Join UP! Polska z pionierską gwarancją. Firma otwiera nowe perspektywy rozwoju
Join UP! Polska jako pierwsza na przestrzeni ostatnich lat firma w naszym kraju zdecydowała się na zabezpieczenie finansowe w postaci gwarancji bankowej. Taki pionierski ruch pozytywnie wpływa zarówno na funkcjonowanie rodzimego rynku, jak i całej Grupy Join UP!, aktywnej również w innych państwach Unii Europejskiej. Ważną rolę w procesie transformacji odegrali agenci turystyczni, którzy wspierają zmianę.
Join UP! Polska jest prekursorem na rynku usług turystycznych. Spółka jako pierwsza w ostatnich latach w Polsce zdecydowała się na zabezpieczenie finansowe w postaci gwarancji bankowej, a nie gwarancji udzielanej przez podmioty działające na rynku ubezpieczeń czy za pośrednictwem rachunku powierniczego.
Takie rozwiązanie pozwala na zgodne z literą prawa i przede wszystkim bezpieczne dla klientów świadczenie usług turystycznych. Ponadto, poszerza ono możliwości biur podróży w zakresie uzyskiwania wymaganych przez przepisy gwarancji. Pokazuje również, że ta droga jest możliwa nie tylko w teorii, ale także w praktyce. To z kolei w przyszłości może przyczynić się do zwiększenia konkurencji w kontekście udzielania zabezpieczeń dla branży turystycznej, co leży zarówno w interesie rynku, jak i turystów.
– Jesteśmy dumni, że Join UP! Polska jest liderem transformacji sektora turystycznego. Wybór gwarancji bankowej to duża zmiana, nawiązująca do najlepszych praktyk stosowanych w krajach Unii Europejskiej. Wymagała ona aprobaty nie tylko ze strony naszych kluczowych interesariuszy, ale także ważnych partnerów biznesowych, w tym agencji turystycznych, które mocno wsparły nas w tym procesie i zaufały obranemu przez nas kierunkowi. To pokazuje, że Join UP! Polska jest niezwykle silną marką, cieszącą się wiarygodnością – podkreśla Anna Staszewska, prezes zarządu Join UP! Polska.
Grupa Join UP! łączy siły na rynku Unii Europejskiej
Gwarancja udzielona spółce Join UP! Polska przez łotewski RIB Bank (Reģionālā investīciju banka) na kwotę 9 460 000 PLN – dostosowaną do planowanych obecnie przez spółkę przychodów – została już potwierdzona przez Marszałka Województwa Mazowieckiego. Nadzorowany przez Europejski Bank Centralny i notyfikowany w Komisji Nadzoru Finansowego RIB Bank to podmiot udzielający podobnych zabezpieczeń innym spółkom z Grupy Join UP!, funkcjonującym na rynkach Unii Europejskiej. W ten sposób zapewniona została synergia, pozytywnie wpływająca na wewnętrzne procesy decyzyjne, integrująca działania Grupy i wzmacniająca jej pozycję negocjacyjną na unijnym rynku gwarancyjnym.
Spółka Join UP! – w oparciu o gwarancję bankową oraz ubezpieczenia indywidualne turystów – w pełni bezpiecznie i w zgodzie z przepisami prawa świadczy usługi turystyczne. Firma wpisana jest w prowadzoną przez Ministerstwo Sportu i Turystyki Centralną Ewidencję Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych.
O firmie:
Join UP! Polska powstał w 2023 roku. Firma wpisana jest w prowadzoną przez Ministerstwo Sportu i Turystyki Centralną Ewidencję Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych.
Działa pod międzynarodową marką touroperatora Join UP!, założoną w 2010 roku na Ukrainie. Podmioty działające pod marką Join UP! są reprezentowane również w Ukrainie, w Kazachstanie, Estonii, na Łotwie, Litwie, w Mołdawii, Polsce i Rumunii, a wkrótce planowana jest ekspansja na inne kraje europejskie. Organizacje działające pod marką Join UP!™ wraz ze SkyUp Airlines są częścią grupy biznesowej Join UP! & SkyUp Airlines. W maju 2023 r. SkyUp MT, europejska linia lotnicza, uzyskała certyfikat przewoźnika lotniczego (AOC), certyfikat organizacji zarządzającej ciągłą zdatnością do lotu (CAMO) oraz licencję przewoźnika lotniczego (AOL). Od 2023 roku grupa firm zatrudnia ponad 1400 pracowników we wszystkich krajach, w których prowadzi działalność.

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.