Komunikaty PR

Trendy w finansach po COVID-19

2020-10-27  |  09:45
Biuro prasowe

Niepewność co do przyszłości osiągnęła swój limit, jednak ostatnie miesiące z pandemią dały już obraz, w którym kierunku będzie podążała branża finansowa, twierdzą eksperci DataArt, firmy zajmującej się konsultingiem technologicznym. 

Wymuszone zmiany w harmonogramie pracy wpłynęły na stan psychiczny menedżerów: co dziwne, ogólny poziom stresu u nich spadł. Podczas gdy najlepsi menedżerowie stoją przed nowymi wyzwaniami, większość obserwuje ogólny wzrost wydajności. Po zaprzestaniu spędzania czasu na wyjazdach do innych biur i licznych przerwach, które występują w ciągu dnia pracy, wielu menedżerów zyskało od godziny do trzech w swoim dziennym harmonogramie. Ten czas mogli przeznaczyć na zdobywanie nowych umiejętności i komunikację z bliskimi, co zmniejszyło poziom lęku i poprawiło funkcje poznawcze. Liderzy już teraz wykorzystują nową wiedzę, aby przemyśleć przeszłe decyzje i planować przyszłość swoich firm.

W DataArt obserwujemy zwiększoną kreatywność wśród klientów i większą otwartość na transformację u liderów branży. Test w skrajnych warunkach, którym okazał się COVID-19, ujawnił wiele cech, wartości, mocnych i słabych stron firmy. Lepsze zrozumienie własnych potrzeb pozwala naturalnie zająć się modernizacją starych i tworzeniem nowych systemów.

Najmniej dotknięty

Banki, fundusze inwestycyjne oraz firmy fintech od dawna czują się komfortowo we wprowadzaniu nowych produktów i procesów cyfrowych, więc izolacja nie dotknęła ich tak mocno, jak operatorów wycieczek, hoteli, lig sportowych czy handelu detalicznego. Najbardziej ucierpiały instytucje kredytowe i firmy zarządzające majątkiem, które utraciły bezpośredni dostęp do swoich klientów. Z drugiej strony, zdecydowanymi zwycięzcami okazały się fundusze inwestycyjne, które wykorzystały ten moment, aby kupić spółki, które upadły lub obiecały dobre zyski w okresie ożywienia i wzrostu, który nieuchronnie nadejdzie po kryzysie.

Początkowo powszechne przenoszenie się z biura do domów doprowadziło do pewnych zakłóceń, ale wszyscy klienci w naszej praktyce finansowej szybko zrekonfigurowali procesy. Oczywiste jest, że tryb pracy zdalnej nie wpłynął w żaden sposób na nasze relacje z klientami, ponieważ większość zespołów DataArt była już wcześniej rozproszona i współdziałała z klientami zdalnie.

Przyspieszenie transformacji cyfrowej

CEO firmy Microsoft, Satya Nadella, prawdopodobnie najlepiej opisał sytuację: W ciągu dwóch miesięcy widzieliśmy takie rezultaty cyfrowej transformacji, których osiągnięcie zajmowało wcześniej dwa lata. Zainteresowanie naszych klientów cyfryzacją i cyfrowymi produktami do samoobsługi podwoiło się. Ci, którzy nadal korzystali z lokalnych centrów danych, przyspieszyli wdrażanie usług chmurowych.

Co ciekawe, bezpośrednią konsekwencją szybkiego przejścia do pracy zdalnej stało się zwiększone zainteresowanie narzędziami do wyszukiwania informacji w korporacyjnych bazach danych. Wcześniej, jeśli trzeba było coś wyjaśnić na temat działalności klienta lub partnera, wystarczyło porozmawiać z odpowiednią osobą w biurze w ramach całkowicie rutynowej interakcji. Kiedy bezpośredni kontakt był ograniczony, cyfrowe interfejsy do zarządzania informacjami w przedsiębiorstwie okazały się bardzo przydatne.

Praca zdalna. Dżin wypuszczony z butelki?

Ogromna liczba osób będzie nadal pracować w domu nawet po formalnym otwarciu biur. W wielu firmach brakuje miejsca, aby sprostać wymaganiom pracowników w zakresie dystansu społecznego. Niektórzy już zapowiedzieli, że przedłużą zdalną pracę przynajmniej do końca roku. Ale co najważniejsze, możliwość ciągłej pracy w domu nie wygląda już tak egzotycznie, typowo tylko dla niektórych, stosunkowo wąskich obszarów działalności. Wpływa to również na rozwój narzędzi do komunikacji online, a także rozszerza funkcjonalności komunikatorów, interfejsów konwersacyjnych i rozwiązań wielokanałowych. Na przykład: klienci banku nie będą musieli wykonywać kilku czynności, takich jak dzwonienie, aby wysłać bezpieczne żądanie i zobaczyć odpowiedź w aplikacji. Narzędzia komunikacyjne zintegrowane z bankowością internetową za pośrednictwem jednego interfejsu będą się rozwijać coraz szybciej.

