Komunikaty PR

Produkt, liczby i duma z Polski. Szanse i wyzwania turystyki przyjazdowej

2024-03-26  |  13:15
Biuro prasowe

fot. oLIVE media

Zrównoważone podejście ESG i CSR, sztuczna inteligencja i najnowsze narzędzia w zarządzaniu, a także najważniejsze trendy konsumenckie – w środę, 20 marca w hotelu Novotel Warszawa Centrum doszło do przeglądu polskiego sektora turystycznego. Na organizowanej przez Polską Organizację Turystyczną oraz Polską Izbę Turystyki konferencji dyskutowano o szansach i sukcesach, ale także wyzwaniach, które stoją przed pracownikami branży.

- Turystyka przyjazdowa to unikalna forma eksportu, w której nie ponosimy kosztów transportu – zdanie wypowiedziane przez dyrektora ZOPOT (Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej) w Wiedniu Marcina Płachno prowadzącego konferencję „Turystyka przyjazdowa w Polsce: Nowe horyzonty i wyzwania” w prosty sposób oddaje jej cel. - A nawet na tym transporcie możemy zarobić – dodał Prezes Polskich Linii Lotniczych LOT Michał Fijoł. O towarze eksportowym, czyli polskim produkcie turystycznym, który co roku generuje kilka proc. PKB, w środę w Warszawie dyskutowali czołowi przedstawiciele branży.

Świat przechodzi z cyfryzacji do automatyzacji. Polska wciąż w erze analogowej

Konferencję otworzył sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Piotr Borys, który zapewniał o rządowym wsparciu w rozwijaniu konkurencyjności polskiej oferty turystycznej. W części merytorycznej o zrównoważonym podejściu do turystyki krajowej i zagranicznej dyskutowali później prezes POT Rafał Szmytke, prezes ITAKA Piotr Henicz, prezes sieci Polskie Hotele Niezależne Elżbieta Lendo, prezes Wrocławskiej Organizacji Turystycznej Alfred Wagner oraz prezes Mazurkas Travel Andrzej Hulewicz.

Wykorzystanie AI, innych cyfrowych narzędzi oraz liczb było z kolei tematem debaty pomiędzy reprezentantami Szkoły Głównej Handlowej, Tourist Polska, Sykon i GetYourGuide – Magdaleną Kachniewską, Sebastianem Nasiłowskim, Mariuszem Galusem oraz Filipem Gąska. Eksperci zwrócili uwagę, że podczas gdy wielu przedstawicieli branży w Polsce znajduje się  jeszcze w erze analogowej, świat przechodzi z cyfryzacji do automatyzacji. – Nie chcą robić wdrożeń jako pierwsi, wolą, żeby zrobił to ktoś inny – mówiła dr Kachniewska z SGH.

Szczycić się kuchnią i cenową przystępnością

O trendach wyjazdowych na świecie ze szczególnym uwzględnieniem rynków nordyckich, brytyjskiego, włoskiego oraz niemieckojęzycznych rozmawiali dyrektorki ZOPOT w Rzymie, Londynie i Sztokholmie: Barbara Minczewa, Dorota Wojciechowska, Małgorzata Hudyma, prowadzący spotkanie dyrektor wiedeńskiego biura POT Marcin Płachno, a o tendencjach światowych i działaniach PLL LOT mówiła dyrektor sprzedaży przewoźnika Marta Wiśniewska.

Na wymienionych rynkach najpopularniejszymi trendami są turystyka miejska i plażowa, zaś w przypadku Włochów, którzy wolą kurorty śródziemnomorskie, dodatkowo rośnie zainteresowanie jarmarkami świątecznymi w polskich miastach. Eksperci podkreślali, że Polska ma produkt, którego nie musi się wstydzić – chociażby w obszarze kulinariów – ale promując go, warto podkreślać jego unikalność i lokalność. Rozwijająca się siatka połączeń LOT stwarza dodatkowe możliwości i działa na rzecz synergii ZOPOT-ów z branżą turystyczną w Polsce.

Overtourism kontra naturalna chęć zysku

Na zakończenie konferencji doświadczeniami i dobrymi praktykami w ramach zrównoważonego rozwoju turystyki podzielili się prezeska Intercrac DMC i Symposium Cracoviense Anna Jędrocha, właścicielka Weiss Travel Karolina Gnusowska-Weiss, prezes Warszawskiej Organizacji Turystycznej Mateusz Czerwiński, a także pełnomocnik zarządu ds. rozwoju Hotelu Arłamów Maciej Straus.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry? Biuro prasowe
2024-12-12 | 12:20

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?

To będzie hit wakacji 2025. Kołobrzeg, Świnoujście, Hel, Nowy Targ, Wałcz. To tylko niektóre lokalizacje, do których możemy dolecieć tak zwanym samolotem na żądanie. Przy
Turystyka Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami
2024-12-11 | 14:00

Marka Spark by Hilton wkracza na polski rynek z dwoma nowymi hotelami

Hilton ogłosił dziś, że na mocy umowy franczyzowej z Grupą Hotele Polskie w północnej Polsce zostaną otwarte dwa nowe obiekty Spark by Hilton. Jest to krajowy debiut marki Hilton w
Turystyka Inwestycje w sektorze turystycznym: jak aparthotele i obiekty SPA zmieniają nadmorskie miasta
2024-12-06 | 15:30

Inwestycje w sektorze turystycznym: jak aparthotele i obiekty SPA zmieniają nadmorskie miasta

Turystyka to jedna z najprężniej rozwijających się gałęzi gospodarki w Polsce. W szczególności regiony nadmorskie przyciągają inwestorów oraz turystów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców

Do 2035 roku liczba osób pracujących w Polsce zmniejszy się o 2,1 mln – wynika z analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Lukę tę częściowo mogliby zapełnić pracownicy zagraniczni. Pracodawcy czekają na przepisy, które zwiększą atrakcyjność naszego rynku pracy dla imigrantów zarobkowych i ułatwią procedury. Nowe przepisy opracowane przez resort pracy, które mają wejść w życie w 2025 roku, mają zwiększyć szybkość i efektywność postępowań administracyjnych w sprawach zatrudniania cudzoziemców.

Konsument

Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich

W grudniu sprzedaż nowych mieszkań na większości dużych rynków w Polsce pozostała stabilna względem poprzedniego miesiąca. Spadła w Krakowie i Warszawie, a wzrosła w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu i we Wrocławiu – wynika z Barometru Cen Mieszkań Tabelaofert.pl. Nowe mieszkania trafiające do oferty są zdecydowanie tańsze, niż wynosi średnia rynkowa dla danego miasta. Ze względu na dużą podaż lokali klienci mogą liczyć na rabaty cenowe, które w ciągu kolejnych sześciudziewięciu miesięcy będą jednak stopniowo maleć.

Zdrowie

Polska potrzebuje centralnego systemu dokumentacji medycznej. Jest niezbędny w wypadku sytuacji kryzysowych

W sytuacji konfliktu zbrojnego lub innej sytuacji kryzysowej o efektywności działań z zakresu medycyny pola walki może decydować dostęp do dokumentacji medycznej pacjenta – zarówno żołnierza, jak i cywila. Tymczasem okazuje się, że choć na placówkach ciąży obowiązek prowadzenia tej dokumentacji elektronicznie, to systemy w poszczególnych podmiotach nie komunikują się ze sobą. Zupełnie inne są też ramy prawne dla działania w tym zakresie jednostek cywilnych i wojskowych. Eksperci są zdania, że musi powstać centrum usług wspólnych, które będzie operatorem danych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.