Komunikaty PR

BO POLSKA DA SIĘ LUBIĆ. DLACZEGO SPĘDZAMY WAKACJE W KRAJU?

2024-08-21  |  11:00
Biuro prasowe

BO POLSKA DA SIĘ LUBIĆ. DLACZEGO SPĘDZAMY WAKACJE W KRAJU?

 

Czysto, w wysokim standardzie, miło, blisko atrakcji i pięknej przyrody, a na dodatek można wspierać lokalną gospodarkę – to powody, dla których Polacy lubią wakacje w kraju. Na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród turystów przeanalizował je serwis Nocowanie.pl.

W badaniu udział wzięło 700 osób, które zdecydowały się w czasie mijających wakacji na wypoczynek w Polsce. Ponad połowa z nich – 58% – wybrała pobyt nad polskim morzem, a w góry pojechało 29%. Kolejne 16% spędziło wakacyjny czas nad  jeziorem. W głuszy, wśród natury, ukryło się 8,3% ankietowanych, a miłośnicy wielkomiejskich atrakcji  stanowili 6,5% badanych.

Za co najbardziej chwalą wypoczynek w kraju? Za łatwy dostęp do natury, na co wskazało 64% respondentów, ale też za atrakcyjny stosunek ceny do jakości (41%). Przyjazna atmosfera jest ważna dla 35%              badanych. – To pokazuje jak istotna jest postawa gospodarzy i rola jakości obsługi w obiektach oraz relacji budowanych z gośćmi na lata – podkreśla Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl. – Jest nawet ważniejsza niż wysoki standard zakwaterowania, na który uwagę zwróciło 21% badanych – dodaje.

Turyści doceniają też bliskość atrakcji turystycznych, domowe jedzenie serwowane w wielu obiektach czy udogodnienia, takie ja  baseny, strefy wypoczynku czy spa.

Zapytani o to, jak oceniają stosunek jakości do ceny podczas wakacji w Polsce, ankietowani odpowiadali, że jest on wysoki (43%), a nawet bardzo wysoki (11%). Jako „średni” określiło go 40%.

Zdaniem uczestników badania, to, co wyróżnia wypoczynek w kraju na tle  wyjazdów zagranicznych to różnorodność krajobrazów (76%), kultura i dziedzictwo (43,5%), tradycyjna kuchnia (37,1%), gościnność mieszkańców  (35.8%). Co czwarty ankietowany uważa, że atutem wakacji w Polsce jest atrakcyjność cenowa. – Chwalimy też standard higieny i bezpieczeństwa w miejscach noclegowych, które aż 70% uczestników badania ocenia  wysoko. Przy czym na poczucie bezpieczeństwa wpływa też brak bariery językowej czy kulturowej – zauważa Agnieszka Rzeszutek  i dodaje, że wśród turystów rośnie też świadomość, że wybierając wypoczynek w Polsce zasilają lokalne biznesy. Aż 79% ankietowanych stwierdziło, że ważne jest dla nich wspieranie polskiej gospodarki poprzez spędzanie  wakacji w kraju.

W tym kontekście nie dziwi, że 61% ankietowanych deklaruje, że w przyszłym roku na pewno znów wybierze się na wakacyjny wyjazd w kraju, a kolejne 26% zaznaczyło odpowiedź „raczej tak”.
– Oczywiście zawsze można coś poprawić, dlatego zapytaliśmy turystów o to, co zachęciłoby ich do częstszych wyjazdów krajowych – relacjonuje dalej Agnieszka Rzeszutek. – Najczęstsza odpowiedź to lepsze promocje cenowe, którą wybrało aż 73% badanych. Z kolei co czwarty ankietowany wskazał na poprawę infrastruktury turystycznej, a co piąty na większą liczbę atrakcji turystycznych. Na dalszych pozycjach znalazły się odpowiedzi dotyczące zwiększenia liczby udogodnień w obiektach i oferty kulturalnej w miejscowościach turystycznych.

Zapytani o najpiękniejsze wspomnienie z wakacji w Polsce, badani mówili najczęściej o pięknie krajobrazów, o zachodach słońca nad morzem czy chłodnych porankach nad Bobrem z widokiem na stary zamek. – Dla nas najlepszą klamrą dla ankiety jest odpowiedź jednego z jej uczestników  „Polska jest piękna. Najpierw kończymy zwiedzać całą Polskę i dopiero bierzemy się za zwiedzanie Europy” – podsumowuje Agnieszka Rzeszutek. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie. Biuro prasowe
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.
Turystyka Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc
2025-02-24 | 10:50

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Wielkanoc w górach zapowiada się nader ciekawie. Otwarty we wrześniu 2024 roku hotel Mercure Szczyrk Resort zaprasza na niezapomniane wrażenia i błogi relaks w samym
Turystyka Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?
2024-12-12 | 12:20

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?

To będzie hit wakacji 2025. Kołobrzeg, Świnoujście, Hel, Nowy Targ, Wałcz. To tylko niektóre lokalizacje, do których możemy dolecieć tak zwanym samolotem na żądanie. Przy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.