Komunikaty PR

Travatar.ai, startup walczący ze szkodliwymi botami wchodzi w drugi etap rozwoju

2023-03-21  |  10:00
Biuro prasowe

Travatar.ai to wielokrotnie wyróżniony startup zajmujący się analizą i wykrywaniem sztucznego ruchu na stronach internetowych (popularnie nazywanym botami). Boty to programy komputerowe, która są dzisiaj wykorzystywane nie tylko jako tzw. chatboty, ale również do wyklikiwania kampanii reklamowych, wykradania danych, czy też szerzenia dezinformacji. Wykorzystując nowoczesną technologię System Travatar jest w stanie odróżnić człowieka od zaawansowanych botów, redukując w ten sposób skalę strat. Według raportów Statista szacuje się, że w 2023 roku firmy stracą 100 mld USD przez oszustwa reklamowe (ad fraud) spowodowane przez szkodliwe boty. Travatar.ai w 2022 roku pozyskał finansowanie od inwestora, wsparte środkami NCBR w ramach programu BRIdge Alfa.

 

– Pomysł na nasze rozwiązanie powstał z realnej potrzeby. Według szacunków obecnie nawet 42 proc. ruchu na stronach internetowych to ruch sztuczny, a to dopiero początek, gdyż tworzenie „fake” profili i botów wykorzystujących AI na bardzo dużą skalę dopiero się zaczyna. Boty są o wiele bardziej zaawansowane i lepiej imitują zachowanie człowieka niż jeszcze kilka lat temu. Oznacza to, że firmy będą ponosiły coraz większe straty, nawet o tym nie wiedząc – mówi Jakub Kisiel, współzałożyciel i prezes Travatar

Travatar zmienia możliwości marketingu cyfrowego stosowanego przez różne biznesy w dwóch kluczowych obszarach. Jedną z nich jest ochrona budżetu reklamowego, który wyklikiwany przez boty można odzyskać, a średnio jest to ok. 15%. Tylko w 2022 roku firmy straciły 81 mld USD z powodu oszustw reklamowych i jest to wzrost o ponad 25 proc. w porównaniu do roku 2021. Z kolei w 2023 roku straty te mogą wynieść nawet 100 mld USD. Jest to realny problem, a to tylko część naszego rozwiązania 

– Drugim obszarem jest dostarczenie rzetelnych danych analitycznych, czyli bez danych generowanych przez boty. Dzisiaj większość narzędzi analitycznych dostarcza dane zmieszane, czyli wygenerowane przez człowieka i przez boty, jako ten sam rodzaj ruchu. Travatar to zmienia. Firmy zazwyczaj nie zdają sobie sprawy, że segmentacja ich użytkowników może być błędnie tworzona i realnie nie wiedzą jak tak naprawdę zachowują się ich prawdziwi klienci – dodaje Jakub Kisiel.

Spółka zakończyła testy i pilotażowe wdrożenia swojego rozwiązania, obecnie oferuje rozwiązanie głównie firmom z sektora ecommerce i agencjom marketingowym. Zespół Travatara składa się z 10 osób, w tym z ekspertów zajmujących się AI oraz sektorem cyberbezpieczeństwa.

 

– Rozmawiamy już z pierwszymi partnerami o wdrożeniu naszego rozwiązania. Chcemy w tym roku dotrzeć do firm z USA, Wielkiej Brytanii i Polski. Zakładamy, że największe zainteresowanie znajdziemy wśród klientów z branż marketingu oraz sklepów online, e-commerce – dodaje Jakub Kisiel.
– W 2022 roku pozyskaliśmy finansowanie w ramach rundy pre-seed, a w tym chcemy przeprowadzić rundę seed i pozyskać 5,5 mln zł – zapowiada Jakub Kisiel.

 

Travatar.ai brał udział w kilku międzynarodowych programach akceleracyjnych i inkubacyjnych, takich jak Startup Wise Guys (CyberTrack), F10.Global, Scale-up Champions (Deep Tech) i New Nordic Leads.

Firma ma za sobą pierwsze pilotaże, a w 2023 roku wychodzi z ofertą do klientów, partnerów i nowych inwestorów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.