Top Green Supply Chain Partner 2021 dla CEVA Logistics
CEVA Logistics po raz kolejny otrzymała tytuł G75 Green Supply Chain Partner. Globalną wizją CEVA jest prowadzenie działalności w sposób etyczny i zrównoważony, od magazynowania przez usługi transportowe po zamówienia, z poszanowaniem integralności ludzi i planety.
G75 Green Supply Chain Partner jest wyrazem uznania dla działań na rzecz zrównoważonych łańcuchów dostaw, realizowanych przez CEVA w Ameryce Północnej. Nagrodę przyznaje zespół dziennikarzy amerykańskiego magazynu branżowego Inbound Logistics. Otrzymują ją firmy, które angażują się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju globalnego łańcucha dostaw i społecznej odpowiedzialności biznesu. Doceniane są najlepsze praktyki, które są przez nie rozwijane i wdrażane oraz wywierają pozytywny wpływ na środowisko naturalne.
CEVA została wyróżniona za rozszerzanie współpracy z partnerami transportowymi w zakresie działań proekologicznych, realizację programów sadzenia drzew i sprzątania parków oraz wykorzystanie elektrycznych lub zasilanych LNG urządzeń do przeładunku, pojazdów i ciągników. CEVA została doceniona także za programy recyklingowe oraz kontynuację realizacji projektów związanych z wykorzystaniem energii słonecznej i oświetlenia LED.
Jednym ze znaczących osiągnięć w zakresie efektywności była przeprowadzona w ostatnim czasie wewnętrzna analiza danych dotyczących transportu lądowego. Jej efektem było przeprojektowanie amerykańskiej sieci hubów i wytycznych tras. Dzięki temu w 2021 roku CEVA mogła zoptymalizować przebiegi, redukując je o 1 609 334 km i zmniejszyć emisję o 1 600 ton CO2.
Zielone łańcuchy dostaw CEVA
Polityka zrównoważonego rozwoju realizowana przez CEVA Logistics we wszystkich oddziałach na świecie, opiera się na trzech filarach: działania na rzecz ludzi, planety i sprawiedliwego handlu.
CEVA jest zaangażowana w działania na rzecz planety w zakresie zmian klimatycznych, jakości powietrza i bioróżnorodności. Celem jest osiągnięcie neutralności pod względem emisji CO2 do 2050 r., przy zachowaniu morskiej różnorodności biologicznej. Dlatego też w transporcie morskim, w ramach rozwiązań Green Ocean, CEVA stawia na wykorzystanie alternatywnych źródeł energii, tj. biopaliwo i LNG, tym samym minimalizując emisje gazów cieplarnianych. Oferuje też klientom możliwość zrekompensowania 100% emisji CO2 poprzez m.in. programy zalesiania. CEVA angażuje się też w projekty na rzecz zrównoważonego transportu lotniczego. Jako pierwsza firma logistyczna przystąpiła do United Airlines Eco-Skies Alliance SM, pionierskiego programu ukierunkowanego na współpracę największych, globalnych korporacji z liniami lotniczymi. Wraz z innymi liderami stowarzyszenia, planowany jest zakup ok. 3,4 mln galonów zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF). W porównaniu z konwencjonalnym paliwem lotniczym, przy blisko 80 proc. redukcji emisji CO2, taka ilość SAF wystarczy do zmniejszenia ok. 31 tys. ton metrycznych emisji gazów cieplarnianych, co równa się ponad 200 mln mil przelotów pasażerskich. CEVA dołączyła też do stowarzyszenia Sustainable Air Freight Alliance (SAFA), skupiającego linie lotnicze, firmy żeglugowe i spedycyjne, zaangażowane w pomiary i redukcję CO2.
We wszystkich oddziałach na świecie CEVA inwestuje także w ekologiczne rozwiązania transportowe, takie jak elektryczne i zasilane gazem ziemnym samochody, ciągniki czy urządzenia do rozładunku. Firma przykłada też szczególną wagę do zrównoważonego zarządzania centrami dystrybucyjnymi i magazynami. To właśnie tu wdrażane są najnowocześniejsze rozwiązania i technologie, m.in. panele słoneczne, systemy ponownego wykorzystania wody deszczowej i termoakustyczne, także zarządzanie odpadami i oświetlenie LED. Przykładem może być magazyn typu greenfield w brazylijskim Jundai, wyznaczający standardy zrównoważonego magazynowania w Ameryce Łacińskiej czy właśnie uruchomiony magazyn o powierzchni 14 tys. mkw. w Ruhale na Filipinach. Zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju zarządzane będzie też nowe, zautomatyzowane centrum dystrybucji e-commerce w Magnicach k/Wrocławia.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.