Komunikaty PR

NOSTA Logistik stawia na polski rynek

2022-05-26  |  15:00
Biuro prasowe

NOSTA Logistik, operator spedycyjno-logistyczny działający w obszarze dostaw just-in-time, przyspiesza rozwój na polskim rynku i przedstawia najważniejsze kierunki rozwoju. Firma właśnie obchodzi 8-lecie swojej działalności w naszym kraju. Planuje rozwój transportów dla branży FMCG i retail, a także usług spedycji morskiej i lotniczej oraz rozbudowę i wzrost zatrudnienia w polskich oddziałach.   

8 lat w Polsce – szybki rozwój i wyspecjalizowane transporty

NOSTA Logistik należy do Grupy NOSTA. To działająca od 44 lat niemiecka firma rodzinna, świadcząca kompleksowe usługi spedycyjno-logistyczne o międzynarodowym zasięgu. W oparciu o sieć 40 oddziałów na świecie realizuje dostawy z wykorzystaniem wszystkich gałęzi transportu, magazynowanie i logistykę kontraktową. W Polsce obecna jest od 2014 r. W ciągu 8 lat działalności na naszym rynku NOSTA Logistik, odnotowując dynamiczny rozwój rok do roku, powiększyła się 10-krotnie. Obecnie posiada 3 oddziały: w Sopocie, Wrocławiu i Słubicach, gdzie również oferuje pełen zakres usług obsługi magazynowej. Główna działalność firmy obejmuje organizację transportów drogowych (FTL, LTL, kombinowany, chłodniczy, materiałów sypkich, logistyka palet), przede wszystkim do Niemiec i innych krajów Europy Zachodniej. NOSTA świadczy też usługi spedycji morskiej (LCL, FCL, śródlądowy), lotniczej, kolejowej oraz magazynowania.

Co warto podkreślić, jako jedna z nielicznych firm spedycyjnych, NOSTA specjalizuje się także w organizacji dostaw towarów FMCG w ramach akcji promocyjnych i sezonowych dla dużych sieci handlowych.  W tym również realizuje transporty żywności mrożonej. Firma posiada certyfikat IFS w zakresie transportu drogowego artykułów mrożonych, schłodzonych oraz pakowanych w temperaturze kontrolowanej, co gwarantuje pełne bezpieczeństwo i wysoką jakość.

Mocną stroną NOSTA są też dedykowane rozwiązania transportowe dla firm z branży metalurgicznej i papierniczej (np. producenci papieru fotograficznego, dekoracyjnego i opakowań). Firma organizuje dostawy produktów sypkich, rolno-spożywczych, mineralnych, chemicznych i PCV z wykorzystaniem silosów kiprowanych i leżących, wywrotek oraz naczep typu walkingfloor.

Dostawy realizowane są w oparciu o flotę podwykonawców. NOSTA współpracuje z doświadczonymi przewoźnikami, dysponującymi specjalistycznymi pojazdami. Europejska flota Grupy NOSTA liczy około 450 zestawów.

Cel – rozwój logistyki dostaw dla akcji promocyjnych sieci handlowych i FMCG

Po 8 latach dynamicznego rozwoju na polskim rynku, NOSTA Logistik nie zwalnia tempa i stawia na jeszcze szybszą ekspansję. Jednym z jej najważniejszych celów ma być wzmocnienie pozycji dostawcy usług transportowych i rozwiązań logistycznych dla branży retail i FMCG.

- Tym, co nas wyróżnia na rynku, jest logistyka dostaw dla akcji promocyjnych sieci handlowych w Polsce i Europie. Ze względu na specyficzne wymagania w ich organizacji wciąż niewiele firm spedycyjnych organizuje te transporty, a to buduje naszą przewagę. Teraz, w odpowiedzi na wzrost zainteresowania ze strony klientów, chcemy wykorzystać ten atut i rozwinąć naszą ofertę. Rozszerzymy też dostawy artykułów spożywczych, zwłaszcza chłodniczych i sypkich – zapowiada Magdalena Guzowska, prezes zarządu, NOSTA Logistik.

Nowe możliwości - kolejne oddziały i nowe kierunki

- Nowe możliwości rozwoju zapewni nam też rozszerzenie oferty usług spedycji morskiej i lotniczej. Tu także wykorzystamy potencjał sieci logistycznej i doświadczenie międzynarodowego zespołu ekspertów Grupy NOSTA. Przede wszystkim zainwestujemy w rozbudowę naszych oddziałów w Polsce i wzmocnienie zespołów  – mówi Magdalena Guzowska, prezes zarządu, NOSTA Logistik.

Obecnie NOSTA Logistik przygotowuje się do uruchomienia nowego oddziału w Warszawie wyspecjalizowanego w organizacji transportów lotniczych. Z kolei  w oddziale we Wrocławiu, teraz odpowiadającym za dostawy drogowe, utworzony zostanie nowy dział dedykowany spedycji morskiej i lotniczej. Kolejnym krokiem ma być wzmocnienie i zatrudnienie nowych spedytorów do działu spedycji morskiej w Sopocie. Nowi pracownicy wzmocnią też struktury działu handlowego, odpowiedzialnego za obsługę i rozwój współpracy z klientami.

W ramach ekspansji usług transportu drogowego, w oparciu o sieć Grupy, NOSTA Logistik planuje również organizować dostawy z Polski do krajów Europy Południowej.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024” Biuro prasowe
2024-07-03 | 15:00

Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”

Wyróżnienie „Kobieta roku w Logistyce” przyznawane jest od 13 lat przez Forum Kobiet w Logistyce, które skupia społeczność menedżerek pracujących
Transport Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
2024-07-01 | 15:00

Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori

Hillebrand Gori, globalny operator logistyczny dla branży beverage, powołał nowego Country Managera oddziału w Polsce. Z początkiem maja stanowisko to objęła Olga Kołakowska. Olga
Transport Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
2024-07-01 | 15:00

Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV

Girteka, największy przewoźnik drogowy w Europie, promuje inicjatywy na rzecz dekarbonizacji i zrównoważonego transportu drogowego, w oparciu o elektryczne samochody  ciężarowe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.