TIER świętuje swój pierwszy rok w Polsce
TIER świętuje swój pierwszy rok w Polsce i przedstawia ambitne plany na kolejne miesiące
- Od debiutu TIER w Polsce w kwietniu 2021 roku, e-hulajnogami operatora przejechało się ponad 650 tysięcy użytkowników, odbywając ponad 3 miliony podróży.
- Liczba e-hulajnóg marki w Polsce liczy obecnie 12 tys. sztuk a TIER planuje podwoić ją w ciągu następnych 12 miesięcy i stać się największym operatorem mikromobilności na polskim rynku.
- Usługa TIER jest obecna łącznie w 27 polskich miastach, a wkrótce pojawi się m.in. w Katowicach i Wrocławiu.
Warszawa, 26 kwietnia 2022 r. – Niemal dokładnie rok temu, 15 kwietnia 2021 roku, TIER wjechał do Polski ze swoimi w pełni neutralnymi klimatycznie e-hulajnogami. Na samym starcie firma udostępniła w Gdańsku flotę 400 pojazdów i od tego czasu rozszerzyła swoją usługę na 27 polskich miast, oferując mieszkańcom możliwość zastąpienia samochodu przyjazną dla środowiska alternatywą transportową. Oferta zdobyła do tej pory serca ponad 650 tys. użytkowników, którzy wykonali już blisko 3 miliony przejazdów pojazdami TIER. Liczba e-hulajnóg tej marki w Polsce liczy obecnie 12 tys. sztuk, a TIER planuje podwoić ją w ciągu najbliższego roku i stać się największym operatorem na polskim rynku.
Rekordy 2021 roku
Pierwszy rok działalności TIER w Polsce to także pierwsze statystyki użytkowania e-hulajnóg i pierwsze rekordy długości przejazdów wykonywanych e-hulajnogami TIER:
- Najdłuższy średni czas wszystkich przejazdów wykonanych jednego dnia został osiągnięty 1 maja 2021 – użytkownicy jeździli wtedy średnio przez 17,44 minut.
- Najbardziej aktywnym miastem okazał się Gdańsk – to tam mieszkańcy wyjeździli w ciągu ostatniego roku łącznie ponad 11 milionów minut, czyli równowartość 21 lat.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników osiągniętych od momentu debiutu TIER w Polsce. Nie zwalniamy tempa i mamy wiele ambitnych planów na kolejny rok naszej działalności w Polsce. Wierzymy, że zrównoważona mikromobilność to nasza przyszłość, która znacząco przyczyni się do realizacji koncepcji tzw. kwadransowych miast i ochrony środowiska” – mówi Mathieu Deloly, Dyrektor Zarządzający TIER Mobility Poland.
Rozwój i bezpieczeństwo
Wśród działań w kierunku zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom e-hulajnóg, operator rozpoczął w zeszłym roku pilotażowy program wprowadzenia na rynek modelu hulajnogi ze zintegrowanym pojemnikiem na kask. Rozwiązanie to jest już standardem w Paryżu czy Londynie, a na innych zachodnich rynkach jest sukcesywnie testowane i wprowadzane do obiegu. 320 sztuk tego typu e-hulajnóg zostało udostępnionych mieszkańcom Gdańska latem ubiegłego roku, jednak nowelizacja rozporządzenia limitująca wagę pojazdu do 30 kg zmusiła TIER do zakończenia pilotażu cięższych, lecz bezpieczniejszych pojazdów. Naświetliło to niezwykle istotną kwestię – konieczność dopasowania obowiązującej legislacji do realiów rynkowych, tak aby nie stała się ona ograniczeniem na drodze rozwoju jeszcze bezpieczniejszych pojazdów.
„Bezpieczeństwo to nasz absolutny priorytet. Mamy nadzieję, że przepisy pozwolą nam na dalsze rozwijanie oferty o jeszcze bezpieczniejsze modele e-hulajnóg wyposażonych w kaski czy kierunkowskazy” – dodaje Mathieu Deloly.
Plany na kolejny rok
W Polsce TIER działa obecnie w 26 miastach - od Krakowa do Szczecina i Trójmiasta. W tym roku operator zamierza wejść także m.in. do Katowic i Wrocławia i podwoić całkowitą liczbę dostępnych e-hulajnóg. Dzięki temu globalny lider mikromobilności stanie się największym operatorem tego obszaru także na polskim rynku. Plany na ten rok zakładają również wejście w zupełnie nowy sektor działania, czyli B2B w postaci oferty „TIER for business”. To propozycja dla firm, które w trosce o środowisko będą mogły wykupić dla swoich pracowników w ramach benefitów pakiety bezpłatnych minut jazdy hulajnogami elektrycznymi TIER. Więcej informacji znajduje się na stronie.
Nikolay Pargov dołącza do Girteki jako nowy dyrektor operacyjny
Koszty transportu morskiego rosną!
DSV – Global Transport and Logistics od ponad 6 lat wspiera Aesculap Chifa w och
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces
Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.
Bankowość
Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą
Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.
Ochrona środowiska
Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem
Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.