Komunikaty PR

NIETYPOWY MOCNY FINISZ WAKACJI: SIERPIEŃ LEPSZY OD LIPCA

2024-09-02  |  01:00
Biuro prasowe

Rekordowa sierpniówka i mocne ostatnie weekendy – drugi miesiąc wakacji poprawił nieco nastroje rodzimej branży turystycznej. Rezerwacji w sierpniu było o 35% więcej niż w lipcu, a chętnych do spędzenia nad morzem najbliższego weekendu wciąż przybywa. Jednak podsumowując sezon trudno mówić o sukcesie finansowym branży, bo pobyty były bardzo krótkie, średnio mniej niż czterodniowe – wynika z analizy Nocowanie.pl przeprowadzonej na kilka dni przed pierwszym dzwonkiem.

 

To spore zaskoczenie. Zazwyczaj sierpień w obiektach noclegowych w Polsce jest minimalnie słabszy niż lipiec. Bywa, że – tak jak w zeszłym sezonie – liczba rezerwacji rozkłada się na oba miesiące równomiernie.

– Tymczasem z naszych danych wynika, że w tym sezonie sierpień był o 35% lepszy od lipca – zauważa Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl, największego polskiego portalu rezerwacyjnego. – Za ten wynik odpowiada rekordowa sierpniówka. Świetna pogoda i dobrze układający się kalendarz zachęciły Polaków do wyjazdu. Aż 21% wszystkich naszych wakacyjnych rezerwacji w Polsce dotyczyło właśnie okresu 15-18 sierpnia – wyjaśnia.

Również miniony weekend przyniósł spory ruch. Prawdziwe oblężenie przeżyły Zakopane, Karpacz oraz miejscowości nadmorskie, takie jak Gdańsk i Jastarnia. – Ta ostatnia, podobnie jak Karwia, może cieszyć się sporym obłożeniem, także w najbliższy weekend. Dostępność miejsc spadła już poniżej 50%, a rezerwacji nadal przybywa – dodaje ekspert.

Wracając do podsumowań. Znak rozpoznawczy mijających wakacji to krótkie weekendowe wypady. – Średni czas wypoczynku podczas wakacji wyniósł 3,95 doby, czyli nieznacznie więcej niż w zeszłym roku, kiedy Polacy na indywidualnych wyjazdach krajowych spędzali 3,71 doby. To jednak wciąż bardzo krótko. Dla właścicieli obiektów noclegowych puste pokoje w środku tygodnia oznaczają zdecydowanie mniejsze przychody – podkreśla Agnieszka Rzeszutek.

Tym bardziej, że przy dużej podaży miejsc noclegowych, turyści poszukujący rozwiązań ekonomicznych mogli wybierać w tańszych opcjach. Stąd średnia wartość rezerwacji dla całego kraju w 2024 wynosząca 1431,85 złotych, czyli o 7% mniej niż w zeszłym roku.

– Polacy nie chcą zrezygnować z wyjazdów całkowicie, więc je skracają i szukają wśród ofert tańszych opcji. Obiekty oferujące tanie noclegi w dobrym standardzie najmniej odczuwają odpływ turystów – ocenia Agnieszka Rzeszutek. – Z drugiej strony na obłożenie mogły liczyć też obiekty o standardzie najwyższym, które niezmiennie przyciągają turystów o zasobniejszych portfelach, a także gości zagranicznych.

W tym sezonie utrwalił się też trend skracania okna rezerwacyjnego. Polacy podejmują decyzje o wyborze miejsca noclegowego naprawdę na ostatnią chwilę, dosłownie na kilka dni przed wyjazdem.

Bez większych zmian jest także na liście wybieranych kierunków. Najpopularniejszymi miejscowościami nadmorskimi w Nocowanie.pl były tego lata: Kołobrzeg, gdzie średnia cena noclegu dla jednej osoby w całym sezonie kształtowała się na poziomie 119 złotych, Władysławowo (105 złotych), Karwia (101 złotych), Krynica Morska (117 złotych), Jastrzębia Góra (112 złotych) oraz Jastarnia (124 złote).

Wśród miejscowości górskich niepodzielnie króluje Zakopane, w którym osobodoba kosztowała średnio 104 złote. Za nim uplasowały się Karpacz (103 złote) i Kudowa Zdrój (110 złotych).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Turystyka Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Turystyka Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.