BO POLSKA DA SIĘ LUBIĆ. DLACZEGO SPĘDZAMY WAKACJE W KRAJU?
BO POLSKA DA SIĘ LUBIĆ. DLACZEGO SPĘDZAMY WAKACJE W KRAJU?
Czysto, w wysokim standardzie, miło, blisko atrakcji i pięknej przyrody, a na dodatek można wspierać lokalną gospodarkę – to powody, dla których Polacy lubią wakacje w kraju. Na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród turystów przeanalizował je serwis Nocowanie.pl.
W badaniu udział wzięło 700 osób, które zdecydowały się w czasie mijających wakacji na wypoczynek w Polsce. Ponad połowa z nich – 58% – wybrała pobyt nad polskim morzem, a w góry pojechało 29%. Kolejne 16% spędziło wakacyjny czas nad jeziorem. W głuszy, wśród natury, ukryło się 8,3% ankietowanych, a miłośnicy wielkomiejskich atrakcji stanowili 6,5% badanych.
Za co najbardziej chwalą wypoczynek w kraju? Za łatwy dostęp do natury, na co wskazało 64% respondentów, ale też za atrakcyjny stosunek ceny do jakości (41%). Przyjazna atmosfera jest ważna dla 35% badanych. – To pokazuje jak istotna jest postawa gospodarzy i rola jakości obsługi w obiektach oraz relacji budowanych z gośćmi na lata – podkreśla Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl. – Jest nawet ważniejsza niż wysoki standard zakwaterowania, na który uwagę zwróciło 21% badanych – dodaje.
Turyści doceniają też bliskość atrakcji turystycznych, domowe jedzenie serwowane w wielu obiektach czy udogodnienia, takie ja baseny, strefy wypoczynku czy spa.
Zapytani o to, jak oceniają stosunek jakości do ceny podczas wakacji w Polsce, ankietowani odpowiadali, że jest on wysoki (43%), a nawet bardzo wysoki (11%). Jako „średni” określiło go 40%.
Zdaniem uczestników badania, to, co wyróżnia wypoczynek w kraju na tle wyjazdów zagranicznych to różnorodność krajobrazów (76%), kultura i dziedzictwo (43,5%), tradycyjna kuchnia (37,1%), gościnność mieszkańców (35.8%). Co czwarty ankietowany uważa, że atutem wakacji w Polsce jest atrakcyjność cenowa. – Chwalimy też standard higieny i bezpieczeństwa w miejscach noclegowych, które aż 70% uczestników badania ocenia wysoko. Przy czym na poczucie bezpieczeństwa wpływa też brak bariery językowej czy kulturowej – zauważa Agnieszka Rzeszutek i dodaje, że wśród turystów rośnie też świadomość, że wybierając wypoczynek w Polsce zasilają lokalne biznesy. Aż 79% ankietowanych stwierdziło, że ważne jest dla nich wspieranie polskiej gospodarki poprzez spędzanie wakacji w kraju.
W tym kontekście nie dziwi, że 61% ankietowanych deklaruje, że w przyszłym roku na pewno znów wybierze się na wakacyjny wyjazd w kraju, a kolejne 26% zaznaczyło odpowiedź „raczej tak”.
– Oczywiście zawsze można coś poprawić, dlatego zapytaliśmy turystów o to, co zachęciłoby ich do częstszych wyjazdów krajowych – relacjonuje dalej Agnieszka Rzeszutek. – Najczęstsza odpowiedź to lepsze promocje cenowe, którą wybrało aż 73% badanych. Z kolei co czwarty ankietowany wskazał na poprawę infrastruktury turystycznej, a co piąty na większą liczbę atrakcji turystycznych. Na dalszych pozycjach znalazły się odpowiedzi dotyczące zwiększenia liczby udogodnień w obiektach i oferty kulturalnej w miejscowościach turystycznych.
Zapytani o najpiękniejsze wspomnienie z wakacji w Polsce, badani mówili najczęściej o pięknie krajobrazów, o zachodach słońca nad morzem czy chłodnych porankach nad Bobrem z widokiem na stary zamek. – Dla nas najlepszą klamrą dla ankiety jest odpowiedź jednego z jej uczestników „Polska jest piękna. Najpierw kończymy zwiedzać całą Polskę i dopiero bierzemy się za zwiedzanie Europy” – podsumowuje Agnieszka Rzeszutek.

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?

Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.