Komunikaty PR

TIER przejmuje amerykańską firmę Fantasmo

2022-04-01  |  10:00
Biuro prasowe

TIER przejmuje amerykańską firmę Fantasmo, aby rozwijać i proponować swoim użytkownikom najdokładniejszy system parkowania na świecie

  • TIER, europejski lider mikromobilności, kontynuuje ekspansję i dokonuje kolejnego przejęcia, inwestując w bezpieczeństwo użytkowników swoich e-pojazdów.
  • Ogłoszone przejęcie dotyczy spółki Fantasmo i stworzonego przez nią najdokładniejszego na świecie systemu parkowania opartego na widzeniu komputerowym.
  • Jest to już czwarte przejęcie dokonane przez TIER w ostatnich miesiącach.

Berlin, 31 marca 2022 r. – TIER Mobility, wiodący europejski operator współdzielonej mikromobilności, ogłosił dzisiaj przejęcie firmy Fantasmo. Krok ten jest kontynuacją dokonywanych przez TIER inwestycji we wdrażanie i rozwijanie najdokładniejszego na świecie systemu parkowania e-hulajnóg. Zastosowany w nim CPS (Camera Positioning System) pozwala na określanie pozycji pojazdu dziesięć razy dokładniej, niż za pomocą GPS, dzięki czemu możliwe jest ustalenie miejsca zaparkowania e-hulajnogi z dokładnością do 20 cm lub większą. Amerykańska spółka Fantasmo współpracowała z TIER przez ostatnie 12 miesięcy, a opracowana przez nią technologia zyskała już światowe uznanie.

W odróżnieniu od innych rozwiązań opartych na śledzeniu obiektu za pomocą sygnału GPS, niepowtarzalna technologia firmy Fantasmo zapewnia bardzo dokładne odzwierciedlenie miejsca postoju e-hulajnogi, nawet wśród gęstej zabudowy miejskiej (gdzie niekiedy zawodzi sygnał GPS ). Rozwiązanie to, dzięki wykorzystaniu wizualnego czujnika opartego na technologii IoT (Internecie Rzeczy), stworzy najbardziej zaawansowany z istniejących dotychczas systemów ARAS.

„Przejęcie Fantasmo to jeden z naszych większych kroków inwestycyjnych dotyczących nowatorskich technologii, które zapewniają bezpieczeństwo wszystkim użytkownikom drogi. Stworzony w Fantasmo CPS zrobił na nas duże wrażenie ze względu na to, że pozwala bezpośrednio reagować na problemy wynikające ze sposobu parkowania e-hulajnóg, które często niepokoją mieszkańców. Planujemy w bliskiej przyszłości rozszerzyć zastosowanie tej technologii i objąć nią liczne miasta w Europie i na Bliskim Wschodzie. Równolegle inwestujemy w oparty na widzeniu komputerowym system wspomagania użytkowników e-hulajnóg, który wkrótce  pojawi się na rynku”, mówi Matthias Laug, dyrektor ds. technicznych i współzałożyciel TIER.

„Już od ponad roku ściśle współpracujemy z TIER i doskonale poznaliśmy zaangażowanie tej firmy w stworzenie jak najlepszej platformy mikromobilności dla miast, mieszkańców i użytkowników e-hulajnóg. Cieszymy się ze wspólnego kontynuowania tej podróży i dalszego rozwijania opartej o CPS technologii weryfikacji miejsca parkowania. Wybiegamy w przyszłość, wdrażając w życie zarówno tę technologię, jak i zaawansowane systemy wspomagania użytkowników zastosowane bezpośrednio w pojazdach. Jesteśmy pewni, że połączenie doświadczenia operacyjnego TIER w użytkowaniu e-hulajnóg z technologią widzenia komputerowego, opracowaną w Fantasmo, zapewni harmonijny rozwój mobilności miejskiej”, dodaje Jameson Detweiler, prezes i współzałożyciel Fantasmo.

Trójwymiarowe mapy miast są dziełem pracowników Fantasmo, którzy w przestrzeni miejskiej poruszają się pieszo z kamerą. Ponieważ mapy Fantasmo są tworzone z poziomu drogi, oparta o nie technologia pozycjonowania jest znacznie dokładniejsza niż korzystająca z satelitów technologia GPS. Tak, jak dotychczas, każdy użytkownik, który będzie próbował zaparkować w rejonie niedozwolonym lub poza wyznaczoną strefą, nie będzie w stanie zakończyć w aplikacji swojego przejazdu. Wprowadzenie takiej funkcji nie wymaga zainstalowania dodatkowej infrastruktury parkingowej, a jedynie opracowania pełnej, trójwymiarowej mapy danego miasta.

Plany na przyszłość - technologia wspomagania kierowcy oparta na wizji komputerowej

Poza CPS, w niedalekiej przyszłości TIER planuje także wprowadzenie nowej technologii wspomagania kierowcy opartej o widzenie komputerowe. W połączeniu z nową technologią IoT może wykrywać ona wykroczenia drogowe i kolizje, a także lekkomyślną jazdę na e-hulajnodze. Kierowcy, którzy nie będą przestrzegać zasad i przepisów, zostaną powiadomieni o swoich wykroczeniach. Technologia ta jest obecnie testowana prywatnie i w nadchodzących miesiącach zostanie wdrożona w miastach na całym świecie.

Kwota transakcji oraz inne szczegóły finansowe nie zostaną ujawnione. Przejęcie to jest kolejnym ważnym krokiem w rozwoju TIER, który w tym roku przejął Spin – północnoamerykańskiego operatora mikromobilności, a z kolei w listopadzie 2021 r. nextbike – czołowego gracza europejskiego rynku współdzielonych rowerów. Jedne z ostatnich inwestycji TIER to również przejęcie włoskiej spółki Wind Mobility oraz węgierskiej agencji technologicznej Makery. W październiku TIER poinformował o zamknięciu rundy finansowania serii D o wartości 200 mln dolarów. Za pomocą kapitałowych i dłużnych instrumentów wartościowych firma TIER pozyskała dotychczas łącznie 660 mln dolarów.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych Biuro prasowe
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca

5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.

Ochrona środowiska

Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.

Handel

Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.