Preferencje turystyczne Polaków w sezonie zimowym [NOWY RAPORT]
Elephate
ul. Robotnicza 42A
53-608 Wrocław
alicjakubow|elephate.com| |alicjakubow|elephate.com
667724033
https://www.elephate.com
Preferencje turystyczne Polaków zbadał portal Triverna.pl. W swoim nowym raporcie prezentuje wyniki badania, w którym wzięło udział 1015 osób.
Jak wynika z raportu, 88% Polaków w okresie od grudnia do lutego planuje przynajmniej jeden wyjazd. Większość z nich podróżuje po kraju – przede wszystkim w polskie góry. Wśród swoich ulubionych celów krajowych wyjazdów w sezonie zimowym badani najczęściej wymieniają Tatry (przede wszystkim Zakopane), a w dalszej kolejności Sudety i Beskidy.
Choć w większości planujemy głównie krajowe wyjazdy, ponad połowa badanych chciałaby częściej wyjeżdżać zimą za granicę. Na przeszkodzie stoją jednak wyższe koszty takich podróży.
Dziś blisko co trzecia osoba deklaruje, że w sezonie zimowym najczęściej udaje się na zagraniczny wyjazd. Polacy najchętniej uciekają przed zimą do słonecznej Hiszpanii lub Włoch, choć w pierwszej piątce najpopularniejszych kierunków znalazły się też Austria, Słowacja i Czechy.
Na jak długo wyjeżdżamy? Blisko co trzecia osoba ogranicza się jedynie do weekendowych wypadów, a 40% odpoczywa przez 4-7 dni. Na wyjazdy dłuższe niż tydzień wybiera się jedynie co dziesiąty badany.
Portal Triverna.pl sprawdzili również, jak wybieramy nocleg zimą. 27% Polaków w sezonie zimowym zwykle zatrzymuje się w prywatnych kwaterach, a 26% – w hotelach.
W zimowe miesiące szczególnie ważne są dla nas kwestie związane z lokalizacją obiektu: najbliższą okolicą oraz odległością od lokalnych atrakcji, szlaków turystycznych czy stoków narciarskich. Drugim najważniejszym kryterium jest cena noclegu, a trzecim – warunki na miejscu: wyposażenie pokoju, możliwość wykupienia posiłków czy dostęp do internetu. Co siódma osoba przyznaje, że zimą chętnie korzysta z hotelowych udogodnień, takich jak spa czy basen.
Więcej o zimowych podróżach Polaków w nowym raporcie na blogu Triverna.pl: https://triverna.pl/blog/zimowe-wyjazdy-polakow-raport/

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.