Komunikaty PR

Grupa Arche liderem sektora MICE w roku 2024

2024-08-12  |  01:00
Biuro prasowe

Notowana na Catalyst Arche SA stale zwiększa rentowności posiadanych resortów poprzez wykorzystanie zapotrzebowania na wielkie wielofunkcyjne przestrzenie kulturalno-rozrywkowe. Obecnie w swoich 20 obiektach na terenie całego kraju posiada już 133 sale konferencyjne. A w ostatnim czasie niemal, co miesiąc rusza nowy obiekt MICE należący do Arche, poszerzający unikatową przestrzeń konferencyjną w istniejących hotelach. To część długofalowej strategii multi funkcjonalności i dywersyfikacji źródeł przychodu tej firmy. 

Dla przykładu w czerwcu 2024 r. w ramach kompleksu Arche Fabryka Samolotów Mielno na terenie mającym 6,5 ha powstał “Hangar 3500” — o wysokości od 9 do 12 m i powierzchni ponad 3 tys. 500 mkw., oferujący jedną z największych przestrzeni eventowych w Polsce. Pomieści on około 4 tys. osób i dysponuje parkingiem na 500 samochodów. Ponadto do tego dochodzą dodatkowe sale konferencyjne w jego wnętrzu. Z kolei otwarty na początku lipca Arche Hotel Nałęczów dawne “Sanatorium Milicyjne” zwiększy w ciągu roku swoje maksymalne możliwości MICE z 600 osób do łącznie ponad 1 tys. gości. A już w połowie sierpnia b.r., 27 ha Pałac i Folwark Łochów koło Warszawy, stanie się jednym z największych centrów konferencyjno-targowych na Mazowszu — z kolejną, nową salą na 1 tys. 200 osób — o wysokości 8 m, posiadającą rozwiązania ProTech-owe, które ułatwiają prezentację i współpracę klientów. Tamtejsza przestrzeń będzie odsłoną nowoczesnego designu, który łączy ze sobą tradycyjne elementy pałacu i industrialny styl Folwarku, a sale możemy wykorzystać jako połączoną, pełną powierzchnię dla konferencji, bankietów, czy targów o wym. około 2 tys. mkw. Warto też dodać, że są to jedne z nielicznych przestrzeni o takich wysokościach w Polsce, które idealnie nadają się również dla branży filmowej i sportowej. Można je w łatwy sposób zaaranżować na pełnowymiarowe boiska do gry w piłkę siatkową, ręczną, czy zewnętrzne profesjonalne boiska sportowe do piłki nożnej. Ponadto rynkowy bestseller Arche, czyli Cukrownia Żnin koło Bydgoszczy dysponująca 800 miejscami konferencyjnymi w 2025 r. zyska kolejne i będzie mogła przyjąć do 1 tys. 300 osób.

— Ludzie bardziej niż kiedykolwiek potrzebują bezpośrednich relacji ze sobą, chcą się spotykać, spędzać wspólnie czas i tworzyć nowe relacje. Firmy chcą więc organizować wydarzenia dla pracowników i kontrahentów. W Arche już notujemy ponad 50 proc. większe przychody z konferencji, targów, szkoleń, integracji i innych eventów dla korporacji niż przed pandemią. Tylko latem uruchomiliśmy ponad 7 tys. m. kw. nowych przestrzeni eventowych w hotelach w całej Polsce. Każdy obiekt w naszej kolekcji jest najpierw analizowany od strony możliwości budowy dużej sali MICE, to element naszej podstawowej strategii. A dzięki dostępnym terenom, które już posiadamy, możemy reinwestować nasze zyski w dalszą rozbudowę i budowę nowych obiektów konferencyjnych pod rosnące zapotrzebowanie rynku. Dodam, że w hotelach miejskich Arche dominuje typ wydarzeń krótszych i bardziej szablonowych, za to w naszych unikatowych nieoczywistych lokalizacjach są to dłuższe wyjazdowe pobyty. Często goście przedłużają wizyty na dodatkowy prywatny wypoczynek lub potem wracają do nas na wakacje z rodzinami i znajomymi. Dobrym przykładem jest sukces Cukrowni Żnin, gdzie dostępne terminy są zarezerwowane na wiele miesięcy do przodu, a wszystko przez unikatowość tego obiektu, która przekłada się na dodatkowe doświadczenie i emocje naszych klientów. Zdecydowanie dostrzegamy dalszy potencjał rozwoju w sektorze MICE — wyjaśnia prezes Arche Władysław Grochowski.

