Komunikaty PR

5 nowych technologii, które poprawiają pobyt w hotelu

2024-07-10  |  07:00
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG
Do pobrania fiserv ( 0.03 MB )

Branża hotelarska coraz chętniej otwiera się na innowacje technologiczne. Już teraz w wielu obiektach możemy spotkać się np. z samoobsługowym zameldowaniem, mobilnymi kluczami lub tabletami służącymi do zarządzania pokojem. Ponieważ goście stają się coraz bardziej wymagający, hotele częściej sięgają po nowe rozwiązania, aby uczynić obsługę gości bardziej płynną, wydajną i spersonalizowaną, a ich pobyt bezproblemowy. Oprócz korzyści dla gości, właściciele mogą również wykorzystać te technologie do obniżenia kosztów biznesowych i wprowadzenia proekologicznych rozwiązań w swoich obiektach.

Według danych Światowej Organizacji Turystyki (UNWTO) szacuje się, że w okresie od stycznia do września 2023 r. 975 milionów turystów podróżowało za granicę, co stanowi wzrost o 38 proc. w porównaniu z tymi samymi miesiącami w 2022 roku. Z kolei Eurostat podaje, że w 2023 r. liczba nocy spędzonych w zakwaterowaniach turystycznych wyniosła 2,9 mld, ustanawiając rekordowy rok dla sektora zakwaterowania w UE.

Zwiększył się również ruch turystyczny w Polsce. Według Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Głównego Urzędu Statystycznego, w 2023 roku odwiedziło nas około 19 mln turystów - to aż o 19 proc. więcej niż rok wcześniej. Rozwój branży sprawia, że właściciele obiektów szukają coraz nowszych rozwiązań, które poprawią jakość pobytu i wyróżnią ich na tle konkurencji.

Zdalne zameldowanie i wymeldowanie

Meldunek i odprawa gości hotelowych przez internet staje się coraz popularniejsza. Powszechność smartfonów powoduje, że zameldowanie w hotelu można wykonać z poziomu telefonu. Hotel z wyprzedzeniem przesyła klientowi kartę meldunkową do wypełniania, dzięki czemu jedyne, co musi on zrobić po przyjeździe, to odebrać klucz do pokoju. Sprawia to, że cały proces jest szybszy i prostszy, a także zapobiega konieczności czekania w kolejce przy wzmożonym ruchu.

Zdalne zameldowanie/wymeldowanie pozwala również zmniejszyć liczbę personelu potrzebnego do obsługi recepcji, dzięki czemu pracownicy hotelu mogą zająć się świadczenie bardziej spersonalizowanych usług dla gości. 

Bezpieczne i wygodne płatności

Branża hotelowa jest jedną z najbardziej narażonych na oszustwa, ponieważ od klientów często wymagane jest podanie np. numeru karty lub innych danych wrażliwych. Problem ten można rozwiązać poprzez użycie technologii takich jak tokenizacja, preautoryzacja czy Generator Linków, które zwiększą bezpieczeństwo transakcji i ograniczą konieczność podawania wrażliwych danych osobistych – mówi Grzegorz Kucaba, Dyrektor Sprzedaży ds. eCommerce w Fiserv Polska S.A., właściciela marki PolCard from Fiserv.

Generator Linków umożliwia szybkie i łatwe generowanie bezpiecznego linku lub kodu QR do płatności, który można wysłać klientowi i który, po kliknięciu, zostaje przekierowany do bramki płatniczej, gdzie może zapłacić w preferowany sposób – kartą, BLIKIEM lub e-przelewem. Przedsiębiorca dowolnie może określić czas ważności takiego linku i określić termin zapłaty. Z kolei tokenizacja kart płatniczych polega na zastąpieniu rzeczywistych danych karty unikalnym ciągiem cyfr – tokenem, który nie zawiera informacji wrażliwych. Dzięki temu, nawet jeśli zostanie on przechwycony, nie można go użyć do nieautoryzowanych transakcji.

