TIER świętuje swój pierwszy rok w Polsce

TIER świętuje swój pierwszy rok w Polsce i przedstawia ambitne plany na kolejne miesiące
- Od debiutu TIER w Polsce w kwietniu 2021 roku, e-hulajnogami operatora przejechało się ponad 650 tysięcy użytkowników, odbywając ponad 3 miliony podróży.
- Liczba e-hulajnóg marki w Polsce liczy obecnie 12 tys. sztuk a TIER planuje podwoić ją w ciągu następnych 12 miesięcy i stać się największym operatorem mikromobilności na polskim rynku.
- Usługa TIER jest obecna łącznie w 27 polskich miastach, a wkrótce pojawi się m.in. w Katowicach i Wrocławiu.
Warszawa, 26 kwietnia 2022 r. – Niemal dokładnie rok temu, 15 kwietnia 2021 roku, TIER wjechał do Polski ze swoimi w pełni neutralnymi klimatycznie e-hulajnogami. Na samym starcie firma udostępniła w Gdańsku flotę 400 pojazdów i od tego czasu rozszerzyła swoją usługę na 27 polskich miast, oferując mieszkańcom możliwość zastąpienia samochodu przyjazną dla środowiska alternatywą transportową. Oferta zdobyła do tej pory serca ponad 650 tys. użytkowników, którzy wykonali już blisko 3 miliony przejazdów pojazdami TIER. Liczba e-hulajnóg tej marki w Polsce liczy obecnie 12 tys. sztuk, a TIER planuje podwoić ją w ciągu najbliższego roku i stać się największym operatorem na polskim rynku.
Rekordy 2021 roku
Pierwszy rok działalności TIER w Polsce to także pierwsze statystyki użytkowania e-hulajnóg i pierwsze rekordy długości przejazdów wykonywanych e-hulajnogami TIER:
- Najdłuższy średni czas wszystkich przejazdów wykonanych jednego dnia został osiągnięty 1 maja 2021 – użytkownicy jeździli wtedy średnio przez 17,44 minut.
- Najbardziej aktywnym miastem okazał się Gdańsk – to tam mieszkańcy wyjeździli w ciągu ostatniego roku łącznie ponad 11 milionów minut, czyli równowartość 21 lat.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników osiągniętych od momentu debiutu TIER w Polsce. Nie zwalniamy tempa i mamy wiele ambitnych planów na kolejny rok naszej działalności w Polsce. Wierzymy, że zrównoważona mikromobilność to nasza przyszłość, która znacząco przyczyni się do realizacji koncepcji tzw. kwadransowych miast i ochrony środowiska” – mówi Mathieu Deloly, Dyrektor Zarządzający TIER Mobility Poland.
Rozwój i bezpieczeństwo
Wśród działań w kierunku zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom e-hulajnóg, operator rozpoczął w zeszłym roku pilotażowy program wprowadzenia na rynek modelu hulajnogi ze zintegrowanym pojemnikiem na kask. Rozwiązanie to jest już standardem w Paryżu czy Londynie, a na innych zachodnich rynkach jest sukcesywnie testowane i wprowadzane do obiegu. 320 sztuk tego typu e-hulajnóg zostało udostępnionych mieszkańcom Gdańska latem ubiegłego roku, jednak nowelizacja rozporządzenia limitująca wagę pojazdu do 30 kg zmusiła TIER do zakończenia pilotażu cięższych, lecz bezpieczniejszych pojazdów. Naświetliło to niezwykle istotną kwestię – konieczność dopasowania obowiązującej legislacji do realiów rynkowych, tak aby nie stała się ona ograniczeniem na drodze rozwoju jeszcze bezpieczniejszych pojazdów.
„Bezpieczeństwo to nasz absolutny priorytet. Mamy nadzieję, że przepisy pozwolą nam na dalsze rozwijanie oferty o jeszcze bezpieczniejsze modele e-hulajnóg wyposażonych w kaski czy kierunkowskazy” – dodaje Mathieu Deloly.
Plany na kolejny rok
W Polsce TIER działa obecnie w 26 miastach - od Krakowa do Szczecina i Trójmiasta. W tym roku operator zamierza wejść także m.in. do Katowic i Wrocławia i podwoić całkowitą liczbę dostępnych e-hulajnóg. Dzięki temu globalny lider mikromobilności stanie się największym operatorem tego obszaru także na polskim rynku. Plany na ten rok zakładają również wejście w zupełnie nowy sektor działania, czyli B2B w postaci oferty „TIER for business”. To propozycja dla firm, które w trosce o środowisko będą mogły wykupić dla swoich pracowników w ramach benefitów pakiety bezpłatnych minut jazdy hulajnogami elektrycznymi TIER. Więcej informacji znajduje się na stronie.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.