Grupa Arche to obecnie największa polska sieć hoteli oraz deweloper mieszkaniowy. Spółka rozpoczęła działalność w 1991 r. W swojej ponad 33-letniej historii wybudowała ponad 10 tys. mieszkań i domów. Zarządza 20 obiektami przez co łącznie posiada ponad 4 tys. pokoi. Strategiczne plany firmy zakładają dalsze poszerzanie unikatowej oferty MICE dla biznesu oraz zarządzanie około 50 hotelami w 2030 r. W tym czasie znacząco, zdaniem spółki, zwiększyć ma się też liczba inwestorów kupujących pokoje hotelowe na własność w autorskim Systemie Arche. Ze wstępnych wyników operacyjnych osiągniętych w okresie styczeń-czerwiec 2024 r. spółka wypracowała w czasie pierwszego półrocza b.r. przychody w wysokości  305,03 mln zł, z zyskiem brutto 33,1 mln zł i netto 25,77 mln zł. Natomiast przychody z usług świadczonych przez należące do niej hotele wyniosły 163,3 mln zł — to o 11,39 proc. więcej niż rok wcześniej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Turystyka Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Turystyka Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Farmacja

Nowy pakiet farmaceutyczny ma wyrównać szanse pacjentów w całej Unii. W Polsce na niektóre leki czeka się ponad dwa lata dłużej niż w Niemczech

Jeszcze pod przewodnictwem Polski Rada UE uzgodniła stanowisko w sprawie pakietu farmaceutycznego – największej reformy prawa lekowego od 20 lat. Ma on skrócić różnice w dostępie do terapii między krajami członkowskimi, które dziś sięgają nawet dwóch–trzech lat. W Unii Europejskiej wciąż brakuje terapii na ponad 6 tys. chorób rzadkich, a niedobory obejmują również leki ratujące życie. Nowe przepisy mają zapewnić szybszy dostęp do leków, wzmocnić konkurencyjność branży oraz zabezpieczyć dostawy.

Handel

Wzrost wydobycia ropy naftowej nie wpłynie na spadek cen surowca. Kierowcy jesienią zapłacą więcej za olej napędowy

Sierpień jest trzecim z rzędu miesiącem, gdy osiem krajów OPEC+ zwiększa podaż ropy naftowej na globalnym rynku; we wrześniu nastąpi kolejna zwyżka. Kraje OPEC, zwłaszcza Arabia Saudyjska, chcą w ten sposób odzyskać udziały w rynku utracone na skutek zmniejszenia wydobycia od 2022 roku, głównie na rzecz amerykańskich producentów. Nie należy się jednak spodziewać spadku cen ropy, gdyż popyt powinien być wysoki, a pod znakiem zapytania stoi dostępność ropy z Rosji. Nie zmienia to faktu, że jesienią ceny paliw na stacjach zazwyczaj rosną, a w największym stopniu podwyżki dotyczyć będą diesla.

Nauka

Szacowanie rzeczywistej liczby użytkowników miast dużym wyzwaniem. Statystycy wykorzystują dane z nowoczesnych źródeł

Różnica między liczbą rezydentów a rzeczywistą liczbą osób codziennie przebywających w Warszawie może sięgać nawet niemal pół miliona. Rozbieżności są dostrzegalne przede wszystkim w dużych miastach i ich obszarach funkcjonalnych. Precyzyjne dane populacyjne są tymczasem niezbędne w kształtowaniu usług społecznych i zdrowotnych, edukacyjnych, opiekuńczych, a także w planowaniu inwestycji infrastrukturalnych. W statystyce coraz częściej dane z oficjalnych źródeł, takich jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych, są uzupełniane o te pochodzące od operatorów sieci komórkowych czy kart płatniczych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.