NOSTA Logistik stawia na polski rynek
NOSTA Logistik, operator spedycyjno-logistyczny działający w obszarze dostaw just-in-time, przyspiesza rozwój na polskim rynku i przedstawia najważniejsze kierunki rozwoju. Firma właśnie obchodzi 8-lecie swojej działalności w naszym kraju. Planuje rozwój transportów dla branży FMCG i retail, a także usług spedycji morskiej i lotniczej oraz rozbudowę i wzrost zatrudnienia w polskich oddziałach.
8 lat w Polsce – szybki rozwój i wyspecjalizowane transporty
NOSTA Logistik należy do Grupy NOSTA. To działająca od 44 lat niemiecka firma rodzinna, świadcząca kompleksowe usługi spedycyjno-logistyczne o międzynarodowym zasięgu. W oparciu o sieć 40 oddziałów na świecie realizuje dostawy z wykorzystaniem wszystkich gałęzi transportu, magazynowanie i logistykę kontraktową. W Polsce obecna jest od 2014 r. W ciągu 8 lat działalności na naszym rynku NOSTA Logistik, odnotowując dynamiczny rozwój rok do roku, powiększyła się 10-krotnie. Obecnie posiada 3 oddziały: w Sopocie, Wrocławiu i Słubicach, gdzie również oferuje pełen zakres usług obsługi magazynowej. Główna działalność firmy obejmuje organizację transportów drogowych (FTL, LTL, kombinowany, chłodniczy, materiałów sypkich, logistyka palet), przede wszystkim do Niemiec i innych krajów Europy Zachodniej. NOSTA świadczy też usługi spedycji morskiej (LCL, FCL, śródlądowy), lotniczej, kolejowej oraz magazynowania.
Co warto podkreślić, jako jedna z nielicznych firm spedycyjnych, NOSTA specjalizuje się także w organizacji dostaw towarów FMCG w ramach akcji promocyjnych i sezonowych dla dużych sieci handlowych. W tym również realizuje transporty żywności mrożonej. Firma posiada certyfikat IFS w zakresie transportu drogowego artykułów mrożonych, schłodzonych oraz pakowanych w temperaturze kontrolowanej, co gwarantuje pełne bezpieczeństwo i wysoką jakość.
Mocną stroną NOSTA są też dedykowane rozwiązania transportowe dla firm z branży metalurgicznej i papierniczej (np. producenci papieru fotograficznego, dekoracyjnego i opakowań). Firma organizuje dostawy produktów sypkich, rolno-spożywczych, mineralnych, chemicznych i PCV z wykorzystaniem silosów kiprowanych i leżących, wywrotek oraz naczep typu walkingfloor.
Dostawy realizowane są w oparciu o flotę podwykonawców. NOSTA współpracuje z doświadczonymi przewoźnikami, dysponującymi specjalistycznymi pojazdami. Europejska flota Grupy NOSTA liczy około 450 zestawów.
Cel – rozwój logistyki dostaw dla akcji promocyjnych sieci handlowych i FMCG
Po 8 latach dynamicznego rozwoju na polskim rynku, NOSTA Logistik nie zwalnia tempa i stawia na jeszcze szybszą ekspansję. Jednym z jej najważniejszych celów ma być wzmocnienie pozycji dostawcy usług transportowych i rozwiązań logistycznych dla branży retail i FMCG.
- Tym, co nas wyróżnia na rynku, jest logistyka dostaw dla akcji promocyjnych sieci handlowych w Polsce i Europie. Ze względu na specyficzne wymagania w ich organizacji wciąż niewiele firm spedycyjnych organizuje te transporty, a to buduje naszą przewagę. Teraz, w odpowiedzi na wzrost zainteresowania ze strony klientów, chcemy wykorzystać ten atut i rozwinąć naszą ofertę. Rozszerzymy też dostawy artykułów spożywczych, zwłaszcza chłodniczych i sypkich – zapowiada Magdalena Guzowska, prezes zarządu, NOSTA Logistik.
Nowe możliwości - kolejne oddziały i nowe kierunki
- Nowe możliwości rozwoju zapewni nam też rozszerzenie oferty usług spedycji morskiej i lotniczej. Tu także wykorzystamy potencjał sieci logistycznej i doświadczenie międzynarodowego zespołu ekspertów Grupy NOSTA. Przede wszystkim zainwestujemy w rozbudowę naszych oddziałów w Polsce i wzmocnienie zespołów – mówi Magdalena Guzowska, prezes zarządu, NOSTA Logistik.
Obecnie NOSTA Logistik przygotowuje się do uruchomienia nowego oddziału w Warszawie wyspecjalizowanego w organizacji transportów lotniczych. Z kolei w oddziale we Wrocławiu, teraz odpowiadającym za dostawy drogowe, utworzony zostanie nowy dział dedykowany spedycji morskiej i lotniczej. Kolejnym krokiem ma być wzmocnienie i zatrudnienie nowych spedytorów do działu spedycji morskiej w Sopocie. Nowi pracownicy wzmocnią też struktury działu handlowego, odpowiedzialnego za obsługę i rozwój współpracy z klientami.
W ramach ekspansji usług transportu drogowego, w oparciu o sieć Grupy, NOSTA Logistik planuje również organizować dostawy z Polski do krajów Europy Południowej.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.