TRWA DOBRA PASSA GALERII KATOWICKIEJ. PODSUMOWANIE ROKU

Agencja PR
Open Media
Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl
Galeria Katowicka, należąca do Employees Provident Fund of Malaysia reprezentowanego przez Savills Investment Management i zarządzana przez APSYS Polska, rok 2019 może zaliczyć do wyjątkowo udanych. Marketing miejsca, pionierskie projekty CSR i realizacja spójnej strategii działań, umocniły wizerunek Galerii na rynku oraz przełożyły się na świetne wyniki biznesowe. To już kolejne 12 miesięcy, które Katowicka zamyka wyraźnym wzrostem liczby odwiedzających i obrotów najemców.
Galeria Katowicka zakończyła 2019 imponującą liczbą odwiedzających - roczny footfall przekroczył 16 mln osób. Średnia zwyżka frekwencji w 2019 vs 2018 wyniosła 4%; były miesiące, gdzie wzrosty odwiedzalności (w porównaniu do adekwatnych miesięcy 2018), były kilkunastoprocentowe – najwyższy wyniósł 13%. Te rezultaty wsparte były również wzrostem sprzedaży – w skali roku to ok. 6%. Osiągnięte wysokie wyniki pokazują, że – pomimo narzuconych przez rynek wyzwań w postaci zwiększenia liczby niehandlowych niedziel, dużej aktywności konkurencji oraz fazy życia rynkowego jako dojrzałe centrum handlowe - Katowicka obrała skuteczną drogę działania.
Zmiany w tenant-mix
W Katowickiej pojawiło się ponad 20 nowych najemców, którzy uzupełnili i uatrakcyjnili jej dotychczasową ofertę. Wzmocniona została głównie reprezentacja branży usługowej, modowej i restauracyjnej. To zarówno duże marki, które śląski debiut miały właśnie w Galerii Katowickiej – np. światowe Monki, Kawiarnia Nakielny, gelateria Ice Dream czy pierwszy restauracyjny Papa Diego, jak i lokalne salony i punkty – bistro Moodro City czy Nipplex. W formule pop-up store zadebiutował tu również wyjątkowy butik, KTW Fashion Week Pop-up Store, będący efektem współpracy dwóch ważnych wydarzeń modowych: trzeciej edycji KTW Fashion Week z Fabryki Porcelany oraz Katowice Fashion Week, odbywającego się w Katowickiej.
Synergia działań przynosi efekt
Dobry wynik Katowickiej to efekt odpowiedniego pozycjonowania, dostosowywania tenant-mix, skutecznych kampanii i programów marketingowych, wspartych szeroko zakrojonymi działaniami z zakresu CSR.
- Taka synergia działań biznesowych i społecznych, współpraca z najemcami, podjęcie nowych aktywności w zakresie marketingu, to składowe sukcesu, owocujące wzrostem przewagi konkurencyjnej. Rok 2019 wyraźnie pokazał, że skuteczna realizacja wyzwań społecznych wzmacnia lojalność klientów, którzy chętnie odwiedzają Katowicką, a to z kolei wpływa na wzrost footfallu i obrotów najemców – podkreśla Joanna Bagińska, Dyrektor Galerii Katowickiej.
Galeria Katowicka zyskała opinię miejsca będącego w centrum życia miasta. Potwierdza to trwająca od wielu lat ścisła kooperacja z miastem i doskonałe relacje z jego mieszkańcami. Z końcem roku Katowicka, wprowadziła również nową, rewolucyjną odsłonę programu lojalnościowego - KatoKartę. Do udziału w projekcie zaprosiła kluczowe miejskie instytucje, dzięki czemu możliwe jest teraz odbieranie biletów, zaproszeń i zniżek na ciekawe imprezy kulturalne, sportowe czy muzyczne.
CSR wzmocnieniem wizerunku
Organizacja istotnych wydarzeń, związanych ze społeczną odpowiedzialnością, jeszcze mocniej wpisała Katowicką w miejskie DNA, utrwaliła także jej wizerunek jako centrum handlowego inicjującego istotne dla otoczenia tematy. Najważniejszy z nich to wieloaspektowy program „Katowicka dla Autyzmu”, obejmujący zarówno przystosowanie obiektu dla osób ze spektrum autyzmu, jak i podnoszenie świadomości oraz wiedzy otoczenia na temat autyzmu. Te pionierskie działania zostały zauważone na arenie międzynarodowej i nagrodzone statuetką Gold Solal Award, a Katowicka stawiana jest jako przykład Centrum realizującego ważną społecznie misję. Także w grudniu ubiegłego roku Galeria przygotowała kolejną akcję CSR, „Pociąg do pomagania”. Klienci mogli pomóc w spełnieniu marzeń dla dzieci z trzech katowickich domów dziecka.
- Wraz z nasyceniem rynku dotychczasowa standardowa oferta centrum handlowego nie wystarcza, aby funkcjonować efektywnie i zyskać społeczne poparcie. Tym bardziej cieszą wyniki osiągnięte przez znajdującą się w naszym portfolio Galerię Katowicką, dotyczące footfallu i obrotów oraz ugruntowanej pozycji na lokalnym rynku. Za sukcesem wdrażanych projektów stoi przede wszystkim trafna diagnoza stale ewoluujących potrzeb lokalnej społeczności, identyfikacja z jej oczekiwaniami oraz zastosowanie skutecznych narzędzi. To dobry kierunek działań na kolejny okres – dodaje Ilona Szafer, Senior Asset Manager Savills Investment Management Sp. z o.o.

