BO POLSKA DA SIĘ LUBIĆ. DLACZEGO SPĘDZAMY WAKACJE W KRAJU?
BO POLSKA DA SIĘ LUBIĆ. DLACZEGO SPĘDZAMY WAKACJE W KRAJU?
Czysto, w wysokim standardzie, miło, blisko atrakcji i pięknej przyrody, a na dodatek można wspierać lokalną gospodarkę – to powody, dla których Polacy lubią wakacje w kraju. Na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród turystów przeanalizował je serwis Nocowanie.pl.
W badaniu udział wzięło 700 osób, które zdecydowały się w czasie mijających wakacji na wypoczynek w Polsce. Ponad połowa z nich – 58% – wybrała pobyt nad polskim morzem, a w góry pojechało 29%. Kolejne 16% spędziło wakacyjny czas nad jeziorem. W głuszy, wśród natury, ukryło się 8,3% ankietowanych, a miłośnicy wielkomiejskich atrakcji stanowili 6,5% badanych.
Za co najbardziej chwalą wypoczynek w kraju? Za łatwy dostęp do natury, na co wskazało 64% respondentów, ale też za atrakcyjny stosunek ceny do jakości (41%). Przyjazna atmosfera jest ważna dla 35% badanych. – To pokazuje jak istotna jest postawa gospodarzy i rola jakości obsługi w obiektach oraz relacji budowanych z gośćmi na lata – podkreśla Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl. – Jest nawet ważniejsza niż wysoki standard zakwaterowania, na który uwagę zwróciło 21% badanych – dodaje.
Turyści doceniają też bliskość atrakcji turystycznych, domowe jedzenie serwowane w wielu obiektach czy udogodnienia, takie ja baseny, strefy wypoczynku czy spa.
Zapytani o to, jak oceniają stosunek jakości do ceny podczas wakacji w Polsce, ankietowani odpowiadali, że jest on wysoki (43%), a nawet bardzo wysoki (11%). Jako „średni” określiło go 40%.
Zdaniem uczestników badania, to, co wyróżnia wypoczynek w kraju na tle wyjazdów zagranicznych to różnorodność krajobrazów (76%), kultura i dziedzictwo (43,5%), tradycyjna kuchnia (37,1%), gościnność mieszkańców (35.8%). Co czwarty ankietowany uważa, że atutem wakacji w Polsce jest atrakcyjność cenowa. – Chwalimy też standard higieny i bezpieczeństwa w miejscach noclegowych, które aż 70% uczestników badania ocenia wysoko. Przy czym na poczucie bezpieczeństwa wpływa też brak bariery językowej czy kulturowej – zauważa Agnieszka Rzeszutek i dodaje, że wśród turystów rośnie też świadomość, że wybierając wypoczynek w Polsce zasilają lokalne biznesy. Aż 79% ankietowanych stwierdziło, że ważne jest dla nich wspieranie polskiej gospodarki poprzez spędzanie wakacji w kraju.
W tym kontekście nie dziwi, że 61% ankietowanych deklaruje, że w przyszłym roku na pewno znów wybierze się na wakacyjny wyjazd w kraju, a kolejne 26% zaznaczyło odpowiedź „raczej tak”.
– Oczywiście zawsze można coś poprawić, dlatego zapytaliśmy turystów o to, co zachęciłoby ich do częstszych wyjazdów krajowych – relacjonuje dalej Agnieszka Rzeszutek. – Najczęstsza odpowiedź to lepsze promocje cenowe, którą wybrało aż 73% badanych. Z kolei co czwarty ankietowany wskazał na poprawę infrastruktury turystycznej, a co piąty na większą liczbę atrakcji turystycznych. Na dalszych pozycjach znalazły się odpowiedzi dotyczące zwiększenia liczby udogodnień w obiektach i oferty kulturalnej w miejscowościach turystycznych.
Zapytani o najpiękniejsze wspomnienie z wakacji w Polsce, badani mówili najczęściej o pięknie krajobrazów, o zachodach słońca nad morzem czy chłodnych porankach nad Bobrem z widokiem na stary zamek. – Dla nas najlepszą klamrą dla ankiety jest odpowiedź jednego z jej uczestników „Polska jest piękna. Najpierw kończymy zwiedzać całą Polskę i dopiero bierzemy się za zwiedzanie Europy” – podsumowuje Agnieszka Rzeszutek.

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.