Komunikaty PR

Produkt, liczby i duma z Polski. Szanse i wyzwania turystyki przyjazdowej

2024-03-26  |  13:15
Biuro prasowe

fot. oLIVE media

Zrównoważone podejście ESG i CSR, sztuczna inteligencja i najnowsze narzędzia w zarządzaniu, a także najważniejsze trendy konsumenckie – w środę, 20 marca w hotelu Novotel Warszawa Centrum doszło do przeglądu polskiego sektora turystycznego. Na organizowanej przez Polską Organizację Turystyczną oraz Polską Izbę Turystyki konferencji dyskutowano o szansach i sukcesach, ale także wyzwaniach, które stoją przed pracownikami branży.

- Turystyka przyjazdowa to unikalna forma eksportu, w której nie ponosimy kosztów transportu – zdanie wypowiedziane przez dyrektora ZOPOT (Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej) w Wiedniu Marcina Płachno prowadzącego konferencję „Turystyka przyjazdowa w Polsce: Nowe horyzonty i wyzwania” w prosty sposób oddaje jej cel. - A nawet na tym transporcie możemy zarobić – dodał Prezes Polskich Linii Lotniczych LOT Michał Fijoł. O towarze eksportowym, czyli polskim produkcie turystycznym, który co roku generuje kilka proc. PKB, w środę w Warszawie dyskutowali czołowi przedstawiciele branży.

Świat przechodzi z cyfryzacji do automatyzacji. Polska wciąż w erze analogowej

Konferencję otworzył sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Piotr Borys, który zapewniał o rządowym wsparciu w rozwijaniu konkurencyjności polskiej oferty turystycznej. W części merytorycznej o zrównoważonym podejściu do turystyki krajowej i zagranicznej dyskutowali później prezes POT Rafał Szmytke, prezes ITAKA Piotr Henicz, prezes sieci Polskie Hotele Niezależne Elżbieta Lendo, prezes Wrocławskiej Organizacji Turystycznej Alfred Wagner oraz prezes Mazurkas Travel Andrzej Hulewicz.

Wykorzystanie AI, innych cyfrowych narzędzi oraz liczb było z kolei tematem debaty pomiędzy reprezentantami Szkoły Głównej Handlowej, Tourist Polska, Sykon i GetYourGuide – Magdaleną Kachniewską, Sebastianem Nasiłowskim, Mariuszem Galusem oraz Filipem Gąska. Eksperci zwrócili uwagę, że podczas gdy wielu przedstawicieli branży w Polsce znajduje się  jeszcze w erze analogowej, świat przechodzi z cyfryzacji do automatyzacji. – Nie chcą robić wdrożeń jako pierwsi, wolą, żeby zrobił to ktoś inny – mówiła dr Kachniewska z SGH.

Szczycić się kuchnią i cenową przystępnością

O trendach wyjazdowych na świecie ze szczególnym uwzględnieniem rynków nordyckich, brytyjskiego, włoskiego oraz niemieckojęzycznych rozmawiali dyrektorki ZOPOT w Rzymie, Londynie i Sztokholmie: Barbara Minczewa, Dorota Wojciechowska, Małgorzata Hudyma, prowadzący spotkanie dyrektor wiedeńskiego biura POT Marcin Płachno, a o tendencjach światowych i działaniach PLL LOT mówiła dyrektor sprzedaży przewoźnika Marta Wiśniewska.

Na wymienionych rynkach najpopularniejszymi trendami są turystyka miejska i plażowa, zaś w przypadku Włochów, którzy wolą kurorty śródziemnomorskie, dodatkowo rośnie zainteresowanie jarmarkami świątecznymi w polskich miastach. Eksperci podkreślali, że Polska ma produkt, którego nie musi się wstydzić – chociażby w obszarze kulinariów – ale promując go, warto podkreślać jego unikalność i lokalność. Rozwijająca się siatka połączeń LOT stwarza dodatkowe możliwości i działa na rzecz synergii ZOPOT-ów z branżą turystyczną w Polsce.

Overtourism kontra naturalna chęć zysku

Na zakończenie konferencji doświadczeniami i dobrymi praktykami w ramach zrównoważonego rozwoju turystyki podzielili się prezeska Intercrac DMC i Symposium Cracoviense Anna Jędrocha, właścicielka Weiss Travel Karolina Gnusowska-Weiss, prezes Warszawskiej Organizacji Turystycznej Mateusz Czerwiński, a także pełnomocnik zarządu ds. rozwoju Hotelu Arłamów Maciej Straus.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie. Biuro prasowe
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.
Turystyka Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc
2025-02-24 | 10:50

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc

Wielkanoc w górach zapowiada się nader ciekawie. Otwarty we wrześniu 2024 roku hotel Mercure Szczyrk Resort zaprasza na niezapomniane wrażenia i błogi relaks w samym
Turystyka Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?
2024-12-12 | 12:20

Tanim samolotem nad polskie morze, jezioro i w góry?

To będzie hit wakacji 2025. Kołobrzeg, Świnoujście, Hel, Nowy Targ, Wałcz. To tylko niektóre lokalizacje, do których możemy dolecieć tak zwanym samolotem na żądanie. Przy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.