Tive pozyskuje 54 mln USD w ramach finansowania serii B prowadzonego przez AXA
Tive, Inc., firma będąca pionierem rozwiązań dotyczących pełnej widoczności łańcucha dostaw, która łączy najnowocześniejszą technologię i logistykę, ogłosiła pozyskanie finansowania serii B o wartości 54 mln USD w ramach postępowania prowadzonego przez AXA Venture Partners, z udziałem Sorenson Capital, Qualcomm Ventures, Fifth Wall, SJF Ventures, Supply Chain Ventures oraz Floating Point, a także dotychczasowych inwestorów RRE Ventures, Two Sigma Ventures, NextView Ventures, Hyperplane Ventures i Broom Ventures. .
W 2021 r. firma Tive zwiększyła przychody o 400%, pozyskała ponad 200 nowych klientów i rozszerzyła swój globalny zasięg, m.in. otwierając pod koniec roku biuro w Katowicach. Dzięki pozyskanym funduszom, Tive będzie mogła wprowadzać innowacje, nowe usługi, nowoczesne rozwiązania z zakresu zarządzania danymi oraz zwiększać swoją globalną obecność.
Nr 1 w dziedzinie monitorowania stanu i lokalizacji przesyłek w łańcuchu dostaw
Tive wciąż wyprzedza konkurencję i wprowadza innowacje dzięki najbardziej zaawansowanym wieloczujnikowym trackerom, intuicyjnej platformie SaaS i usłudze monitorowania przesyłek na żywo 24/7. Jako wiodący dostawca technologii śledzenia łańcucha dostaw, firma zapewnia widoczność przesyłek w czasie rzeczywistym w ponad 200 krajach i pomaga uchronić tysiące przesyłek przed opóźnieniami, uszkodzeniem, zepsuciem lub odrzuceniem.
Wychodząc naprzeciw potrzebom branży logistycznej
„Tive pomaga specjalistom zarządzającym łańcuchami dostaw oraz logistykom. Zapewniamy każdemu spedytorowi i dostawcy usług logistycznych najlepszą widoczność i narzędzia do bieżącego monitorowania” – powiedział Krenar Komoni, założyciel i dyrektor generalny Tive. – „Dzięki nieustannemu zaangażowaniu naszych inwestorów dostarczamy naszym klientom najnowsze innowacyjne rozwiązania i umacniamy naszą pozycję jako globalnego dostawcy informacji o wysyłce, co przyczynia się do budowy nowej generacji zrównoważonych i wydajnych łańcuchów dostaw”.
W 2019 roku, z inicjatywy Tive powstała Open Visibility Network (OVN), której celem jest realizacja wizji świata, w którym wszystko i wszyscy są ze sobą połączeni. OVN udostępnia dane oraz analizy na poziomie przesyłki wspólnym klientom członków sieci i jest otwarta na wszystkie technologie, które umożliwiają udział interesariuszom. Obecni członkowie i partnerzy OVN to m.in. project44, FourKites, TransVoyant, FarEye, Marine Traffic, Everstream Analytics i wiele innych.
„Tive rozwija się w imponującym tempie, zdecydowanie realizując swoją wizję, w której wszystko i wszyscy są ze sobą połączeni. Widoczność łańcucha dostaw stała się kluczowa w rozwiązywaniu problemów w dzisiejszym świecie, a Tive wyłoniło się jako światowy lider rynku” – powiedział Alex Scherbakovsky, General Partner w AXA Ventures Partners. „Kompleksowość danych oferowanych przez Tive i łatwość dostępu dla spedytorów, dostawców usług logistycznych i przewoźników są najwyższym poziomie. Wierzymy, że rozwiązanie nowej generacji i sieć Tive będą się nadal rozwijać”.
O Tive, Incl.
Tive to wiodący dostawca informacji o widoczności łańcucha dostaw w czasie rzeczywistym, które pomagają specjalistom ds. logistyki aktywnie zarządzać lokalizacją i stanem przesyłek w tranzycie. Dzięki Tive nadawcy, przewoźnicy i dostawcy usług logistycznych (LSP) eliminują opóźnienia, uszkodzenia i awarie przesyłek. Rozwiązanie firmy Tive dostarcza dane generowane przez wiodące w branży urządzenia śledzące, umożliwiając klientom aktywną optymalizację ich wysyłek, poprawę doświadczenia klientów i wgląd w łańcuch dostaw w czasie rzeczywistym. Firma Tive Inc rozpoczęła działalność w 2015 roku w USA. Obecnie posiada biura w Ameryce Północnej (Boston, USA), Niemczech, Holandii, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Kosowie i Australii. Na przełomie 2021 i 2022 roku firma otworzyła pierwsze biuro w Polsce, w Katowicach.
O AXA Venture Partners
AXA Venture Partners (AVP) to globalna firma venture capital zarządzająca aktywami o wartości ponad 1,5 mld USD. AVP inwestuje na w szybko rozwijające się firmy technologiczne w sektorach przedsiębiorstw, fintech, konsumenckim i cyfrowej opieki zdrowotnej. Posiadając biura w Nowym Jorku, San Francisco, Londynie, Paryżu i Singapurze, AVP pomaga firmom w ekspansji międzynarodowej. AVP oferuje również spółkom portfelowym wyjątkowe możliwości rozwoju biznesowego w celu dalszego przyspieszenia ich wzrostu.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.