Komunikaty PR

UNICEF: Pół miliona dzieci ucieka przed wojną w Syrii

2020-02-28  |  11:30
Biuro prasowe
Kontakt
Monika Kacprzak
Stowarzyszenie UNICEF Polska

ul. Rolna 175 D
02-729 Warszawa
mkacprzak|unicef.pl| |mkacprzak|unicef.pl
+48 509 224 588
www.unicef.pl/

W ciągu ostatnich trzech miesięcy w północnej Syrii ponad pół miliona dzieci zostało zmuszonych do opuszczenia domów. To średnio 6500 dzieci każdego dnia. Od początku konfliktu w tym kraju nie było jeszcze tylu przesiedlonych dzieci w tak krótkim czasie.

 

Eskalacja konfliktu, w połączeniu z trudnymi warunkami pogodowymi i niską temperaturą spowodowała, że dziesiątki tysięcy dzieci i ich rodzin są na granicy życia i śmierci. Całe rodziny wraz z dziećmi szukają schronienia w miejscach użyteczności publicznej, meczetach, niewykończonych budynkach i sklepach. Wiele z nich żyje na otwartej przestrzeni, w tym w parkach i na ulicach mimo intensywnych opadów i minusowej temperatury. Rodziny starają się ogrzać paląc na ogniskach wszystko, co znajdą, w tym meble i plastik. Kilkoro dzieci zmarło z powodu wychłodzenia.

Dostęp do opieki medycznej, wody i sanitariatów jest bardzo ograniczony, o ile w ogóle możliwy. Nie funkcjonują szkoły ani szpitale, a ponad 280 tysięcy dzieci w regionie przerwało edukację. Przesiedlone dzieci są narażone na przemoc, wykorzystanie, rekrutację do grup zbrojnych oraz utratę zdrowia i życia na skutek min i niewybuchów.

Najtrudniejsza sytuacja jest w północnej Syrii. W ubiegłym roku w całym kraju zginęło 900 dzieci, z czego 75% właśnie w północno-zachodniej części kraju. Tylko w styczniu br. ONZ potwierdziła, że w tym regionie co najmniej 28 dzieci zostało zabitych, a 49 rannych. Rzeczywista liczba może być znacznie wyższa.

Konflikt w Syrii trwa już dziewięć lat. To znaczy, że każde dziecko w tym kraju, które nie ukończyło 9. roku życia nie zna innej rzeczywistości niż wojna, przemoc, przesiedlenie i strach. Konflikt w Syrii cofnął ten kraj ekonomicznie o około 40 lat. Ceny pieczywa czy nabiału są tak wysokie, że wielu rodzin nie stać na zakup nawet podstawowych produktów. Sytuacja jest dramatyczna.

UNICEF wraz z organizacjami partnerskimi jest na miejscu i niesie ratującą życie pomoc, w tym żywność, zestawy higieniczne, czystą wodę, szczepionki czy materiały edukacyjne. UNICEF w Polsce także prowadzi akcję zbiórki środków na pomoc dzieciom w Syrii. Każdy może uratować zdrowie i życie dziecka w tym kraju przekazując darowiznę na stronie unicef.pl/syria.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Stowarzyszenie UNICEF Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków Biuro prasowe
2024-12-18 | 16:10

Tylko w co trzecim polskim domu jest równy podział obowiązków

Jedynie 21 proc. mężczyzn i aż dwukrotnie większy odsetek kobiet (45 proc.) deklaruje, że wykonuje większość prac domowych. Z kolei co trzecia przedsiębiorczyni także przyznaje, że
Problemy społeczne Burger King wchodzi do Zgorzelca
2024-12-18 | 16:00

Burger King wchodzi do Zgorzelca

W najbliższy piątek Burger King oficjalnie otworzy swoje drzwi dla mieszkańców Zgorzelca. Pierwsza w mieście, wolnostojąca restauracja marki powstała obok Centrum Handlowego Zgorzelec
Problemy społeczne Pudliszki wspierają Szlachetną Paczkę
2024-12-15 | 13:10

Pudliszki wspierają Szlachetną Paczkę

Pudliszki, znana marka sosów i ketchupów, ponownie angażuje się w działalność charytatywną i przekazuje 200 tys. zł na wsparcie Szlachetnej Paczki. Marka dołącza do ponad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

BCC Gala Liderów

Jedynka Newserii

Handel

Sejm pracuje nad podwyżką akcyzy na e-papierosy i urządzenia do waporyzacji. Część produktów może zniknąć z rynku

Planowane podwyżki akcyzy mogą doprowadzić do wycofania części produktów z rynku, a eksperci zwracają uwagę na szereg nieprawidłowości dotyczących projektu i sposobu ich procedowania. Zdaniem dr. hab. Krzysztofa Koźmińskiego, kierownika Centrum Oceny Skutków Regulacji, regulacja może naruszać kluczowe zasady prawne, takie jak zasada proporcjonalności i równości wobec prawa. – Mam wątpliwości, czy taka zmiana podatkowa jest adekwatna w stosunku do deklarowanych skutków, które chce osiągnąć projektodawca – mówi ekspert, wskazując też na krótki okres vacatio legis, który może utrudnić przedsiębiorcom dostosowanie się do nowych przepisów.

Konsument

Rola telekomów w upowszechnianiu sztucznej inteligencji rośnie. T-Mobile udostępnia klientom zaawansowaną wyszukiwarkę Perplexity Pro

Firmy telekomunikacyjne odgrywają coraz ważniejszą rolę w udostępnianiu szerokiemu odbiorcy sztucznej inteligencji. T-Mobile udostępni swoim klientom w ramach programu Magenta Moments, całkowicie za darmo, zaawansowaną wyszukiwarkę Perplexity Pro, wykorzystującą płatne modele językowe. Ma to być odpowiedź na potrzeby, które stają się widoczne już dziś, a w niedalekiej przyszłości staną u podstaw wszelkich działań związanych z wyszukiwaniem informacji w sieci.

Problemy społeczne

Miasta będą się starzały wolniej niż reszta kraju. Jednak w niektórych do 2050 roku seniorzy będą stanowić 37 proc. populacji

Udział osób starszych w populacji Polski będzie się stopniowo zwiększał i w 2050 roku wyniesie 34 proc. Dla porównania w 12 największych miastach będzie to 31 proc. – wynika z raportu Centrum Analiz i Badań Unii Metropolii Polskich. To oznacza, że metropolie – chociaż nie wszystkie – będą się starzeć nieco wolniej niż reszta kraju. Z tym procesem wiąże się szereg wyzwań dla samorządów i zadań związanych m.in. z przygotowaniem usług dla zróżnicowanej grupy seniorów i dostosowania przestrzeni miejskiej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.