Komunikaty PR

Poznaj lokalne atrakcje. W Galerii Jurajskiej szykują się nietypowe targi turyst

2024-04-11  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl

 

W Galerii Jurajskiej będzie można znaleźć pomysł na to, jak ciekawie spędzić weekend, majówkę lub letnie wakacje. Już 13 kwietnia odbędą się tam Targi Atrakcji Turystycznych i Wyrobów Regionalnych - wydarzenie, które wspiera lokalne podróże.


Jura Krakowska-Częstochowska, a także położone niedaleko Częstochowy miejscowości obfitują w atrakcje turystyczne, o czym często się zapomina. Teraz pojawia się okazja, aby je poznać. Wszystko za sprawą organizowanych w Galerii Jurajskiej Targów Atrakcji Turystycznych i Wyrobów Regionalnych.

Impreza, goszcząca w centrum handlowym po raz drugi, gromadzi niemal 20 wystawców m.in. z województwa śląskiego, łódzkiego czy opolskiego. Dla planujących urlop jest ona okazją do tego, aby poznać oferty wypadów weekendowych, majówkowych czy wakacyjnych w swojej najbliższej okolicy.

– Kiedy myślimy o atrakcjach turystycznych, wyobrażamy sobie spektakularne miejsca w Egipcie, we Włoszech czy Francji. Tymczasem nieraz zapominamy o tym, że po sąsiedzku, w swoim regionie, a nawet w swoim mieście, też można znaleźć unikalne miejsca, które przyciągają turystów z całego świata – mówi Anna Borecka, dyrektor Galerii Jurajskiej.

– Organizowane w Jurajskiej targi mają na celu przypomnienie o ich istnieniu oraz pokazanie walorów spędzania czasu wolnego lokalnie, niedaleko miejsca zamieszkania. To destynacje, które często są ukrytymi perełkami, ale ciekawie mogą wypełnić urlop całej rodzinie, bawiąc, ale także zachęcając do odkrywania świata czy poznawania historii – dodaje.

Przykład? Wśród wystawców będzie można znaleźć Muzeum 303 im. ppłk. pil. Jana Zumbacha w Napoleonie, które gromadzi pamiątki poświęcone lotnictwu, w tym legendarnej Bitwie o Anglię i dywizjonowi 303. Nie zabraknie też Planetarium Wydziału Nauk Ścisłych, Przyrodniczych i Technicznych Uniwersytetu Jana Długosza, które umożliwia obserwację nieba z różnych punktów na Ziemi i wszechświata.

Targi przyciągną także m.in. Miejski Ośrodek Kultury w Olkuszu, które organizuje „Święto Srebra”, Przystań Siewierz, czyli „małe Mazury na skraju Jury”, będące popularną destynacją dla osób uprawiających sporty wodne, Słoneczny Brzeg, Łódzką Organizację Turystyczną, Stajnię Don Camillo z Konopisk, która prowadzi zajęcia z jazdy konnej czy Legendię Śląskie Wesołe Miasteczko, które dziś oferuje ponad 40 atrakcji.

Coś dla siebie znajdą tutaj także miłośnicy agroturystyki oraz ekstremalnych przygód. Swoją ofertę na targach zaprezentuje m.in. Stowarzyszenie Gospodarstw Edukacyjnych Województwa Śląskiego - Gospodarstwo Ekologiczne ,,Niezapominajka'' z Garnka oraz Stowarzyszenie Jurajska Szkoła Surwiwalu – Bądź Przygotowany, które organizuje zajęcia z przetrwania w terenie.

– Urlop to nie tylko wylegiwanie się na plaży. Na targach tak dobrano wystawców, aby zachęcić do aktywnego spędzania czasu wolnego i poznawania Polski w ruchu. Pomysł dla siebie znajdą tu zarówno osoby lubiące wieś i jej klimat, sporty i aktywności na świeżym powietrzu, jak również miłośnicy historii czy nauk przyrodniczych, a nawet rollercoasterów – dodaje Anna Borecka.

To jednak nie jedyne atrakcje wydarzenia. Oprócz ofert turystycznych, na odwiedzających czekać będą też produkty lokalne i regionalne. Organizatorzy szykują również pokazy tradycji, specjały kulinarne, stoiska z rękodziełem i biżuterią, konkursy z nagrodami oraz ciekawe prelekcje. Nie zabraknie także ludowych brzmień.

O wojażowaniu i przygodach jakie przynoszą podróże, opowie natomiast Kuba Bociąga – globtroter oraz autor książki „100 krajów przed 40-stką". Dodatkowo w czasie targów będzie można także wziąć udział w warsztatach z surwiwalu oraz etyki outdoorowej. Targi odbywają się w godzinach od 10.00 do 18.00. Wstęp na imprezę jest bezpłatny.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Armatis Polska przejmuje Call Center eSky w Bułgarii Biuro prasowe
2024-10-16 | 11:02

Armatis Polska przejmuje Call Center eSky w Bułgarii

Armatis Polska, wiodący outsourcer obsługi klienta i sprzedaży w Europie, przejął dział obsługi klienta polskiej Grupy eSky w Bułgarii. Jest to wynikiem decyzji eSky o zmianie modelu
Turystyka Arche pomoże powodzianom. Wielka kwota wsparcia
2024-09-27 | 01:00

Arche pomoże powodzianom. Wielka kwota wsparcia

Grupa Arche już w pierwszych dniach klęski żywiołowej powołała Sztab Pomocy Powodzianom, w którego skład wchodzą dyrektorzy hoteli położonych na terenie całego kraju, a wszelkie
Turystyka NIE ODWOŁUJCIE WYJAZDÓW. POŁUDNIE POTRZEBUJE TURYSTÓW
2024-09-20 | 13:00

NIE ODWOŁUJCIE WYJAZDÓW. POŁUDNIE POTRZEBUJE TURYSTÓW

– Jesteśmy, działamy, zanim odwołacie rezerwację upewnijcie się czy to konieczne – za pośrednictwem platformy Nocowanie.pl właściciele obiektów noclegowych na południu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Polityka

Wynik wyborów prezydenckich w USA zależeć będzie od kilku stanów. Jest ryzyko nieuznania przegranej jednej ze stron, zwłaszcza przez Donalda Trumpa

Kończy się kampania prezydencka w Stanach Zjednoczonych, obfitująca w historyczne wydarzenia. Symbolicznie wybory rozstrzygną się we wtorek 5 listopada, ale ostateczną decyzję podejmie Kolegium Elektorów dopiero w grudniu. O wyniku zadecydują głosy w tzw. stanach wahających się, czyli niepopierających tradycyjnie demokratów ani republikanów. Najnowszy sondaż wskazuje na minimalną przewagę Kamali Harris w większości tych okręgów. Istnieje ryzyko, że Donald Trump nie uzna niekorzystnego dla siebie wyniku wyborów, jak było to cztery lata temu.

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.