Komunikaty PR

TRADYCYJNIE ALBO W SPA. WIELKANOC CORAZ CZĘŚCIEJ POZA DOMEM

2024-03-19  |  10:00
Biuro prasowe

TRADYCYJNIE ALBO W SPA.

WIELKANOC CORAZ CZĘŚCIEJ POZA DOMEM

 

Wyprawa ze święconką do starego drewnianego kościółka, szwedzki stół z tradycyjnymi świątecznymi smakołykami od lokalnych dostawców, a nawet pogoń za zającem – Polacy coraz chętniej spędzają święta poza domem, a właściciele obiektów noclegowych starają się im ten czas uatrakcyjnić. Średnia cena za osobę za jeden nocleg w czasie Wielkanocy to 111 złotych, czyli tyle, co w sezonie zimowym, ale rozbudowane pakiety świąteczne mogą być znacznie droższe – wynika z analizy serwisu Nocowanie.pl.

– Od kilku lat widzimy rosnące zainteresowanie wiosennymi wielkanocnymi wyjazdami. Nie są one jeszcze tak popularne, jak te w okresie gwiazdkowo-noworocznym, ale wzrost jest widoczny. Najwyraźniej chcemy cieszyć się wolnym czasem z najbliższymi, bez gotowania, przygotowań i sprzątania – mówi Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl.Właściciele obiektów noclegowych szybko zareagowali na ten trend, rozbudowując oferty i świąteczne pakiety atrakcji dla całych rodzin – podkreśla i dodaje, że w serwisie znaleźć można ponad 1200 obiektów w Polsce z ofertą na święta.

Część z nich, to po prostu zachęta do spędzenia Wielkanocy poza domem, ale znaczącą część stanowią oferty rozbudowanych pakietów. Wyjeżdzający na święta mogą liczyć na śniadanie złożone z tradycyjnych potraw na bazie produktów od lokalnych dostawców i domowe ciasta, ale też na rodzinne animacje dla dzieci, takie jak warsztaty tworzenia pisanek oraz kraszanek albo zabawy terenowe z zajączkiem w roli głównej.

Górskie pensjonaty zabiegają o turystów takimi atrakcjami, jak wyprawa konnym zaprzęgiem do zabytkowego drewnianego kościółka, gdzie można wziąć udział w święceniu pokarmów czy wieczory przy ognisku z żurkiem, grzańcem i muzyką na żywo. Gospodarzom nie brakuje też pomysłów na świąteczne dekoracje, a nawet koszyczki ze święconką w każdym pokoju.

– Jest też sporo ofert dla tych, którzy wolą spędzać czas mniej tradycyjnie. Na nich czekają propozycje stref spa i wellness, sportowych aktywności i nowoczesna kuchnia – dodaje Agnieszka Rzeszutek.

Dokąd wyjeżdżamy w Wielkanoc najczęściej? Do Karpacza, Kościeliska, Zakopanego, Krynicy Zdrój i Krakowa. Są też chętni na wyjazdy nad morze – na ruch w tym okresie mogą liczyć Kołobrzeg i Gdańsk.

Średnia cena za osobę za noc utrzymuje się na poziomie z minionego sezonu zimowego i wynosi 111 złotych. Wybierający się do Zakopanego muszą liczyć się ze średnim kosztem 154 złotych za osobę za noc, podobnie jest w Wiśle i Krynicy Zdroju. Taniej jest w tej chwili w Karpaczu, gdzie średnio zostawiamy 114 złotych za osobę za noc. Wyjeżdżający nad morze w Gdańsku płacą za osobodobę średnio 165 złotych, a w Kołobrzegu – 132 złote.

Oczywiście ceny za specjalne pakiety mogą być znacznie wyższe. Pakiet w górskim pensjonacie obejmujący pełne świąteczne wyżywienie i wybrane dodatkowe atrakcje przez trzy dni to nawet koszt 800 złotych za osobę.

Niemniej, obecnie średnia wartość rezerwacji na Wielkanoc wynosi 1226 złotych. To o ponad 300 złotych więcej niż w zeszłym roku, co wynika z wydłużenia pobytów. W zeszłym roku średnia długość rezerwacji wynosiła 2 dni, w tym roku to 3 dni.

– Od miesięcy Polacy skracali pobyty. To był ich sposób na ekonomiczne wyjazdy w czasach zaciskania pasa. Pierwsze jaskółki odwrócenia trendu bardzo cieszą gospodarzy, bo to pozwala mieć nadzieję na lepsze wyniki w nadchodzącym sezonie – podkreśla ekspertka.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Turystyka Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Turystyka Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.