TRADYCYJNIE ALBO W SPA. WIELKANOC CORAZ CZĘŚCIEJ POZA DOMEM
TRADYCYJNIE ALBO W SPA.
WIELKANOC CORAZ CZĘŚCIEJ POZA DOMEM
Wyprawa ze święconką do starego drewnianego kościółka, szwedzki stół z tradycyjnymi świątecznymi smakołykami od lokalnych dostawców, a nawet pogoń za zającem – Polacy coraz chętniej spędzają święta poza domem, a właściciele obiektów noclegowych starają się im ten czas uatrakcyjnić. Średnia cena za osobę za jeden nocleg w czasie Wielkanocy to 111 złotych, czyli tyle, co w sezonie zimowym, ale rozbudowane pakiety świąteczne mogą być znacznie droższe – wynika z analizy serwisu Nocowanie.pl.
– Od kilku lat widzimy rosnące zainteresowanie wiosennymi wielkanocnymi wyjazdami. Nie są one jeszcze tak popularne, jak te w okresie gwiazdkowo-noworocznym, ale wzrost jest widoczny. Najwyraźniej chcemy cieszyć się wolnym czasem z najbliższymi, bez gotowania, przygotowań i sprzątania – mówi Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl. – Właściciele obiektów noclegowych szybko zareagowali na ten trend, rozbudowując oferty i świąteczne pakiety atrakcji dla całych rodzin – podkreśla i dodaje, że w serwisie znaleźć można ponad 1200 obiektów w Polsce z ofertą na święta.
Część z nich, to po prostu zachęta do spędzenia Wielkanocy poza domem, ale znaczącą część stanowią oferty rozbudowanych pakietów. Wyjeżdzający na święta mogą liczyć na śniadanie złożone z tradycyjnych potraw na bazie produktów od lokalnych dostawców i domowe ciasta, ale też na rodzinne animacje dla dzieci, takie jak warsztaty tworzenia pisanek oraz kraszanek albo zabawy terenowe z zajączkiem w roli głównej.
Górskie pensjonaty zabiegają o turystów takimi atrakcjami, jak wyprawa konnym zaprzęgiem do zabytkowego drewnianego kościółka, gdzie można wziąć udział w święceniu pokarmów czy wieczory przy ognisku z żurkiem, grzańcem i muzyką na żywo. Gospodarzom nie brakuje też pomysłów na świąteczne dekoracje, a nawet koszyczki ze święconką w każdym pokoju.
– Jest też sporo ofert dla tych, którzy wolą spędzać czas mniej tradycyjnie. Na nich czekają propozycje stref spa i wellness, sportowych aktywności i nowoczesna kuchnia – dodaje Agnieszka Rzeszutek.
Dokąd wyjeżdżamy w Wielkanoc najczęściej? Do Karpacza, Kościeliska, Zakopanego, Krynicy Zdrój i Krakowa. Są też chętni na wyjazdy nad morze – na ruch w tym okresie mogą liczyć Kołobrzeg i Gdańsk.
Średnia cena za osobę za noc utrzymuje się na poziomie z minionego sezonu zimowego i wynosi 111 złotych. Wybierający się do Zakopanego muszą liczyć się ze średnim kosztem 154 złotych za osobę za noc, podobnie jest w Wiśle i Krynicy Zdroju. Taniej jest w tej chwili w Karpaczu, gdzie średnio zostawiamy 114 złotych za osobę za noc. Wyjeżdżający nad morze w Gdańsku płacą za osobodobę średnio 165 złotych, a w Kołobrzegu – 132 złote.
Oczywiście ceny za specjalne pakiety mogą być znacznie wyższe. Pakiet w górskim pensjonacie obejmujący pełne świąteczne wyżywienie i wybrane dodatkowe atrakcje przez trzy dni to nawet koszt 800 złotych za osobę.
Niemniej, obecnie średnia wartość rezerwacji na Wielkanoc wynosi 1226 złotych. To o ponad 300 złotych więcej niż w zeszłym roku, co wynika z wydłużenia pobytów. W zeszłym roku średnia długość rezerwacji wynosiła 2 dni, w tym roku to 3 dni.
– Od miesięcy Polacy skracali pobyty. To był ich sposób na ekonomiczne wyjazdy w czasach zaciskania pasa. Pierwsze jaskółki odwrócenia trendu bardzo cieszą gospodarzy, bo to pozwala mieć nadzieję na lepsze wyniki w nadchodzącym sezonie – podkreśla ekspertka.

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.