Dział IT katalizatorem procesu rozwoju – rozmowa z Dyrektorem IT B&B HOTELS
Buena Vista Media Group
Podwale 62a
51-010 Wroclaw
a.mrówka|bvmg.pl| |a.mrówka|bvmg.pl
728437715
www.bvmg.pl
W 2023 roku sieć B&B HOTELS zanotowała 40% wzrost w naszym kraju. W najbliższych latach Grupa chce utrzymać szybkie tempo rozwoju, co w przyszłości ma ją doprowadzić do pozycji lidera w Polsce w segmencie value for money. Ekspansja powiązana ze wzrostem liczby hoteli stawia wiele wyzwań m.in. przed zespołem IT.
Plany związane z realizacją strategii rozwojowej B&B HOTELS dla polskiego rynku, wymagają szczególnego wysiłku m.in. w obszarze teleinformatycznym. Chodzi nie tylko o dostosowanie infrastruktury IT do zmieniających się i rosnących potrzeb sieci, lecz także planowanie, testowanie i wdrażanie nowych rozwiązań. Będą one stanowić kolejne udogodnienia dla hotelowych gości, których wymagania rosną wraz z obecnym postępem technologicznym.
Ważna rola IT
Prawidłowe funkcjonowanie hoteli opiera się w dużej mierze na dobrze zaprojektowanej i działającej infrastrukturze informatycznej, a także efektywnym zarządzaniu wszystkimi niezbędnymi elementami operacyjnymi IT. System Wi-Fi, systemy PMS i zarządzania rezerwacjami, system zamków, system zarządzania telewizją hotelową i wyświetlaną treścią, systemy sterowania temperaturą w pokojach, monitoring kamer, zarządzanie parkingiem, terminale płatnicze, systemy księgowe…. - każdy system wykorzystywany w B&B HOTELACH jest połączony i współzależny z innymi w środowisku życia 24/7/365.
Skuteczne zarządzanie całym obszarem IT w ramach międzynarodowej sieci hotelowej wymaga bardzo szerokiej wiedzy, odpowiednich kompetencji i umiejętności.
W B&B HOTELS Polska infrastrukturą teleinformatyczną zarządza Sébastien Henssien. Stanowisko Dyrektora IT objął na początku 2023 roku, a wcześniej przez dekadę wspierał polskie B&B HOTELE jako Specjalista ds. Infrastruktury IT. W swoim zawodowym dorobku ma także 19 lat pracy (2004-2022) jako Manager IT dla Agence France-Presse (Francuskiej Agencji Prasowej).
- Naszą ambicją jest osiągnięcie liczby 50 hoteli do 2030 r. Trudno jednak iść do przodu bez odpowiedniego zaplecza IT. W związku z planami ekspansyjnymi na kolejne lata, w ostatnim czasie wykonaliśmy m.in. reorganizację i rozbudowę środowiska IT. Dokonaliśmy standaryzacji infrastruktury IT w naszych wszystkich 14 hotelach w Polsce. Dokonaliśmy również wirtualizacji wszystkich systemów operacyjnych, podłączając je do globalnego DataCenter w Niemczech, które jest rozwiązaniem chmurowym. W praktyce oznacza to dużo wyższy poziom bezpieczeństwa naszej sieci i lepszą wydajność infrastruktury IT. Z perspektywy stale rosnącej liczby B&B HOTELI w Polsce oraz planowanych rozwiązań technologicznych dla gości, widzimy także dużą korzyść w możliwości szybkiego i łatwego wdrażania nowych systemów operacyjnych, jak również monitorowania oraz zarządzania zasobami sprzętowymi – mówi Sébastien Henssien, Dyrektor Działu IT B&B HOTELS Polska.
Nowe udogodnienia dla gości
W kontekście dalszego rozwoju w Polsce B&B HOTELS zapowiada nie tylko kolejne obiekty. W planach są także nowe udogodnienia dla gości, w tym m.in. wykorzystujące technologię cyfrową, związane z samoobsługą.
- Jako B&B HOTELS chcemy rozwijać się na różnych płaszczyznach i coraz lepiej zaspakajać potrzeby naszych gości. Dlatego pracujemy nie tylko nad kolejnymi otwarciami, lecz także nowymi udogodnieniami, które uczynią pobyt w naszych hotelach jeszcze bardziej komfortowym – mówi Sébastien Henssien. – Na przykład od grudnia 2023 roku testujemy w jednym z naszych obiektów nowy system zamkowy z funkcją online. Docelowo we wszystkich B&B HOTELACH w Polsce nasi goście będą mogli korzystać ze stanowiska self check-in/self check-out, umożliwiającego im samodzielne zameldowanie się, opłacenie pobytu, uzyskanie kodu otwierającego drzwi do pokoju i wymeldowanie się, bez konieczności kontaktu z recepcją . Pracujemy też nad tym, by w niedalekiej przyszłości nasi goście mogli opłacić i pobrać kod do pokoju także z poziomu naszej strony internetowej – dodaje Sébastien.
Sieć B&B HOTELS to jedna z czołowych sieci hotelowych w Europie i jeden z największych graczy na polskim rynku usług noclegowych w segmencie value for money. Posiada obecnie ponad 770 świetnie zlokalizowanych hoteli w 15 krajach, z czego 14 można znaleźć na mapie Polski: w Poznaniu, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Krakowie, Lublinie, Katowicach, Toruniu, Nowym Targu, Rzeszowie, a od 2023 roku również w Kielcach, Bytomiu, Piotrkowie Trybunalskim oraz Tomaszowie Lubelskim.

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?

Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.