Komunikaty PR

Wakacje bez „bombelków”. Przybywa obiektów tylko dla dorosłych

2024-08-08  |  10:00

Wakacje bez „bombelków”. Przybywa obiektów tylko dla dorosłych

– Są tacy, którzy się oburzają, ale my nie dyskryminujemy dzieci, po prostu kierujemy ofertę do innych gości. Salę zabaw zamieniliśmy w minisiłownię – mówi właścicielka górskiej willi, która przez lata podejmowała rodziny, a dziś jest miejscem tylko dla dorosłych. – To rzeczywiście coraz wyraźniejszy trend i z każdym rokiem przybywa ofert „only adults” – zauważają eksperci Nocowanie.pl.

Specjalne menu, efektowne place zabaw, opiekunki na miejscu, dodatkowe usługi związane z atrakcyjnym zagospodarowaniem czasu wolnego – przez lata hotelarze prześcigali się w pomysłach na przyciągnięcie rodzin z dziećmi, szczególnie wtedy, gdy wakacyjny wyjazd najmłodszych można było wesprzeć bonem turystycznym. – Dziś w naszym serwisie znaleźć można wiele ofert, które rodzinom z dziećmi oferują dodatkowe udogodnienia i atrakcje. Niejako na drugim biegunie rynku zaczął budować się nowy trend wypoczynku bez dzieci – podkreśla Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl, największego polskiego portalu rezerwacyjnego.

A skoro pojawiła się potrzeba to odpowiedzieli na nią hotelarze. – To była czysto biznesowa decyzja, chcieliśmy się̨ wyróżnić na rynku wśród sporej konkurencji. Zmieniliśmy grupę docelową, ponieważ nasz obiekt i tak od początku miał więcej pokoi dla par niż dla rodzin. Wiemy też, że jest zapotrzebowanie na takie obiekty – opowiada Agnieszka Bafia, właścicielka Willi Swoboda w Zakopanem, która zdecydowała się na zmianę profilu na „tylko dla dorosłych”. Wtóruje jej Damian Wawrzynkiewicz, właściciel Mielnova Apartamenty Adults Only w Mielnie. – Nasz obiekt działa od roku i od samego początku był przeznaczony na wypoczynek bez dzieci. Chcieliśmy, aby nasi goście wypoczywali w ciszy i spokoju, a nasze czterdziestometrowe apartamenty są przystosowane dla dwóch osób. Stawiamy na komfort, luksus i kameralny klimat – wyjaśnia. Podobnie decyzję o profilu „bez dzieci” argumentuje Joanna Sokołowska, której Widokowa Villa TOP w Kościelisku także sprofilowana jest dla dorosłych gości. – Decyzja o otwarciu obiektu „only adults” wynikała głównie z kameralności obiektu oraz z małej liczby takich obiektów na Podhalu. Chcieliśmy stworzyć miejsce, w którym gość będzie mógł odpocząć od codziennej rutyny, spędzić romantyczny czas z ukochaną osobą w ciszy i spokoju delektując się pięknymi widokami – relacjonuje.

Właściciele obiektów „bez dzieci” nie boją, się że w ten sposób ograniczają pulę potencjalnych gości. Swojej grupy docelowej szukają wśród par, singli i osób chcących aktywnie spędzić czas, ale też wśród rodziców, którzy szukają ciszy i wypoczynku bez małych dzieci w pobliżu, podczas, gdy ich pociechy zostały pod opieką w domach. 

– Podróżujące pary często szukają takich obiektów jak nasz, czyli bez dzieci. Ze swojego doświadczenia coś o tym wiem, bo ja również wyjeżdżając na wakacje preferuje tego typu obiekty – dopowiada Damian Wawrzynkiewicz. – Naszą willę odwiedzają głównie pary, małżeństwa, którym udało się wyjechać na kilka dni we dwoje. Zdarzają się też przyjazdy małżeństw w średnim wieku oraz pobyty grup przyjaciół. Zdajemy sobie sprawę, że w Polsce obiekty dla dorosłych nie są aż tak popularne jak za granicą, ale właśnie dlatego liczymy, że trafimy w potencjał rynku i grono odbiorców będzie się zwiększać z każdym rokiem – potwierdza Joanna Sokołowska.

Sądząc po analizie komentarzy na forach branżowych trend „żadnych dzieci” mocno dzieli Polaków. Z jednej strony pojawiają się argumenty o dyskryminacji, z drugiej zaś – głosy zwolenników spokojnego wypoczynku. – Warto podkreślić, że obiekty noclegowe bez dzieci nie są miejscami tworzonymi przeciwko konkretnej grupie, lecz z myślą o osobach oczekujących jasno określonych warunków wypoczynku. I jak często czytamy w opiniach, dla wielu gości to nie dzieci stanowią problem, ale rodzice, którzy często nie potrafią, albo nie chcą nad swoimi pociechami zapanować – podkreśla Agnieszka Rzeszutek z Nocowanie.pl.

Potwierdza to Agnieszka Bafia, której willa w Zakopanem zmieniła profil po latach działalności. – Informacja o zmianie spotkała się z różnym odbiorem. Część ludzi rozumie i popiera takie miejsca, a część ludzi była bardzo oburzona, jakbyśmy nie lubili dzieci i je dyskryminowali. Nie zmieniliśmy charakteru obiektu ze względu na zachowanie dzieci, bądź skargi. Z dziećmi pracowaliśmy 30 lat i kochamy dzieci. Fajnie byłoby poszerzać świadomość ludzi, że to nie jest nic złego, nikogo nie chcemy zranić – podkreśla i dodaje, że teraz organizuje campy tematyczne dla dorosłych z wyjściem z przewodnikiem w góry i jogą, a salę zabaw przekształciła w mini siłownię.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Flyport by Baltona – kosmiczna przygoda na wyciągnięcie ręki! Biuro prasowe
2024-12-03 | 10:35

Flyport by Baltona – kosmiczna przygoda na wyciągnięcie ręki!

Niebo od zawsze stanowiło granicę między marzeniami a rzeczywistością. To tam kierowały się spojrzenia wynalazców, marzycieli i pasjonatów, którzy pragnęli odkrywać
Turystyka Gięte krzesła wciąż na czasie - trendy z targów EquipHotel 2024
2024-11-22 | 01:00

Gięte krzesła wciąż na czasie - trendy z targów EquipHotel 2024

Choć mody w świecie designu zmieniają się nieustannie, są rzeczy, które skutecznie im się opierają. Jak krzesła z giętego drewna. Od 1850 roku, kiedy w wiedeńskiej Café
Turystyka Adam Białas: pricing to klucz do zwiększenia zysków hoteli
2024-11-17 | 01:00

Adam Białas: pricing to klucz do zwiększenia zysków hoteli

Pricing to niezwykle ważny proces, podczas którego firmy sektora HoReCa określają ceny, po których będą sprzedawać swoje usługi i produkty. Proces ten powinien stanowić

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.