Komunikaty PR

Trzy centra handlowe stawiają na inkuzywność i wprowadzają „Godziny ciszy”

2023-07-03  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl

Dla osób żyjących w spektrum autyzmu i z zaburzeniami sensorycznymi wizyta w centrum handlowym wciąż pozostaje nie lada wyzwaniem. Muzyka grająca w sklepach i na pasażu, komunikaty z radia węzeł i hałas to przeszkody, która nieraz zniechęcają do zakupów. Powód?

Nadmiar bodźców dźwiękowych czy wizualnych, które otaczają ze wszystkich stron nie tylko utrudnia takim osobom robienie zakupów, ale także może być przyczyną gwałtownego zmęczenia, stresu, niepokoju, napięcia czy rozdrażnienia, które kończy się nagłą koniecznością opuszczenia obiektu.

Dlatego centra handlowe w całej Polsce starają się szukać rozwiązań, które podnoszą komfort wizyt osób w spektrum autyzmu i z zaburzeniami sensorycznymi. Jednym z nich są tzw. ciche godziny, w czasie których w wybranych porach wyłączane są: muzyka, komunikaty głosowe i spoty.

Na wprowadzenie tego rozwiązania właśnie zdecydowały się kolejne centra handlowe na rynku. Od początku lipca, w wybranych dniach, „Godziny ciszy” zaczęły obowiązywać w Nowych Czyżynach w Krakowie, Nowych Bielawach w Toruniu i Nowej Górnej w Łodzi. Wszystkie trzy obiekty wyciszą się we wtorek między 9.00 a 11.00 oraz w sobotę między 19.00 a 21.00.

– Jesteśmy grupą rodzinnych centrów handlowych, które klienci chętnie odwiedzają z dziećmi, dlatego tego typu rozwiązanie jest dla nas naturalnym krokiem. Zależy nam bowiem na tym, aby być miejscem świadomym szczególnych potrzeb klienta z neuroróżnorodnością, a przez to otwartym na każdego – mówi Anna Brzozowska, marketing manager w CH Nowe Czyżyny i CH Nowa Górna.

– „Godziny ciszy” znacząco podnoszą komfort wizyt osób w spektrum autyzmu i z zaburzeniami sensorycznymi, jak również osób cierpiących np. na migrenowe bóle głowy. To gest, poprzez który chcemy ułatwić tym osobom shopping, ale także korzystanie z innych przyjemności, jakie oferują centra. „Godziny” są więc dla nas ważnym elementem inkluzywności – dodaje.

Działania te wspierają najemcy. W każdym z obiektów sklepy, lokale usługowe i gastronomiczne już przyłączyły się do przedsięwzięcia. Wśród marek, które wsparły starania 3 obiektów znaleźć można m.in. Carrefour, home&you, Douglas, Maxi Zoo, Big Star, Apart, W.Kruk, Monnari, Quiosque, CCC, Jysk, Esotiq, Telakces, Itaka, ING, Vision Express, Diverse, Świat Książki, Pawo, Carry, Yves Rocher, Ryłko i in.

– Aby „Godziny ciszy” miały sens, a przez to zapewniły maksymalny komfort osobom z autyzmem i z zaburzeniami sensorycznymi ważne jest, aby wyciszył się na moment nie tylko pasaż centrum handlowego, ale także włączyły się w akcję poszczególne lokale. Fakt, że pomysł spotkał się z ciepłym przyjęciem i tak dużym zaangażowaniem marek pokazuje, że ma on duże szanse na powodzenie – dodaje Anna Brzozowska.

W Polsce, według danych NFZ za 2021 rok, żyją blisko 74 tysiące osób poniżej 17 roku życia z rozpoznaniem autyzmu. Ostatnie lata przynoszą wzrost liczby diagnoz, do czego przyczynia się większa świadomość społeczna. Całkowita liczba osób w spektrum autyzmu i z zaburzeniami sensorycznymi jest jednak wciąż nieznana. Wiele dzieci i wielu dorosłych nadal żyje bez diagnozy.

– W działalności centrów handlowych ważne jest to, aby stale eliminować przeszkody, które różnym grupom mogą utrudniać zakupy, a tym samym tworzyć pozytywne doświadczenie zakupowe. To pole, na którym w ostatnich latach staramy się zmieniać coraz więcej, podążając za kierunkiem jaki wyznacza rynek, ale także szukając własnych rozwiązań – mówi Anna Brzozowska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.