. We Włoszech Nestlé współpracuje ze swoimi partnerami transportowymi, aby korzystać z ciężarówek napędzanych skroplonym gazem ziemnym (LNG). Firma nadal ściśle współpracuje z branżą w zakresie wdrażania technologii elektrycznych ciężarówek, szczególnie przeznaczonych na krótkie trasy. Wkrótce stanie się to rzeczywistością dla niektórych części operacji transportowych w Europie.

Tutaj można dowiedzieć się więcej o European Clean Trucking Alliance.

Dodatkowe informacje:

◾ Działania w sprawie zmian klimatu: zmniejszanie naszego wpływu.

◾ Nestlé dołącza do „Race to Zero”, wspierając dążenia do zdrowej i bezemisyjnej gospodarki.

 

 

 

Kontakt:

 

 

 

Edyta Iroko

Tel.: +48 600 204 870

edyta.iroko@pl.nestle.com

Joanna Szpatowicz

Tel.: +48 600 204 159

joanna.szpatowicz@pl.nestle.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych Biuro prasowe
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju

Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.

Polityka

Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.

Przemysł

Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.