NOSTA Logistik stawia na polski rynek
NOSTA Logistik, operator spedycyjno-logistyczny działający w obszarze dostaw just-in-time, przyspiesza rozwój na polskim rynku i przedstawia najważniejsze kierunki rozwoju. Firma właśnie obchodzi 8-lecie swojej działalności w naszym kraju. Planuje rozwój transportów dla branży FMCG i retail, a także usług spedycji morskiej i lotniczej oraz rozbudowę i wzrost zatrudnienia w polskich oddziałach.
8 lat w Polsce – szybki rozwój i wyspecjalizowane transporty
NOSTA Logistik należy do Grupy NOSTA. To działająca od 44 lat niemiecka firma rodzinna, świadcząca kompleksowe usługi spedycyjno-logistyczne o międzynarodowym zasięgu. W oparciu o sieć 40 oddziałów na świecie realizuje dostawy z wykorzystaniem wszystkich gałęzi transportu, magazynowanie i logistykę kontraktową. W Polsce obecna jest od 2014 r. W ciągu 8 lat działalności na naszym rynku NOSTA Logistik, odnotowując dynamiczny rozwój rok do roku, powiększyła się 10-krotnie. Obecnie posiada 3 oddziały: w Sopocie, Wrocławiu i Słubicach, gdzie również oferuje pełen zakres usług obsługi magazynowej. Główna działalność firmy obejmuje organizację transportów drogowych (FTL, LTL, kombinowany, chłodniczy, materiałów sypkich, logistyka palet), przede wszystkim do Niemiec i innych krajów Europy Zachodniej. NOSTA świadczy też usługi spedycji morskiej (LCL, FCL, śródlądowy), lotniczej, kolejowej oraz magazynowania.
Co warto podkreślić, jako jedna z nielicznych firm spedycyjnych, NOSTA specjalizuje się także w organizacji dostaw towarów FMCG w ramach akcji promocyjnych i sezonowych dla dużych sieci handlowych. W tym również realizuje transporty żywności mrożonej. Firma posiada certyfikat IFS w zakresie transportu drogowego artykułów mrożonych, schłodzonych oraz pakowanych w temperaturze kontrolowanej, co gwarantuje pełne bezpieczeństwo i wysoką jakość.
Mocną stroną NOSTA są też dedykowane rozwiązania transportowe dla firm z branży metalurgicznej i papierniczej (np. producenci papieru fotograficznego, dekoracyjnego i opakowań). Firma organizuje dostawy produktów sypkich, rolno-spożywczych, mineralnych, chemicznych i PCV z wykorzystaniem silosów kiprowanych i leżących, wywrotek oraz naczep typu walkingfloor.
Dostawy realizowane są w oparciu o flotę podwykonawców. NOSTA współpracuje z doświadczonymi przewoźnikami, dysponującymi specjalistycznymi pojazdami. Europejska flota Grupy NOSTA liczy około 450 zestawów.
Cel – rozwój logistyki dostaw dla akcji promocyjnych sieci handlowych i FMCG
Po 8 latach dynamicznego rozwoju na polskim rynku, NOSTA Logistik nie zwalnia tempa i stawia na jeszcze szybszą ekspansję. Jednym z jej najważniejszych celów ma być wzmocnienie pozycji dostawcy usług transportowych i rozwiązań logistycznych dla branży retail i FMCG.
- Tym, co nas wyróżnia na rynku, jest logistyka dostaw dla akcji promocyjnych sieci handlowych w Polsce i Europie. Ze względu na specyficzne wymagania w ich organizacji wciąż niewiele firm spedycyjnych organizuje te transporty, a to buduje naszą przewagę. Teraz, w odpowiedzi na wzrost zainteresowania ze strony klientów, chcemy wykorzystać ten atut i rozwinąć naszą ofertę. Rozszerzymy też dostawy artykułów spożywczych, zwłaszcza chłodniczych i sypkich – zapowiada Magdalena Guzowska, prezes zarządu, NOSTA Logistik.
Nowe możliwości - kolejne oddziały i nowe kierunki
- Nowe możliwości rozwoju zapewni nam też rozszerzenie oferty usług spedycji morskiej i lotniczej. Tu także wykorzystamy potencjał sieci logistycznej i doświadczenie międzynarodowego zespołu ekspertów Grupy NOSTA. Przede wszystkim zainwestujemy w rozbudowę naszych oddziałów w Polsce i wzmocnienie zespołów – mówi Magdalena Guzowska, prezes zarządu, NOSTA Logistik.
Obecnie NOSTA Logistik przygotowuje się do uruchomienia nowego oddziału w Warszawie wyspecjalizowanego w organizacji transportów lotniczych. Z kolei w oddziale we Wrocławiu, teraz odpowiadającym za dostawy drogowe, utworzony zostanie nowy dział dedykowany spedycji morskiej i lotniczej. Kolejnym krokiem ma być wzmocnienie i zatrudnienie nowych spedytorów do działu spedycji morskiej w Sopocie. Nowi pracownicy wzmocnią też struktury działu handlowego, odpowiedzialnego za obsługę i rozwój współpracy z klientami.
W ramach ekspansji usług transportu drogowego, w oparciu o sieć Grupy, NOSTA Logistik planuje również organizować dostawy z Polski do krajów Europy Południowej.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.