Transport małych ładunków – wyzwania i rozwiązania
MSL
ul. Wołoska 9
02-583 Warszawa
kinga.gora|mslgroup.com| |kinga.gora|mslgroup.com
+48 690 457 521
https://media.mslgroup.pl/3359/releases
Pandemia i związane z nią lokalne zamknięcia przyczyniły się do znaczącego wzrostu rynku e-commerce na całym świecie. Trend ten nie ominął także Polski. Co więcej, prawie 85% Polaków deklaruje, że nawet po zakończeniu pandemii nie zamierza zmniejszać częstotliwości e-zakupów.[1] Prowadzi to bezpośrednio do zwiększonego zapotrzebowania na transport LTL i wysyłki mniejszych ładunków z większą częstotliwością. Jak specjaliści logistyki mogą opracować opłacalną kosztowo i niezawodną strategię transportu LTL?
Wyzwania transportu LTL
LTL to sposób transportu, w którym mniejsze paczki, czyli ładunki częściowe łączone są w całopojazdowe ładunki wieloprzystankowe. To rozwiązanie nie tylko bardzo wydajne, ale również przyjazne dla środowiska. Koszty wysyłki zależą od wykorzystanego miejsca, klasy wysyłanych przedmiotów oraz lokalizacji odbioru i miejsca docelowego. Chociaż wysyłka LTL jest zazwyczaj tańszym środkiem transportu, może okazać się bardzo kosztowna, jeśli spedytorzy nie pracują z niezawodnymi przewoźnikami.
Moje wieloletnie doświadczenie w branży logistycznej pokazało mi, że nic nie przebije łatwego dostępu do niezawodnej, spójnej sieci transportowej. Jeśli nie nawiązałeś długotrwałych relacji i nie masz zaufania do przewoźników, z którymi współpracujesz, skąd możesz mieć pewność, że ładunek dotrze na czas w całości, zwłaszcza jeśli pojawią się nieplanowane zakłócenia? – mówi Arkadiusz Glinka, dyrektor ds. zarządzania produktem w C.H. Robinson Europa.
Niezawodne sieci transportowe
W świecie, w którym wymagania konsumentów stale rosną, firmy muszą mieć pewność, że ich metody wysyłki są zgodne z potrzebami klientów. Wysyłka LTL poprawia wydajność i szybkość dostaw, omijając konieczność zapełnienia całej ciężarówki własnymi przesyłkami. Jednak, aby uzyskać tę przewagę, spedytorzy potrzebują dostawców, na których mogą w pełni polegać.
W C.H. Robinson, od lat współpracujemy ze sprawdzonymi i godnymi zaufania przewoźnikami w całej Europie. Dzięki temu nasi klienci mogą być pewni, że do transportu ich ładunków dostępna będzie odpowiednia ładowność ciężarówek – nawet w czasach ograniczonej przepustowości, której doświadczamy w dzisiejszych czasach. Co więcej, nagradzamy naszych przewoźników za terminowe działanie i zapewnianie pełnej widoczności przez cały czas trwania wysyłki, aby zapewnić najwyższą jakość usług. Przewoźnicy korzystają z narzędzi cyfrowych i automatycznych aktualizacji, aby nasi klienci otrzymywali informacje o swoich przesyłkach w czasie rzeczywistym, wtedy, gdy najbardziej ich potrzebują – dodaje Arkadiusz Glinka.
Wiodąca w branży technologia dla LTL
Korzystanie z usług i rozwiązań jednego dostawcy może przynieść wiele oszczędności czasu i pieniędzy. Wybierając zewnętrznego dostawcę do współpracy, nadawcy powinni wziąć pod uwagę, czy jest on w stanie odpowiedzieć na wszystkie potrzeby, niezależnie od ich wielkości lub złożoności. Istotne jest również to z jakiej technologii korzysta. Idealnie, gdy ten wybrany dostawca używa jednego systemu zarządzania transportem, działającego w oparciu o technologię premium. Zapewnia ona optymalizację transportu, widoczność oraz inteligentne systemy wysyłek. Rozwiązania te obniżają koszty, poprawiają wydajność i zapewniają przewagę konkurencyjną łańcuchom dostaw – zarówno globalnym, jak i lokalnym, ponieważ zapewniają widoczność w czasie rzeczywistym, dzięki czemu można szybko reagować i rozwiązywać pojawiające się problemy.
Łącząc naszą wiodącą w branży platformę Navisphere, zbudowaną przez i dla ekspertów ds. łańcucha dostaw, z wiedzą naszych ekspertów branżowych, możemy sprawdzić i zoptymalizować każdy łańcuch dostaw. Na tej podstawie rekomendujemy czy i jak najlepiej zastosować strategię LTL. Dzięki temu oszczędzamy czas i obniżamy koszty, a nasi klienci mogą identyfikować i łączyć lub grupować ładunki od wielu nadawców – powiedział Arkadiusz Glinka.
[1] Raport PwC i Digital Experts Club „Strategie, które wygrywają. Liderzy e-commerce o rozwoju handlu internetowego”
O firmie C.H. Robinson
C.H. Robinson zaspokaja potrzeby logistyczne firm na całym świecie i w różnych branżach, od tych prostych po najbardziej złożone. Zarządzając ładunkami o wartości ponad 21 miliardów dolarów oraz 19 milionami przesyłek rocznie, jesteśmy największą platformą logistyczną na świecie, a dzięki naszej rozwijającej się oraz wielojęzycznej sieci jesteśmy jednym z wiodących przewoźników drogowych i spedytorów w Europie. Nasz multimodalny system zarządzania transportem w połączeniu ze specjalistyczną wiedzą pozwala nam dostarczać inteligentne rozwiązania dla ponad 105 000 klientów i 73 000 przewoźników kontraktowych oraz zapewnia im przewagę, dzięki której poprawiają swoje wyniki biznesowe. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź nas na www.chrobinson.pl/pl-pl/ (Nasdaq: CHRW).

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.