Gamescape w Krakow Tourism Alliance
Gamescape z Krakowa przystąpiła do Krakow Tourism Alliance. Stowarzyszenie ma charakter partnerski, który ma stanowić platformę do realizacji projektów zrównoważonej turystyki dla Krakowa. Gamifikacja jest jedynym z kamieni milowych strategii rozwoju tej organizacji.
Budowanie atrakcyjnego doświadczenia w ofertach lokalnych, dzięki którym krakowski rynek turystyczny będzie mógł się wyróżnić, to jeden ze strategicznych obszarów działania Krakow Tourism Alliance. Dzięki gamifikacji (czyli wykorzystaniu mechanizmów znanych z gier w innych obszarach takich jak turystyka, biznes czy marketing i sprzedaż) więcej miejsc docelowych na mapie Krakowa będzie mogło przyciągać turystów i jeszcze bardziej zaangażować ich w swoją historię.
„To dla nas przede wszystkim możliwość rozwoju gamifikacji na naszym lokalnym rynku usług turystycznych. Kraków jest opowieścią, a gamifikacja jest idealnym narzędziem do opowiadania historii. Pozwala „szyć na miarę” i prowadzić do wyjątkowych miejsc, usług czy wydarzeń. Dzięki temu Kraków może wyróżnić się na tle innych turystycznych stolic Europy i stać się pożądaną destynacją zarówno na krótki city break, jak i dłuższe eksploracje.” – powiedziała Patrycja Curyło, współwłaścicielka Gamescape.
Krakow Tourism Alliance działa na rzecz zrównoważenia turystyki w oparciu o politykę turystyczną Krakowa, ściśle współpracuje z interesariuszami rynku turystycznego, angażuje i wspiera przedsiębiorców w komercjalizacji produktu turystycznego, dba o poprawę jakości usług turystycznych, oraz wdraża zintegrowaną komunikację marketingową w obszarze turystyki kulturowej, religijnej, kulinarnej, medycznej, biznesowej, kreatywnej i aktywnej. Do krakowskiej organizacji turystycznej należą już Miasto Kraków, krakowskie instytucje kultury, stowarzyszenia branżowe takie jak Krakowska Izba Turystyki, Polska Izba Turystyki z Oddziałem w Małopolsce czy też Małopolska Izba Hotele Gremium. Obecnie stowarzyszenie liczy 46 członków.
********************************
Gamescape powstała w 2015 roku w Krakowie. Jej misją jest łączenie edukacji i zabawy w wyzwalaniu talentów i potencjałów, integrowanie zespołów poprzez aktywację współpracy, wykorzystania logicznego myślenia i działania pod presją czasu. Jest jedną z największych firm w branży escape room w kraju, jedną z najstarszych w Krakowie. Od ponad 8 lat zespół Gamescape projektuje i tworzy gry miejskie, obiektowe i rozrywkę w stylu escape rooms w wersji pozytywnej – Adventure Rooms – stacjonarnie, mobilnie i online, dla klienta indywidualnego i grup zorganizowanych. Grywalizacja, fabularny suspens i nowoczesna technologia rozszerzonej rzeczywistości (Augmented Reality) to stałe elementy oferowanych wrażeń. Twórcy Gamescape mają na koncie ponad 14 wybudowanych pokoi zagadek, ponad 270 przeprowadzonych gier miejskich, a z ich oferty skorzystało już 100 tyś. osób. Gamescape jest współautorem m.in. „Filharmonia Escape Room” – prestiżowego projektu organizowanego dla Filharmonii Krakowskiej, a także laureatem projektu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego – Galeria Marzeń – zagrajwsztuke.pl. Więcej informacji na temat Gamescape na stronie www.gamescape.pl

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?

Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.