Ultimate Games zapisał się na akcje Huuuge Games za 9 mln zł!
Ultimate Games, notowany na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie producent i wydawca gier wideo, wziął udział w największej ofercie firmy z branży gier w historii GPW – Huuuge Games. Warszawska spółka z Grupy PlayWay zapisała się na akcje Huuuge za kwotę 9 mln zł. Redukcja zapisów wyniosła 97 proc., co oznacza, że Ultimate Games stało się właścicielem 5478 akcji spółki, wartych 0,27 mln zł.
Huuuge Games to globalny twórca i wydawca gier typu free-to-play na urządzenia mobilne i platformy internetowe. Kapitalizacja spółki szacowna jest na ok. 4,2 mld zł. Oferta firmy, przeprowadzona na przełomie stycznia i lutego br., obejmowała publiczną subskrypcję nowo wyemitowanych akcji firmy o wartości 565 mln zł oraz publiczną sprzedaż akcji już istniejących od obecnych akcjonariuszy, wartych 1,1 mld zł.
- Inwestycji w IPO Huuuge Games dokonaliśmy z nadwyżki gotówki naszej firmy. Akcjonariusze i Zarząd Spółki chcą, aby nadwyżka gotówki pracowała. Sytuacja rynkowa jest taka, że nie ma dostępnych lokat, a oferty obligacji czy funduszy nie są atrakcyjne, stąd decyzja w ulokowaniu nadwyżek gotówki w największe IPO gamingowe w historii GPW. Liczymy na kilkadziesiąt procent zysku z przyznanego pakietu akcji – mówi Mateusz Zawadzki, prezes zarządu Ultimate Games.
Poza przejęciami studiów gamingowych, Huuuge Games zapowiada rozwój najlepiej zarabiających tytułów z sektora gier social casino oraz umocnienie swojej pozycji na rynku gier z segmentu casual. Flagowymi tytułami studia są gry Huuuge Casino i Billionaire Casino.
W wyniku przydziału akcji spółki, w ramach zakończonego IPO, Ultimate Games stało się właścicielem 5478 akcji Huuuge Games, wartych 0,27 mln zł. Redukcja zapisów wyniosła 97 proc.
Tegoroczny plan Ultimate Games zakłada premiery gier na różne platformy – harmonogram w tym zakresie uwzględnia ponad 200 tytułów. Model działania obejmuje również większą selekcję i koncentrację na wysokobudżetowych grach. W 2021 roku spółka zakłada premierę od 5 do 10 takich tytułów na wszystkie konsole.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.