Komunikaty PR

4 na 5 Polaków kupuje polisę turystyczną przed wyjazdem poza Polskę

2024-07-03  |  13:00
Biuro prasowe

Zakup ubezpieczenia przed wyjazdem na zagraniczny urlop staje się standardem. 82% ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez multiporównywarkę rankomat.pl deklaruje, że kupuje polisę turystyczną przed wyjazdem z Polski. Polacy doceniają spokój i bezpieczeństwo finansowe, którego gwarantem jest ubezpieczenie podróżne.

Polacy polubili ubezpieczenia turystyczne – wynika z badania zrealizowanego na zlecenie rankomat.pl. Tuż przed startem letniego sezonu urlopowego, multiporównywarka ubezpieczeń sprawdziła, jak chętnie kupujemy polisę podróżną przed wyjazdem na zagraniczny urlop. Pytanie to zostało zadane ogólnopolskiej grupie, która zadeklarowała, że regularnie wyjeżdża za granicę, m.in. w celach wypoczynkowych.

44% ankietowanych odpowiedziało, że zawsze kupuje ubezpieczenie turystyczne przed wyjazdem z Polski. Kolejne 38% deklaruje zakup ochrony ubezpieczeniowej od czasu do czasu. Ta grupa decyduje się na polisę podróżną przede wszystkim na potrzeby dłuższych wyjazdów zagranicznych, takich jak letni urlop. Łącznie 82% badanych docenia znaczenie posiadania ochrony ubezpieczeniowej, chroniącej przed skutkami finansowymi nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku.

- Cieszy rosnąca świadomość Polaków. Coraz więcej osób wyjeżdżających za granicę decyduje się zabrać ze sobą polisę podróżną. Nadal jednak aż 18% deklaruje, że nie widzi takiej potrzeby. Decydując się na urlop poza Polską bez zapewnienia sobie i bliskim ochrony ubezpieczeniowej, narażamy się na ryzyko wysokich wydatków w przypadku choroby lub wypadku. Dlatego wyjeżdżając za granicę, nawet na kilka dni, zawsze powinniśmy pamiętać o spakowaniu ubezpieczenia. Odpowiednio dobrana polisa turystyczna ochroni nas przed wysokimi kosztami pomocy medycznej poza Polską – mówi Wojciech Piesta, ekspert rankomat.pl.

Brak ubezpieczenia może oznaczać konieczność opłacenia rachunków nawet wielokrotnie przewyższających cenę zagranicznego urlopu. Koszt polisy to zaledwie kilka złotych dziennie – to niewiele względem kwot, jakie może ponieść turysta za granicą w razie nieszczęśliwego wypadku. Przykładowo: polski turysta podczas spaceru w Turcji potknął się i doznał kontuzji kolana. Do szpitala, w którym spędził dwa dni, musiał dotrzeć karetką. Koszty transportu i leczenia wyniosły 20 tys. zł. Z kolei turystka podczas urlopu na Wyspach Kanaryjskich zsunęła się z krawężnika, złamała kostkę i naderwała więzadło. Jej stan wymagał pilnej interwencji chirurga i kilkudniowego pobytu w szpitalu, przez co przepadł jej lot powrotny do Polski. Gdyby nie polisa turystyczna, za leczenie i nowy bilet musiałaby zapłacić 50 tys. zł.

- Kupując ubezpieczenie turystyczne, warto porównać ofertę co najmniej kilku towarzystw i wybrać ochronę, która będzie odpowiadała naszym potrzebom. W szczególności należy zwrócić uwagę na sumę ochrony w zakresie kosztów leczenia. Na terenie Europy nie powinna być niższa niż 30 tys. euro. Spędzając urlop poza naszym kontynentem, powinno to być minimum 50 tys. euro, warto jednak zdecydować się na wyższe warianty ubezpieczenia. Są bowiem kraje, jak Stany Zjednoczone, Australia, Japonia czy Kanada, gdzie opłaty medyczne są ekstremalnie wysokie z punktu widzenia turysty z Polski. Na podróż do takich państw najlepiej wybrać możliwie najwyższy wariant ochrony – radzi Wojciech Piesta, ekspert rankomat.pl.

Na terytorium UE ograniczoną formę ochrony daje Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego. Zapewnia ona jednak dostęp tylko do podstawowej opieki zdrowotnej na warunkach obowiązujących obywateli państwa, w którym spędzamy urlop. To może oznaczać konieczność dopłaty nawet do podstawowych zabiegów oraz opłacenia z własnej kieszeni kosztów wszystkich dodatkowych usług medycznych. Przewagą polisy podróżnej jest zdecydowanie szerszy zakres ochrony, obejmujący pokrycie kosztów transportu medycznego, pobytu w szpitalu, utraty bagażu, anulowania lub opóźnienia lotu, a także szkód z zakresu odpowiedzialności cywilnej, które możemy wyrządzić osobom trzecim.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc Biuro prasowe
2025-02-24 | 10:50

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Wielkanoc w górach zapowiada się nader ciekawie. Otwarty we wrześniu 2024 roku hotel Mercure Szczyrk Resort zaprasza na niezapomniane wrażenia i błogi relaks w samym
Turystyka Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?
2024-12-12 | 12:20

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?

To będzie hit wakacji 2025. Kołobrzeg, Świnoujście, Hel, Nowy Targ, Wałcz. To tylko niektóre lokalizacje, do których możemy dolecieć tak zwanym samolotem na żądanie. Przy
Turystyka Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami
2024-12-11 | 14:00

Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami

Hilton ogłosił dziś, że na mocy umowy franczyzowej z Grupą Hotele Polskie w północnej Polsce zostaną otwarte dwa nowe obiekty Spark by Hilton. Jest to krajowy debiut marki Hilton w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm

Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club.  Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.

Konsument

W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.

Firma

Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.