TIER świętuje swój pierwszy rok w Polsce
TIER świętuje swój pierwszy rok w Polsce i przedstawia ambitne plany na kolejne miesiące
- Od debiutu TIER w Polsce w kwietniu 2021 roku, e-hulajnogami operatora przejechało się ponad 650 tysięcy użytkowników, odbywając ponad 3 miliony podróży.
- Liczba e-hulajnóg marki w Polsce liczy obecnie 12 tys. sztuk a TIER planuje podwoić ją w ciągu następnych 12 miesięcy i stać się największym operatorem mikromobilności na polskim rynku.
- Usługa TIER jest obecna łącznie w 27 polskich miastach, a wkrótce pojawi się m.in. w Katowicach i Wrocławiu.
Warszawa, 26 kwietnia 2022 r. – Niemal dokładnie rok temu, 15 kwietnia 2021 roku, TIER wjechał do Polski ze swoimi w pełni neutralnymi klimatycznie e-hulajnogami. Na samym starcie firma udostępniła w Gdańsku flotę 400 pojazdów i od tego czasu rozszerzyła swoją usługę na 27 polskich miast, oferując mieszkańcom możliwość zastąpienia samochodu przyjazną dla środowiska alternatywą transportową. Oferta zdobyła do tej pory serca ponad 650 tys. użytkowników, którzy wykonali już blisko 3 miliony przejazdów pojazdami TIER. Liczba e-hulajnóg tej marki w Polsce liczy obecnie 12 tys. sztuk, a TIER planuje podwoić ją w ciągu najbliższego roku i stać się największym operatorem na polskim rynku.
Rekordy 2021 roku
Pierwszy rok działalności TIER w Polsce to także pierwsze statystyki użytkowania e-hulajnóg i pierwsze rekordy długości przejazdów wykonywanych e-hulajnogami TIER:
- Najdłuższy średni czas wszystkich przejazdów wykonanych jednego dnia został osiągnięty 1 maja 2021 – użytkownicy jeździli wtedy średnio przez 17,44 minut.
- Najbardziej aktywnym miastem okazał się Gdańsk – to tam mieszkańcy wyjeździli w ciągu ostatniego roku łącznie ponad 11 milionów minut, czyli równowartość 21 lat.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników osiągniętych od momentu debiutu TIER w Polsce. Nie zwalniamy tempa i mamy wiele ambitnych planów na kolejny rok naszej działalności w Polsce. Wierzymy, że zrównoważona mikromobilność to nasza przyszłość, która znacząco przyczyni się do realizacji koncepcji tzw. kwadransowych miast i ochrony środowiska” – mówi Mathieu Deloly, Dyrektor Zarządzający TIER Mobility Poland.
Rozwój i bezpieczeństwo
Wśród działań w kierunku zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom e-hulajnóg, operator rozpoczął w zeszłym roku pilotażowy program wprowadzenia na rynek modelu hulajnogi ze zintegrowanym pojemnikiem na kask. Rozwiązanie to jest już standardem w Paryżu czy Londynie, a na innych zachodnich rynkach jest sukcesywnie testowane i wprowadzane do obiegu. 320 sztuk tego typu e-hulajnóg zostało udostępnionych mieszkańcom Gdańska latem ubiegłego roku, jednak nowelizacja rozporządzenia limitująca wagę pojazdu do 30 kg zmusiła TIER do zakończenia pilotażu cięższych, lecz bezpieczniejszych pojazdów. Naświetliło to niezwykle istotną kwestię – konieczność dopasowania obowiązującej legislacji do realiów rynkowych, tak aby nie stała się ona ograniczeniem na drodze rozwoju jeszcze bezpieczniejszych pojazdów.
„Bezpieczeństwo to nasz absolutny priorytet. Mamy nadzieję, że przepisy pozwolą nam na dalsze rozwijanie oferty o jeszcze bezpieczniejsze modele e-hulajnóg wyposażonych w kaski czy kierunkowskazy” – dodaje Mathieu Deloly.
Plany na kolejny rok
W Polsce TIER działa obecnie w 26 miastach - od Krakowa do Szczecina i Trójmiasta. W tym roku operator zamierza wejść także m.in. do Katowic i Wrocławia i podwoić całkowitą liczbę dostępnych e-hulajnóg. Dzięki temu globalny lider mikromobilności stanie się największym operatorem tego obszaru także na polskim rynku. Plany na ten rok zakładają również wejście w zupełnie nowy sektor działania, czyli B2B w postaci oferty „TIER for business”. To propozycja dla firm, które w trosce o środowisko będą mogły wykupić dla swoich pracowników w ramach benefitów pakiety bezpłatnych minut jazdy hulajnogami elektrycznymi TIER. Więcej informacji znajduje się na stronie.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.