Komunikaty PR

Ubezpieczenia. Naprawa auta bez wychodzenia z domu?

2020-04-27  |  09:00
Biuro prasowe
  • Ubezpieczyciele szukają rozwiązań, które w czasie epidemii pozwalają kierowcom zlikwidować szkodę bez wychodzenia z domu.
  • W Compensie właściciele aut mogą korzystać z opcji door to door, dostępnej w 130 warsztatach partnerskich ubezpieczyciela.
  • Warsztat odbiera samochód do naprawy spod domu klienta, w razie potrzeby podstawia auto zastępcze, a po zakończeniu prac oddaje zdezynfekowany pojazd.


Jazda po polskich drogach nie jest zabroniona w czasie epidemii, ale załatwianie wielu podstawowych spraw związanych z posiadaniem auta przysparza kierowcom trudności. Przykładem jest kontakt z warsztatami samochodowymi. Policja zdecydowanie odradza osobiste wizyty w serwisie, bo bezpośredni kontakt z mechanikiem niesie za sobą ryzyka zakażenia koronawirusem. Media donoszą nawet o kierowcach ukaranych mandatami za złamanie w ten sposób zasad społecznej izolacji.

- W przypadku drobnych napraw wizytę można przełożyć na późniejszy termin i w wielu przypadkach nie zablokuje to dostępu do auta. Codziennie jednak spotykamy się z przypadkami, gdy po stłuczkach i kolizjach samochody wymagają pilnej naprawy. Inaczej będą unieruchomione. Gdy nie można zwlekać z naprawą, ale trzeba ograniczyć kontakt z innymi osobami, najlepszym rozwiązaniem jest tzw. door to door. W Compensie świadczymy tę usługę za pośrednictwem 130  naszych warsztatów partnerskich – wyjaśnia Rafał Mosionek, Zastępca Prezesa Zarządu z Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group.

W tłumaczeniu „door to door” oznacza „od drzwi do drzwi”. Usługa jest dostępna nieodpłatnie wszystkim osobom, które likwidują szkodę w warsztacie partnerskim ubezpieczyciela – w ramach obowiązkowego ubezpieczenia OC oraz AC w wariancie serwisowym.

Proces obsługi w serwisie jest nieskomplikowany. Warsztat otrzymuje od klienta drogą elektroniczną dokumentację szkody. Następnie mechanik odbiera w umówionym terminie samochód z miejsca zamieszkania klienta. Jeśli to konieczne, na czas naprawy podstawia auto zastępcze. Po zakończonej naprawie samochód zostaje odstawiony z powrotem pod dom właściciela.

Zdezynfekowany samochód

Brak bezpośredniego kontaktu z pracownikami warsztatu to tylko jeden z elementów door to door, którymi usługa wpisuje się w założenia walki z epidemią koronawirusa.

- To oczywiste, że sama naprawa nie może odbyć się bez udziału mechanika. Aby ryzyko przeniesienia wirusa na karoserii i we wnętrzu pojazdu było jak najmniejsze, samochód wraca do właściciela zdezynfekowany – dodaje Rafał Mosionek z Compensy.

Dezynfekcja polega najczęściej na ozonowaniu auta. Inną możliwością jest odkażanie elementów najczęściej używanych w pojeździe. To przede wszystkim kluczyki, gałka zmiany biegów, konsola środkowa, kierownica oraz klamki.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia 88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia Biuro prasowe
2024-12-05 | 13:00

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Polscy rolnicy coraz bardziej świadomie podchodzą do ochrony swoich gospodarstw. Już 88% z nich, poza obowiązkowymi polisami, sięga po dodatkowe produkty ubezpieczeniowe – wynika z
Ubezpieczenia Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku
2024-11-22 | 08:20

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Posiadanie ubezpieczenia od ryzyka utraty bądź kradzieży danych osobowych deklaruje od 13 do 28 proc. firm z sektora MŚP, w zależności od ich wielkości. Ale choć cyberpolisy są coraz
Ubezpieczenia Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
2024-11-20 | 11:00

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie

Porty jako infrastruktura krytyczna Porty są dziś kluczową infrastrukturą dla gospodarek Europy, obsługując znaczną część międzynarodowego handlu. Około 75% europejskiego importu i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prawo

W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.