Tradycyjne procesy biznesowe są skazane na porażkę

Kryzys COVID-19 wpłynie na priorytety rozwoju biznesu nie tylko w 2020 roku, ale także w kolejnych latach. Skok w transformacji cyfrowej wymusi przemyślenie wielu tradycyjnych procesów biznesowych, które opierają się na papierowych dokumentach i osobistych interakcjach między ludźmi. Oczekujemy, że organizacje będą kładły jeszcze większy nacisk na komunikację online z klientami, dostawcami, partnerami i innymi zewnętrznymi kontrahentami.

Inteligentne technologie do automatyzacji odegrają ważną rolę w tym procesie, koncentrując się na automatyzacji poszczególnych zadań i przebudowie procesów biznesowych. Organizacje będą musiały przyciągać tych, którzy chcą się uczyć, kierować nimi i pomagać im rozwijać się w nowym kierunku. Dlatego też duża uwaga zostanie zwrócona na zarządzanie zespołem i narzędzia do organizacji współpracy, które pozwolą skutecznie wprowadzać nowych pracowników do projektów.

Nadrzędne znaczenie będą miały również kwestie bezpieczeństwa. W przeszłości poświęcano im wiele uwagi, ale znaczny wzrost ilości pracy wykonywanej w domu stwarza nowe wyzwania dla specjalistów ds. bezpieczeństwa informacji. Niektóre działania w regulowanych branżach, które wcześniej były wykonywane tylko w biurze, będą wymagały nowych modeli w kontekście bezpieczeństwa i zgodności.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse BRAK ZDJĘCIA
2024-07-31 | 01:00

2024 kolejnym rokiem z rekordową liczbą upadłości konsumenckich

W I kwartale 2024 r. upadłość konsumencką ogłosiło 5396 osób, podobnie było w tym samym okresie w roku poprzednim (5352) – wynika z danych COIG. Rok 2023 był jednak rekordowy pod tym względem – na taki krok
Finanse Fundacje rodzinne coraz bardziej popularne w Polsce
2024-07-30 | 21:00

Fundacje rodzinne coraz bardziej popularne w Polsce

Kancelaria Finansowa LEX prowadzi licznik fundacji rodzinnych dzięki któremu możliwe jest szczegółowe śledzenie trendów związanych fundacjami rodzinnymi w
Finanse Rowerowy obraz Polski – czy stoimy przed kolejną rewolucją?
2024-07-30 | 14:30

Rowerowy obraz Polski – czy stoimy przed kolejną rewolucją?

Jak wynika z najnowszego badania zrealizowanego przez Santander Leasing wśród ogółu Polaków jedna dziesiąta badanych (10 proc.) deklaruje, że posiada własny rower

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zbiory czereśni zakończyły się o miesiąc wcześniej niż zazwyczaj. Z powodu szybszej wegetacji owoce przypominają te z południa Europy

Zmiany klimatyczne wpływają na uprawy i zbiory owoców. Drzewa czereśni zakwitły w tym roku o kilka tygodni wcześniej niż zazwyczaj. Ciepła i słoneczna pogoda już w marcu przyspieszyła kwitnienie. W efekcie, o ile w poprzednich latach czereśnie można było kupić jeszcze w sierpniu, w tym roku już w lipcu zbierano późne odmiany. – Sezon wegetacyjny był o wiele dłuższy, a temperatura była wysoka w trakcie dojrzewania owoców. To warunki porównywalne z włoskim klimatem, a owoce, które udało nam się wyprodukować, są doskonałej jakości – mówi Krzysztof Czarnecki, wiceprezes Związku Sadowników RP. Część upraw zniszczyły jednak kwietniowe przymrozki.

Prawo

Osoby z niepełnosprawnością i ich opiekunowie czekają na ustawę o asystencji osobistej. Dzięki niej może wzrosnąć zainteresowanie pracą w tym zawodzie

Polska jest jednym z ostatnich europejskich krajów bez ustawy o asystencji osobistej. Tymczasem wspieranie osób z niepełnosprawnościami w różnych aspektach życia może mieć kluczowe znaczenie dla rynku pracy. Zatrudnienie będzie mogła znaleźć część osób z niepełnosprawnościami i ich opiekunowie. Stworzy to też duże zapotrzebowanie na pracę asystentów. Dziś część z nich nie chce podejmować niepewnego zatrudnienia, nieuregulowanego w przepisach. – Jest przestrzeń dla tego nowego, bardzo prestiżowego w Europie zawodu asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością, który wesprze system ochrony zdrowia – przekonuje Małgorzata Szumowska, prezeska Fundacji Centrum Edukacji Niewidzialna.

Bankowość

Małe i średnie firmy czeka szereg wyzwań związanych ze zrównoważonym rozwojem. Banki chcą im w tym pomagać

Hasła takie jak zrównoważony rozwój, ESG, taksonomia czy dekarbonizacja będą w nadchodzącym czasie dotyczyć nie tylko korporacji, ale też małych i średnich firm. Chcąc pozostać konkurencyjnymi uczestnikami łańcucha dostaw, także mniejsze podmioty  będą musiały wypełnić unijne wymogi i realizować proekologiczne projekty. To jednak oznacza dla nich szereg wyzwań, związanych chociażby z poznaniem wymogów unijnych, terminów ich realizacji i całym aspektem ich wdrożenia. Wydany właśnie przez Bank Ochrony Środowiska przewodnik, podsumowujący najważniejsze wyzwania legislacyjne, ma pomóc przedsiębiorcom się odnaleźć w gąszczu regulacji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.