Komunikaty PR

Przygotuj się na nowe wymagania przy certyfikacji HGV

2024-08-30  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt

Hanna Gehrke - Gut
GutPR Hanna Gehrke - Gut

ul. Ludwika Rydygiera 14/14
50-249 Wrocław
gutpr|gutpr.pl| |gutpr|gutpr.pl
512078181
gutpr.pl

Certyfikaty bezpieczeństwa HGV dla pojazdów ocenionych, zgodnie z zasadami DVS, od zera do dwóch gwiazdek, stracą ważność o północy 27 października 2024 roku. Jeżeli przewoźnik w dalszym ciągu będzie chciał operować wyżej wymienionymi pojazdami w obszarze Londynu, będzie zmuszony dostosować je do nowych zasad „Progressive Safe System”.

Zaostrzona ocena DVS

Odkąd zasady Direct Vision Standard zaczęły obowiązywać, czyli od 2019 roku, minimalna ocena pozwalająca na poruszanie się pojazdami ciężarowymi na obszarze Londynu wynosiła jedną gwiazdkę. Pojazdy z zerową oceną musiały dostosować się do zasad znanych jako „Safe System”, co oznaczało konieczność wyposażenia ich w dodatkowe środki bezpieczeństwa.

- Od 28 października 2024 roku zasady te zostaną zaostrzone. Będzie to oznaczać, że minimalna wymagana ocena DVS będzie wynosić już nie jedną a trzy gwiazdki, a co za tym idzie pojazdy ocenione na dwie lub jedną gwiazdkę  również będą zmuszone do zastosowania dodatkowych środków bezpieczeństwa określonych w nowym systemie Progressive Safe System – tłumaczy Mateusz Pernak, prawnik w TC Kancelarii Prawnej.

Czym jest Progressive Safe System?

W 2019 roku wprowadzono Safe System - Progressive Safe System to jego zaktualizowana wersja obowiązująca obecnie. Po upływie kilku lat od wdrożenia systemu, władze Londynu postanowiły dokonać przeglądu obowiązujących zasad i dopasować je do nowych dostępnych technologii w celu dalszego zwiększenia bezpieczeństwa na Londyńskich drogach. „PSS” jest dostosowany do przyszłych standardów i wymogów Unii Europejskiej i Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ.

Obowiązkowe systemy bezpieczeństwa

W celu dostosowania pojazdu ciężarowego do nowych wymogów „PSS” konieczne jest zainstalowanie:

  • w pełni działającego systemu monitorowania, aby całkowicie wyeliminować pozostały martwy punkt po stronie bocznej, 
  • lusterek klasy V i VI, 
  • systemu informacji o martwym polu z aktywnymi czujnikami, które zapewnia odpowiednie ostrzeżenie kierowcy o obecności  niechronionego użytkowania drogi, 
  • czujników ruchu z przodu pojazdu w celu ostrzeżenia kierowcy pojazdu ciężarowego o obecności niechronionego użytkownika drogi, 
  • bocznych osłon przeciw najazdowych po obu stronach pojazdu, 
  • dźwiękowego sygnału ostrzegającego o manewrowaniu pojazdu, 
  • naklejek piktograficznych ostrzegających o zagrożeniach wokół pojazdu.

Certyfikat HGV

Dopiero po spełnieniu wyżej wymienionych wymogów, właściciel takiego pojazdu może ubiegać się o certyfikat bezpieczeństwa HGV. Jak mówi Mateusz Pernak, prawnik w TC Kancelarii Prawnej, dobrą informacją jest fakt, że przy składaniu wniosku nie ma obowiązku przedkładania certyfikatów dostawców dodatkowych środków bezpieczeństwa o spełnianiu odpowiednich wymogów,  co oznacza mniej biurokracji:

