STILL podsumowuje targi LogiMAT 2022
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Na przełomie maja i czerwca w Stuttgarcie odbyły się pierwsze po pandemicznej przerwie targi LogiMAT. Podczas wydarzenia firma STILL pokazała najnowszy wózek czołowy serii RX i szeroko poruszała tematy związane z automatyzacją.
Zrealizowane po raz pierwszy od ponad 3 lat w trybie stacjonarnym targi LogiMAT odbyły się pod hasłem „Smart – Sustainable – Safe” („Inteligentne – Zrównoważone – Bezpieczne”). Mające miejsce na liczącej 125 tys. mkw. powierzchni pawilonów Messe Stuttgart wydarzenie zgromadziło w dniach od 31 maja do 2 czerwca 1 571 wystawców i 50 000 gości. – Targi uznajemy za pomyślny restart po prawie 40-miesięcznej przerwie spowodowanej przez COVID – mówi Michael Ruchty, dyrektor wystawy. – Jesteśmy bardzo zadowoleni ze statystyk i tego, jak rozwinął się LogiMAT 2022 – podsumowuje.
Targowa premiera: STILL RXE
Jednym z powracających na targi wystawców była firma STILL. Podczas LogiMAT 2022 odbyła się oficjalna premiera jej najmłodszego i najbardziej kompaktowego elektrycznego wózka czołowego serii RX. – RXE to następca legendarnego STILL RX 50, jednego z najlepiej sprzedających się pojazdów w swojej klasie. RXE stanowi nową odsłonę najmniejszych elektrycznych wózków czołowych z przeciwwagą w ofercie STILL. Pod względem kompaktowości w swojej kategorii nie ma sobie równych – mówi Paweł Włuka, Dyrektor Marketingu STILL Polska. – Stanowisko, na którym promowano nasze najnowsze wózki czołowe z napędem elektrycznym, cieszyło się podczas LogiMAT dużym zainteresowaniem gości. Tematem wielu dyskusji stały się także prezentowane po sąsiedzku rozwiązania automatyzacyjne STILL – relacjonuje.
Automatyzacja jako najistotniejszy trend na przyszłość
W trakcie targów firma STILL wszechstronnie poruszała także tematy związane z automatyzacją transportu wewnętrznego. Niezależnie od realizowanych na stoisku pokazów funkcjonowania systemów samodzielnych wózków, w czasie wydarzenia odbywały się ogólnodostępne relacje online ekspertów firmy na temat pojazdów AMR, wykorzystania w procesie kompletacji kooperacyjnych wózków AGV oraz systemów wsparcia operatorów. – Zapewnienie klientom automatyzacji na miarę ich potrzeb to sposób STILL na upowszechnianie tego typu produktów – tłumaczy Paweł Włuka. – Duża elastyczność, modułowa konstrukcja pojazdów oraz ciągły rozwój oferty produktowej w tym zakresie pozwalają nam wdrażać rozwiązania automatyzacyjne zarówno w dużych inwestycjach i całościowych wdrożeniach, jak i u klientów, którzy są zdecydowani usprawnić w oparciu o systemy wsparcia operatorów pojedyncze zadania – dodaje Dyrektor Marketingu STILL Polska.
Uzupełnieniem programu relacji oraz pokazów na stoisku STILL była prezentacja ciągników elektrycznych LXT/LXW z dostosowującym prędkość jazdy po rampach systemem DSR (nominacja do IFOY 2022) oraz wózków unoszących z platformą dla operatora EXH-S. – Obecność STILL GmbH na targach LogiMAT wpisała się w motto „Smart – Sustainable – Safe”. Koncentrowaliśmy się na inteligentnych rozwiązaniach automatyzacyjnych, kompaktowych i dobrze dostosowanych do konkretnych zadań pojazdach oraz systemach minimalizujących ryzyko wypadków – mówi Dyrektor Marketingu STILL Polska. – Cieszymy się, że po pandemicznej przerwie można było pokazać nasze rozwiązania na żywo i dziękujemy wszystkim, którzy odwiedzili targowe stoisko STILL – podsumowuje.

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.