W tej branży świetnie sprawdza się także usługa preautoryzacji płatności. Pozwala ona na tymczasowe zablokowanie określonej kwoty na rachunku bankowym gościa, powiązanym z jego kartą płatniczą, co gwarantuje dostępność środków do przyszłych rozliczeń. Dzięki temu hotel ma pewność, że klient ureguluje rachunek, a gość jest chroniony przed nieoczekiwanymi obciążeniami – mówi Renata Miszczycha, Dyrektor ds. Sprzedaży w Fiserv Polska S.A., właściciela marki PolCard from Fiserv. – Coraz częściej w branży HoReCa możemy również spotykać rozwiązania ułatwiające codzienne płatności, takie jak DCC - Dynamic Currency Conversion, która umożliwia właścicielowi karty zapłacenie w walucie kraju jej wydania – dodaje.

Mobilne klucze do pokoi

Klucze mobilne wykorzystują technologię Bluetooth lub NFC, zamieniając telefon gościa w klucz do pokoju. Dostępne są zazwyczaj przez aplikację mobilną hotelu. Oprócz otwierania drzwi, mogą również umożliwiać dostęp do innych obiektów hotelowych, takich jak windy, garaże, centra fitness czy baseny.

Używanie telefonu komórkowego jako klucza do pokoi hotelowych zwiększa wygodę gości. Jest to również inwestycja, która może poprawić wydajność operacyjną, oszczędzając czas i zasoby personelu hotelowego.

AI – inteligentne zarządzanie

Obecnie sztuczna inteligencja w hotelach wykorzystywana jest do poprawy wydajności operacyjnej. Narzędzia oparte na sztucznej inteligencji są wykorzystywane do zarządzania i prognozowania zapotrzebowanie na takie artykuły jak np. pościel i przybory toaletowe. Dzięki temu hotel zawsze spełnia potrzeby gości bez gromadzenia nadmiernych zapasów magazynowych, co prowadzi do zmniejszenia kosztów.

W przypadku usług, sztuczna inteligencja jest wykorzystywana np. w zarządzaniu harmonogramami sprzątania i przepływem pracy. Analizuje dane dotyczące zameldowania i wymeldowania gości. Algorytmy AI mogą optymalizować trasy i harmonogramy sprzątania, zapewniając jak największą wydajność w tym obszarze.

Zielona energia także w hotelach

Według globalnego raportu Booking.com 2023 Sustainable Travel Report, przeprowadzonego w 35 krajach, 76 proc. badanych wyraziło chęć przyjęcia zrównoważonych praktyk podróżowania w nadchodzącym roku. Świadomość ekologiczna jest dziś niezbędna do utrzymania lojalności klientów, ponieważ 81 proc. podróżnych na całym świecie podkreśla znaczenie zrównoważonego podróżowania.

Nowoczesne hotele inwestują w odnawialne źródła energii, takie jak energia słoneczna lub wiatrowa, aby zmniejszyć zależność od paliw kopalnych. Przyjęcie trendów w zakresie zrównoważonej technologii hotelarskiej zmniejsza wpływ hotelu na środowisko i prowadzi do długoterminowych oszczędności na wydatkach na energię.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc Biuro prasowe
2025-02-24 | 10:50

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Wielkanoc w górach zapowiada się nader ciekawie. Otwarty we wrześniu 2024 roku hotel Mercure Szczyrk Resort zaprasza na niezapomniane wrażenia i błogi relaks w samym
Turystyka Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?
2024-12-12 | 12:20

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?

To będzie hit wakacji 2025. Kołobrzeg, Świnoujście, Hel, Nowy Targ, Wałcz. To tylko niektóre lokalizacje, do których możemy dolecieć tak zwanym samolotem na żądanie. Przy
Turystyka Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami
2024-12-11 | 14:00

Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami

Hilton ogłosił dziś, że na mocy umowy franczyzowej z Grupą Hotele Polskie w północnej Polsce zostaną otwarte dwa nowe obiekty Spark by Hilton. Jest to krajowy debiut marki Hilton w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm

Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club.  Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.

Konsument

W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.

Firma

Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.