Dział IT katalizatorem procesu rozwoju – rozmowa z Dyrektorem IT B&B HOTELS
Buena Vista Media Group
Podwale 62a
51-010 Wroclaw
a.mrówka|bvmg.pl| |a.mrówka|bvmg.pl
728437715
www.bvmg.pl
W 2023 roku sieć B&B HOTELS zanotowała 40% wzrost w naszym kraju. W najbliższych latach Grupa chce utrzymać szybkie tempo rozwoju, co w przyszłości ma ją doprowadzić do pozycji lidera w Polsce w segmencie value for money. Ekspansja powiązana ze wzrostem liczby hoteli stawia wiele wyzwań m.in. przed zespołem IT.
Plany związane z realizacją strategii rozwojowej B&B HOTELS dla polskiego rynku, wymagają szczególnego wysiłku m.in. w obszarze teleinformatycznym. Chodzi nie tylko o dostosowanie infrastruktury IT do zmieniających się i rosnących potrzeb sieci, lecz także planowanie, testowanie i wdrażanie nowych rozwiązań. Będą one stanowić kolejne udogodnienia dla hotelowych gości, których wymagania rosną wraz z obecnym postępem technologicznym.
Ważna rola IT
Prawidłowe funkcjonowanie hoteli opiera się w dużej mierze na dobrze zaprojektowanej i działającej infrastrukturze informatycznej, a także efektywnym zarządzaniu wszystkimi niezbędnymi elementami operacyjnymi IT. System Wi-Fi, systemy PMS i zarządzania rezerwacjami, system zamków, system zarządzania telewizją hotelową i wyświetlaną treścią, systemy sterowania temperaturą w pokojach, monitoring kamer, zarządzanie parkingiem, terminale płatnicze, systemy księgowe…. - każdy system wykorzystywany w B&B HOTELACH jest połączony i współzależny z innymi w środowisku życia 24/7/365.
Skuteczne zarządzanie całym obszarem IT w ramach międzynarodowej sieci hotelowej wymaga bardzo szerokiej wiedzy, odpowiednich kompetencji i umiejętności.
W B&B HOTELS Polska infrastrukturą teleinformatyczną zarządza Sébastien Henssien. Stanowisko Dyrektora IT objął na początku 2023 roku, a wcześniej przez dekadę wspierał polskie B&B HOTELE jako Specjalista ds. Infrastruktury IT. W swoim zawodowym dorobku ma także 19 lat pracy (2004-2022) jako Manager IT dla Agence France-Presse (Francuskiej Agencji Prasowej).
- Naszą ambicją jest osiągnięcie liczby 50 hoteli do 2030 r. Trudno jednak iść do przodu bez odpowiedniego zaplecza IT. W związku z planami ekspansyjnymi na kolejne lata, w ostatnim czasie wykonaliśmy m.in. reorganizację i rozbudowę środowiska IT. Dokonaliśmy standaryzacji infrastruktury IT w naszych wszystkich 14 hotelach w Polsce. Dokonaliśmy również wirtualizacji wszystkich systemów operacyjnych, podłączając je do globalnego DataCenter w Niemczech, które jest rozwiązaniem chmurowym. W praktyce oznacza to dużo wyższy poziom bezpieczeństwa naszej sieci i lepszą wydajność infrastruktury IT. Z perspektywy stale rosnącej liczby B&B HOTELI w Polsce oraz planowanych rozwiązań technologicznych dla gości, widzimy także dużą korzyść w możliwości szybkiego i łatwego wdrażania nowych systemów operacyjnych, jak również monitorowania oraz zarządzania zasobami sprzętowymi – mówi Sébastien Henssien, Dyrektor Działu IT B&B HOTELS Polska.
Nowe udogodnienia dla gości
W kontekście dalszego rozwoju w Polsce B&B HOTELS zapowiada nie tylko kolejne obiekty. W planach są także nowe udogodnienia dla gości, w tym m.in. wykorzystujące technologię cyfrową, związane z samoobsługą.
- Jako B&B HOTELS chcemy rozwijać się na różnych płaszczyznach i coraz lepiej zaspakajać potrzeby naszych gości. Dlatego pracujemy nie tylko nad kolejnymi otwarciami, lecz także nowymi udogodnieniami, które uczynią pobyt w naszych hotelach jeszcze bardziej komfortowym – mówi Sébastien Henssien. – Na przykład od grudnia 2023 roku testujemy w jednym z naszych obiektów nowy system zamkowy z funkcją online. Docelowo we wszystkich B&B HOTELACH w Polsce nasi goście będą mogli korzystać ze stanowiska self check-in/self check-out, umożliwiającego im samodzielne zameldowanie się, opłacenie pobytu, uzyskanie kodu otwierającego drzwi do pokoju i wymeldowanie się, bez konieczności kontaktu z recepcją . Pracujemy też nad tym, by w niedalekiej przyszłości nasi goście mogli opłacić i pobrać kod do pokoju także z poziomu naszej strony internetowej – dodaje Sébastien.
Sieć B&B HOTELS to jedna z czołowych sieci hotelowych w Europie i jeden z największych graczy na polskim rynku usług noclegowych w segmencie value for money. Posiada obecnie ponad 770 świetnie zlokalizowanych hoteli w 15 krajach, z czego 14 można znaleźć na mapie Polski: w Poznaniu, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Krakowie, Lublinie, Katowicach, Toruniu, Nowym Targu, Rzeszowie, a od 2023 roku również w Kielcach, Bytomiu, Piotrkowie Trybunalskim oraz Tomaszowie Lubelskim.

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.