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Wiceprzewodniczący PE: Polska prezydencja zapewniła UE stabilność w niepewnych czasach. Wiele inicjatyw dotyczyło obronności
Polska prezydencja zapewniła Unii Europejskiej stabilną pozycję polityczną i ekonomiczną – podkreśla wiceprzewodniczący Parlamentu Europejskiego, który przyjechał do Warszawy na Konferencję Komisji do Spraw Unijnych Parlamentów Unii Europejskiej (COSAC). W trakcie sesji plenarnej podkreślono, że do tej pory udało się przyjąć szereg inicjatyw, z których najważniejsze są te z obszaru obronności. Niebawem stery w Radzie UE przejmie Dania, która zdaniem polityków powinna wśród priorytetów postawić ponownie na kwestie bezpieczeństwa, ale też szukanie nowych partnerów handlowych w związku z polityką gospodarczą Stanów Zjednoczonych.
Konsument
ZUS zatwierdził standardy dofinansowania posiłków dla pracowników. To nowy rozdział w firmowych benefitach

W odpowiedzi na postulaty organizacji pracodawców i związków zawodowych ZUS oficjalnie zatwierdził katalog standardów dotyczących dofinansowania posiłków pracowniczych. Po stronie pracodawcy ogranicza to formalności do minimum – świadczenia żywieniowe mogą być wyłączone z ZUS do kwoty 450 zł miesięcznie pod warunkiem, że firma wdroży określone rozwiązania. Z kolei dla pracowników oznacza to odczuwalne wsparcie domowego budżetu.
Transport
Bolt rozpoczyna szkolenia z bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Będzie wprowadzać także nowe funkcje bezpieczeństwa

W I kwartale br. na polskich drogach było bezpieczniej niż rok wcześniej, ale wciąż jest jeszcze wiele do poprawy – wynika z danych Policji. W poprawę bezpieczeństwa na drogach angażuje się Bolt, organizując szkolenia dla partnerów flotowych firmy, z których finalnie skorzystają kierowcy taksówek. Cykl zajęć poprowadzą eksperci Centrum Inicjatyw Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Bolt podkreśla, że działania na rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym to element wartego 100 mln euro globalnego programu inicjatyw na rzecz poprawy bezpieczeństwa przejazdów zamawianych przez aplikację firmy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.