Trzy główne trendy w branży TSL
Lawenda Public Relations
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Trendy w branży TSL, na które wskazują eksperci, obejmują skracanie łańcuchów dostaw, coraz większą popularność transportu intermodalnego i realizację celów zrównoważonego rozwoju, głównie poprzez redukcję śladu węglowego. To, co stoi u podstaw tych działań, a zarazem jest istotą tej branży, to nienaruszony i bezpiecznie dostarczony towar.
Bezpieczeństwo i pewność dostaw to podstawa działania firm w branżach produkcyjnych i usługowych, gdzie dostępność surowców, produktów i półproduktów decyduje o płynności funkcjonowania biznesu. Geopolityczne zawirowania sprawiają jednak, że odporność firm należy budować poprzez bliskość producentów i dostawców. Oznacza to też redukcję liczby pośredników, co sprawia, że finalne produkty mogą dotrzeć do klientów szybciej, a ich jakość będzie wyższa ze względu na mniejszą liczbę etapów transportowania i magazynowania. Kluczowe jest jednak odpowiednie zabezpieczenie ładunków, dzięki czemu produkty dotrą nienaruszone, a wszelkie próby manipulacji zostaną natychmiast wykryte.
– Zabezpieczenie to niezwykle ważny etap, który wymaga dobrania odpowiedniego i dostosowanego do faktycznych potrzeb rozwiązania. Warto to konsultować, by z szerokiej gamy dostępnych plomb, od plastikowych, po metalowe, kontenerowe czy elektroniczne, które pełnią zarówno funkcje zabezpieczające, jak i identyfikacyjne, dobrać właściwe. Trzeba wiedzieć, kiedy należy skorzystać z zabezpieczeń spełniających normy ISO 17712 High Security, kryteria bezpieczeństwa C-TPAT, a kiedy sprawdzą się te mniej zaawansowane – mówi Katarzyna Bieńkowska, prezes zarządu Silny&Salamon.
Skracane łańcuchy dostaw oznaczają korzyści zarówno finansowe, czasowe i jakościowe, co wymaga doboru sprawdzonych kooperantów.
Transport intermodalny
Rosnące znaczenie transportu intermodalnego wynika z konieczności poszukiwania efektywności i optymalizacji kosztów logistyki. Łączy on różne środki przewozu (morski, kolejowy, drogowy) i choć czasem może trwać nieco dłużej, jest bardziej opłacalny, pozwala zmniejszyć natężenie ruchu na drogach, a tym samym redukować ślad węglowy. W transporcie intermodalnym coraz więcej ładunków przewożonych jest w kontenerach, które będąc jedną, dobrze zabezpieczoną jednostką transportową, pozostają zaplombowane w całej trasie. W ten sposób ładunek jest łatwiejszy do przemieszczania, lepiej chroniony przed kradzieżą i wpływem czynników atmosferycznych.
– Tu sprawdzają się plomby butelkowe z rodziny Maxi Sal, które zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa, a wszelkie ślady manipulacji widoczne są na nich zarówno na trzpieniu, jak i butelkowej obudowie. Są to zabezpieczenia typu high security wykonane z wytrzymałych stopów stali, pokryte tworzywem sztucznym ABS, gdzie siła zrywania wynosi od 1100 kg – podkreśla Katarzyna Bieńkowska.
W końcowym etapie transportu intermodalnego kluczową rolę odgrywają nowocześnie zorganizowane Tam już w zależności od polityki firmy, specyfiki towaru i ryzyk związanych z danym transportem, samochody są zabezpieczane różnymi typami plomb.
Zrównoważony rozwój
Operacje logistyczne mają bezpośredni wpływ na środowisko, dlatego w strategiach ESG wielu firm z branży TSL, znajduje się coraz więcej inicjatyw mających na celu redukcję śladu węglowego, zmniejszenie zużycia surowców i zasobów oraz masy generowanych opakowań.
– Z naszymi klientami z branży TSL współpracujemy już na etapie projektowania zabezpieczenia, aby dążyć do minimalizacji odpadów i dobierać rozwiązania monomateriałowe. Zachęcamy także do stosowania zbiorczych i wielorazowych opakowań transportowych. Widzę, jak towarzysząca nam od lat filozofia, bardzo dobrze wpisuje się dziś w cele ESG. Zabezpieczenie produktów, ładunków i przestrzeni już na samym początku procesu logistycznego minimalizuje straty i oszczędza zasoby – podsumowuje Katarzyna Bieńkowska.
Przy wdrażaniu praktyk ESG firmy powinny się koncentrować się na obszarach, na które mają bezpośredni i istotny wpływ. Poza doborem oszczędnych opakowań, monomateriałowych zabezpieczeń, dla firm z branży TSL oznacza to też optymalizację tras i sięganie po innowacyjne narzędzia, jakimi są zabezpieczenia elektroniczne. Wielorazowa plomba elektroniczna wraz z platformą (w wersji webowej i mobilnej) działając w koncepcji IoT, natychmiastowo dostarcza informacji o położeniu, przebiegu trasy i statusie zabezpieczenia w każdym punkcie drogi. Takie rozwiązanie można zintegrować z dowolnym systemem zarządzania, co stanowi bazę do optymalizacji kolejnych procesów.
Partner od zabezpieczeń w gdyńskim porcie
Ponad 30-letnie doświadczenie firmy Silny&Salamon w zabezpieczaniu łańcuchów dostaw i optymalizacji procesów opiera się na długofalowych współpracach z klientami, wiedzy na temat projektowania dedykowanych rozwiązań, a także synergii usług ze spółką córką ISS RFID, która uzupełnia ofertę o inteligentne rozwiązania oparte na technologii RFID. Nie bez znaczenia jest też lokalizacja obu firm obok prężnie rozwijającego się Portu Gdynia, którego rola w zakresie obsługi transportów intermodalnych stale rośnie.
Branżę TSL kształtuje wiele podmiotów, które oferują usługi transportowe, magazynowe i logistyczne oraz powiązane z nimi, dlatego, aby sektor rozwijał się, sprawnie odpowiadał na dynamicznie zmieniające się oczekiwania klientów, a zarazem wpisywał się w kierunek zrównoważonego rozwoju, niezbędna jest współpraca i wymiana doświadczeń.
Więcej informacji o zabezpieczeniach dla różnych produktów w całym łańcuch dostaw można znaleźć na www.plomby.biz i www.pakowanie.biz oraz na profilach LinkedIn: Silny & Salamon Sp. z o.o. (profil główny) i Silny & Salamon - autoryzowany dystrybutor SEE - Autobag.
EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw
CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.