- Zawsze jednak  należy się upewnić, jakie części montujemy w samochodzie i czy spełniają te wymogi. W przypadku kontroli i negatywnej weryfikacji to my będziemy ponosić odpowiedzialność za niespełnienie wymogów „PSS”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: GutPR Hanna Gehrke - Gut
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o planowaniu i obsłudze magazynowej Biuro prasowe
2024-08-30 | 15:00

Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o planowaniu i obsłudze magazynowej

CEVA Logistics, oficjalny partner logistyczny Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024, odpowiada za realizację transportów i usług tego jednego  z największych
Transport Czy restrukturyzacja to cudowne lekarstwo na zadłużenie? Nic bardziej mylnego!
2024-08-30 | 09:00

Czy restrukturyzacja to cudowne lekarstwo na zadłużenie? Nic bardziej mylnego!

„Restrukturyzacja - ulga od zadłużenia w 48h”, „Zredukuj zadłużenie o połowę dzięki restrukturyzacji!”, „Tylko 1 dzień wystarczy, aby zatrzymać
Transport Transport drogowy – nowe sankcje wobec Białorusi
2024-08-30 | 09:00

Transport drogowy – nowe sankcje wobec Białorusi

Rada UE wprowadziła zmiany w dotychczas obowiązujących sankcjach związanych z agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę. Tym razem uderzają one w Białoruś z uwagi na jej rosnące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

NEWSERIA Partnerem Medialnym Forum Ekonomicznego

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Bez dobrowolnego wydłużenia aktywności zawodowej Polakom trudno będzie liczyć na wyższe emerytury. Obecni 30-latkowie dostaną jedną czwartą ostatniej pensji

Ustawowego podniesienia wieku emerytalnego w Polsce nie będzie – zapowiadają politycy rządzącej koalicji. To według ekspertów oznacza jednak, że trzeba inaczej zachęcać kobiety po 60. i mężczyzn po 65. roku życia do pozostawania na rynku pracy. – Wydłużenie aktywności zawodowej jest pewnym sposobem na podniesienie emerytur, ale tego się nie da zrobić siłowo, raczej trzeba szukać rozwiązań, żeby ludzie chcieli dalej pracować – podkreśla Agnieszka Łukawska, ekspertka w Instytucie Emerytalnym. Już dziś pracujący seniorzy mogą liczyć na szereg zachęt, m.in. zwolnienie z podatku, ale ekspertka zwraca uwagę dodatkowo na potrzebne zaplecze szkoleniowe, a także odpowiednią opiekę zdrowotną.

Transport

Branża logistyki coraz bardziej zautomatyzowana. Rozładunkiem towaru zajmują się autonomiczne wózki, a inwentaryzacją roboty stukrotnie szybsze niż człowiek

Do 2028 roku globalny rynek automatyzacji w logistyce wzrośnie o ponad 50 proc. – przewidują analitycy Markets and Markets. Wpłyną na to czynniki związane ze wzrostem kosztów pracowniczych, dążenie klientów do osiągania optymalnego zarządzania ich towarem, a także czynniki pozarynkowe, takie jak cele środowiskowe. Już dziś za rozładunek towaru odpowiadają coraz częściej inteligentne, autonomiczne wózki, a inwentaryzację można powierzyć robotom stukrotnie szybszym niż człowiek.

DlaWas.info

Firma

Tylko 2 proc. właścicieli zwierząt płaci za opiekę nad zwierzętami podczas ich nieobecności. Spodziewany szybki wzrost zapotrzebowania na takie usługi

Według badań CBOS średnio co drugi Polak mieszka pod wspólnym dachem z jakimś zwierzęciem domowym – najczęściej psem lub kotem. Rynek produktów i usług dla domowych pupili sukcesywnie się powiększa. Według rynkowych prognoz za kilka lat globalnie może być już wart blisko pół biliona dolarów. Szczególnie szybko ma się rozwijać segment opieki nad zwierzętami, który coraz częściej będzie wykorzystywać nowe technologie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.