Port Łódź łączy siły z Fundacją Huśtawka

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations
ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
„Raz w górę, raz w dół. Mamo, tato pogadajmy!” – to przesłanie akcji społecznej wspierającej rodziców na każdym etapie życiowego wyzwania, jakim jest wychowywanie dziecka. Inicjatywa realizowana jest przez Fundację Huśtawka oraz Port Łódź, które wspólnie uruchamiają bezpłatne konsultacje dla rodziców: stacjonarne, telefoniczne oraz poprzez aplikację Messenger. Planowane są ponadto spotkania z psychologami, organizacjami, a także autorami książek podejmującymi temat zdrowia psychicznego. Fundacja Huśtawka na stałe zagości w Porcie Łódź, gdzie w jednej z sal przeznaczonych do działań społecznych będzie mieć swoją nową siedzibę.
Inauguracja akcji „Raz w górę, raz w dół. Mamo, tato pogadajmy!” nieprzypadkowo odbywa się 10 października, kiedy to obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Port Łódź połączył siły z łódzką Fundacją Huśtawka na czele z jej założycielką Anną Grabarczyk, by wspomóc rodziców w trudnych sytuacjach, a także służyć radą młodym mamom i tatom, którzy zaczynają dopiero swoją przygodę z rodzicielstwem. Anna Grabarczyk jest już koordynatorką Regionalnego Interwencyjnego Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży, teraz w ramach inicjatywy „Raz w górę, raz w dół. Mamo, tato pogadajmy!” wspólnie z zespołem Fundacji oferować będzie bezpłatną pomoc rodzicom realizowaną poprzez stacjonarne spotkania indywidualne i grupowe, porady telefoniczne oraz konsultacje za pomocą komunikatora Messenger.
Pierwsze dyżury stacjonarne w Porcie Łódź – nowej siedzibie Fundacji Huśtawka – odbędą się 19 oraz 26 października w godzinach 15:00 – 18:00. Dodatkowo z myślą o rodzicach przez trzy dni w tygodniu funkcjonować będą konsultacje: telefoniczne (każdy wtorek w godzinach 19:00 – 22:00) oraz poprzez aplikację Messenger (każdy poniedziałek i piątek w godzinach 19:00 – 22:00).
- Inicjatywa „Raz w górę, raz w dół. Mamo, tato pogadajmy!” to bezpieczna przestrzeń dla rodziców, w której mogą opowiedzieć o tym co czują, o tym z jakimi problemami borykają się każdego dnia, o swoich trudnościach i radościach. To miejsce dla każdej mamy i każdego taty, który potrzebuje wsparcia, szuka pomocy albo po prostu potrzebuje porozmawiać, opowiedzieć komuś o swoich troskach. Aby dawać dzieciom siłę, być ich podporą, towarzyszyć im w zdobywaniu świata, każdy rodzic potrzebuje mocy – mówi Anna Grabarczyk, założycielka i prezeska Fundacji Huśtawka.
Symbolem wspólnej akcji Fundacji oraz Portu Łódź jest ekspozycja zlokalizowana w Atrium Centrum - huśtawka. Każdy odwiedzający Port Łódź może na niej usiąść i pomyśleć nad przesłaniem inicjatywy „Raz w górę, raz w dół. Mamo, tato pogadajmy!”, wykonać sobie na niej zdjęcie lub film, który opublikowany w mediach społecznościowych z pewnością znacznie przyczyni się do szerzenia świadomości na temat tej ważnej inicjatywy.
- Nasze emocje są jak huśtawka – raz w górę, raz w dół, wszystkie potrzebne. Ważne, by odpowiednio i na czas się nimi zaopiekować. Zaopiekować się sobą. A czasami, jeśli nasze zasoby są zabezpieczone, zobaczyć czy ktoś obok nie potrzebuje wsparcia. Dlatego Port Łódź połączył siły z Fundacją Huśtawka. Chcemy wyjść naprzeciw osobom, które może za długo były silne i teraz po prostu potrzebują porozmawiać – opisuje nową społeczną akcję Centrum Maria Szwed z Portu Łódź.
Siedziba Fundacji Huśtawka
Port Łódź, ulica Pabianicka 245
Sala Rokicie
Dyżury
Stacjonarne:
19 października (czwartek) 15:00 – 18:00
26 października (czwartek) 15:00 – 18:00
Telefoniczne:
Każdy wtorek 19:00 – 22:00
Tel: 780 73 73 74
Messenger:
Każdy poniedziałek i piątek 19:00 – 22:00
Fundacja Huśtawka
Anna Grabarczyk - psychotraumatolożka, interwentka kryzysowa, pracowniczka socjalna. Założycielka i prezeska Fundacji Huśtawka, koordynatorka Interwencyjnego Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży Pogadajmytutaj, trenerka umiejętności społecznych, szkoleniowiec, wykładowca akademicki. Od kilkunastu lat pracuje z osobami w różnych kryzysach. Prywatnie mama Ignasia.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.